Sila modlitby


Jedného dňa som sa vrúcne modlila k Pánovi, aby vrátil zrak jednej osobe, ktorej som bola veľmi zaviazaná. Skoro úplne ho stratila a mňa to hrozne zarmúcovalo, ale obávala som sa, že ma Boh pre moje hriechy nevypočuje. Zjavil sa mi však podobne ako inokedy a ukázal mi ranu v ľavej ruke, druhou rukou z nej vytiahol veľký klinec, ktorým bola prerazená. Vyťahovaný klinec bral so sebou aj mäso, ako sa zdalo, a ja som si predstavovala tie muky. Bola som tým zdrtená, a tu mi Pán povedal, aby som nemala strach, pretože ak pre mňa toľko vytrpel, tým skôr vypočuje moje prosby. Sľúbil mi, že vypočuje každú moju prosbu, pretože vie, že by som nežiadala veci, ktoré nesmerujú k jeho sláve. A preto nemám pochybovať.

Zdá sa mi, že ani nie za týždeň Pán vrátil tej osobe zrak. A môj spovedník sa to v zápätí dozvedel. Snáď k tomu nedošlo kvôli mojím modlitbám, ale pretože som mala to videnie, vstúpila do mojej duše istota, že Pán to učinil kvôli mne, a ja som mu za to vďačne ďakovala.

Jedna osoba trpela hroznými bolesťami v dôsledku istej nemoci; sama neviem, aká nemoc to bola. Dva mesiace hrozne trpela takými záchvatmi, že ju to akoby rozdriapalo. Môj spovedník ju navštívil. Tak ho to dojalo, že mi nariadil, aby som sa tam odobrala. Mala som s ňou taký súcit, že som začala obťažovať Pána, aby ju ráčil uzdraviť. Na druhý deň nemoc zmizla.

Poznala som jednú osobu, ktorá sa rozhodla slúžiť Bohu a dlhú dobu sa venovala modlitbe a tiež sa jej dostalo veľa milostí. Potom však ju zanechala kvôli istým príležitostiam, ktorým sa nedokázala vyhnúť, ktoré však boli nebezpečné. Mrzelo ma to náramne, pretože som ju mala veľmi rada a veľa som jej dlžila. Modlila som sa vytrvalo viac ako mesiac a zaprisahala som Pána, aby ju priviedol späť do svojej služby. Jedného dňa som počas modlitby videla vedľa seba diabla, ako plný zúrivosti trhá na kúsky niekoľko listov, ktoré držal v ruke. Veľmi ma to potešilo, pretože sa mi zdalo, že moja modlitba bola vypočutá. A predsa áno. Dozvedela som sa totiž, že sa ona osoba veľmi odovzdane vyspovedala a vrátila k Bohu.

Ak by som chcela vyprávať, koľko duší Boh vyprostil zo stavu ťažkej viny kvôli mojim modlitbám, koľko iných priviedol k väčšej dokonalosti, koľko ich vyslobodil z očisca a iné podivuhodné veci, ktorými som bola vyznamenána, nakoniec by som sa unavila a unavovala toho, kto ma číta. Vravím len, že sa viackrát uzdravila duša než telo, a ktovie kdekto; mnohí by to mohli dosvedčiť.

Spočiatku mi to spôsobilo rozpaky, pretože som nedokázala uveriť, že by to Pán robil kvôli mojim modlitbám, aj keď som uznávala, že to pôsobí len a len Božia dobrota. Avšak jednotlivé prípady neskôr tak vzrastli, všimli si toho aj iné osoby, že už nebolo zaťažko tomu uveriť” dnes za to ďakujem Pánovi a cítim sa celá zahanbená, pretože vidím, že ma to viac zaväzuje. Vzrastá vo mne túžba slúžiť Bohu a láska k nemu stále silnie.

Udivuje ma, že ak ide o veci, ktoré Boh nepovažuje za dobré, aby ich vyslyšal, nie som schopná o nich prosiť, ani ak sa snažím; modlím sa ochablo, bez ducha a nepozorne; nedokážem urobiť viac. Ak ide o veci, ktoré on chce spraviť, cítim, že ich mám žiadať, áno a aj naliehať a byť dotierná. Ba dokonca ak zabudnem na to, zdá sa mi, že mi to pripomína.

Zdroj: Sv. Terezie od Ježíše, Život, Karmelitánska spiritualita

7 responses to this post.

  1. Posted by Bronislava on 16. september 2012 at 13:28

    Tento príspevok ma veľmi zaujal,pretože si myslím rovnako ako autorka , že sila modlitby je veľmi veľká.Chcela by som jej vzdať obdiv , rovnako ako aj podobným vzácnym ľuďom, ktorí sa dokážu modliť za ľudí,ktorí o tom ani nevedia, ale ktorí to veľmi potrebujú. Budem veľmi šťastná, ak vo svojich modlitbách nezabudne ani na jednu úbohú hriešnu dušičku ako som ja.Ja hlavne keď sa modlím Korunku Milosrdenstva nezabúdam prosiť za všetkých ,ktorí síce možno denne v niečom zhrešia(hnev, záblesk závisti, nadávka apod.)ale ktorí tiež musia denodenne bojovať s utrpením, biedou, prenasledovaním, nenávisťou a inými temnými stránkami tohto sveta. Ešte raz Ďakujem a budem vždy pamätať na Vás vo svojich modlitbách.

    Odpovedať

  2. Posted by kubik on 4. február 2013 at 20:48

    Prosim vas, Minne. Ja mam priatelku, ktora ma vela problemov. Je mi luto, ale ja sa stale nemodlim a neviem byt tak vytrvaly ale ako som trosku precital vas clanok, mohli by ste sa za nu pomodlit?🙂 pripada mi to cudne, sorry, len vas chcem poprosit. mozno je vasa sila modlitby naozaj taka velka. priatelka ma problemy so zrakom. prosim, dakujem krasne a zelam vela zdravia, uspechov, stastia a vsetko mozne. dik:-)

    Odpovedať

    • Vyliečenie záleží aj na viere vo vyliečenie a na vôli, či sa chcem vyliečiť takým spôsobom. Ak sa priateľka chce vyliečiť, musí na prvom mieste prosiť o to Boha. Ale nemá prosiť iba o vyliečenie, ale o to, aby ju Boh “premenil” – aby ju pretváral na “svoj obraz”, aby ju spravil takú, akú ju chce mať a ona sa preto celá oddáva do jeho rúk a vzdáva sa svojho “starého Ja” – svojho starého človeka (starého spôsobu života) tak necháva ukrižovať spolu s Kristom na kríži. Tak sa odstráni príčina všetkých chorôb, ktoré sme si spôsobili sami odlúčením sa od Boha, od jeho Zákona. Kristus je najväčší liečiteľ, preto ho netreba obchádzať a prosiť iných. Kto miluje Krista, dostane dar Ducha Svätého, lebo bez Božieho Ducha sami nezmôžeme nič.

  3. Posted by kubik on 5. február 2013 at 17:13

    dik, minne, ale vies, ona je uz bez nadeje a tazko sa mi ju presviedca. Hoci si myslim, ze by jej bolo lepsie uz len preto, ze by zdvihla hlavu a povedala: Kašlem na to, veď ak to tak má byť, nech to tak je. hmmm. neviem, co by ju presvedcilo.

    Odpovedať

  4. Posted by Jana on 9. jún 2013 at 10:47

    Ďakujem Minne, aj ja som vážne chorá, ide však o nevyliečiteľnú chorobu, som aj psychicky slabá, mám strach….ale stále budem prosiť BOHA o vyliečenie a premenu na jeho obraz. Ved on vyliečil aj malomocného. Pane daj mi silu a verím, že zázrak príde. Ďakujem, ďakujem, ďakujem.

    Odpovedať

  5. Posted by Jana on 9. jún 2013 at 10:58

    ešte Vás poprosím o radu ako sa zbaviť strachu, mám zlé sny, potrebujem radu prosím.

    Odpovedať

  6. Posted by mentolka on 15. august 2016 at 13:06

    Ahoj, ak by si mala čas tak sa prosím pomodliš za mňa za to aby som sa zmiernila s mojim bývalým priateľom? Každý deň sa po rozchode približujeme bližšie k Bohu no viem že pokoj nenájdem keď sa to nevyrovná. Nikdy som nemala nepriateľov a teraz je najhoršie že nepriateľa mam práve take ktorý pre mna znamenal niekedy veľa. Ďakujem ti🙂

    Odpovedať

Pridaj komentár

