Diskusia: Je správne sa rozviesť? Alebo v ktorých prípadoch áno?


Pomôžte ľuďom vyriešiť ich problém a napíšte svoj názor k problematike z duchovného pohľadu.
Ďakujem za všetkých
Minne

28 responses to this post.

  1. Posted by lilah on 25. január 2012 at 18:29

    Tak ja tiež osobne veľmi vítam túto diskusiu minne .. a ako inak začnem tým, čo “páli” mňa samotnú.🙂

    V prvom rade by sa bolo treba pozrieť na túto problematiku z inej stránky. Čo je vlastne sviatosť manželská? Je to to, o čom sa hovorí v kostoloch? Áno, v princípe áno.
    Je to totálna obojstranná snaha neustále pracovať na rozvoji svojom ale aj partnera … lenže na toto potom nie je zasa nutný papier. A ak áno, treba do tejto manželskej inštitúcie vstúpiť s absolútnym vedomím, že naozaj je to ten jediný človek, ktorý ma je pre mňa ako ušitý na mieru. Lenže? Môj prípad to nebol. opss, no prosto nie.
    A tak čo teraz s tým?
    Sama prechádzam obdobím, kde bojujem s veternými mlynmi na všetkých frontoch, ( mama, rodina, priatelia, deti atd ) lenže? Manžela neľúbim.
    Teda, nie ako žena. Je naďalej otcom mojích detí, je naďalej ( ak to po rozvode bude chcieť, teraz sa tak nejaví,😕 ) mojím priateľom, bude mať vždy miesto v mojom srdci, v mojom dome, pri mojom stole atd, ale už nie ako partner.
    Nezdieľam s ním lože, aj keď ešte zdieľam spoločný byt. No stal sa mi spolubývajúcim a mne osobne toto nie veľmi vyhovuje. A jemu tiež nie, pretože dívať sa na niekoho, ktorého srdce vám už nepatrí musí byť obrovská trýzen.( z jeho uhla pohľadu …)
    a zároveň dívať sa na niekoho, komu nehu, lásku, dotyk neviem prejaviť je možno ešte väčšia trýzen ako tá jeho …
    a? ja som si matku a otca nezabila, prečo by som mala byť trestanou? … alebo on?

    Pravda prosto bolí rozhodne menej, ako ustupovanie, branie ohľadu na iných viac ako na seba samého.
    A čo ak jeho čaká šťastie už niekde inde a aj neschopnosťou riešiť túto záležitosť rázne a predsa s citom, pochopením a snahou pomôcť mu prekonať toto dosť ťažké obdobie pre neho, mu v tom šťastí zabráni?

    takúto karmu, si tvoriť prosto nechcem. …

    ja a manžel sme ako dva obrazy, … sme obaja krásny, nádherný, plný farieb svetla, jasu, .. len? Len ako sa občas stáva v galériách, že jednoducho picasso nemôže visieť veďla rembranta, tí tiež nemôžu visieť na jednej stene … ale? sú tu iné steny, len treba nájsť ktoré to sú …

    Odpovedať

    • Takže Lilinka to už nevydrží😦
      Ktovie, koľko toho máš zažiť v tomto živote? Žeby ešte jeden životný príbeh v novej rodine? Ak je to plánované a nestihneš to, možno si to zopakuješ nabudúce🙂 Alebo opačne, ak predčasne utečieš pred nevyriešeným problémom. Ty vieš najlepšie, čo je v tvojom prípade správne. Či je v tom sebectvo, alebo múdrosť a pravda. Dôležité je nájsť Lásku k Bohu, preto musíme milovať aj Múdrosť a Pravdu a podľa nich žiť. A k tomu potrebujeme aj správne prostredie. Zbaviť sa túžob, závislosti a utrpenia a s čistou mysľou a srdcom ideme vpred🙂 Ale najprv je potrebné vyriešiť svoje problémy v súlade s Láskou🙂

    • Posted by lilah on 25. január 2012 at 20:58

      hm, tak Lilinka …😕

      Minne, prepáč mi prosím. Mám Ťa v úcte. Vážim si Ťa, si nesmierne dobrý a cenný človek, ale prosím, nenazývaj ma inak, ako sa nazývam ja sama.
      Som lilah … nie lilinka, liluška, a inak… Aj keď oslovenie Lilinka je priateľské, nežné a milé, prosím, skús brať na vedomie, že inak ako lilah ma môže nazývať málo ľudí, veľmi, veľmi málo.
      Prosím, neuraz sa, áno? Záleží mi na tom a veľmi. Práve preto, že aj na týchto stránkach by sa vnímavý čitateľ dopátral oslovenia z mojej strany smerom k Tvojej osobe, ktoré nie sú v súlade s tým, čo po Tebe teraz žiadam, predsa. Zmenila som sa, šla do seba a zistila som, že aj toto moje správanie bolo prinajmenšom pochabé.
      Ďakujem vopred za pochopenie. ..🙂

      A teraz späť k téme. Minne, prečo ten smutný smajlo?🙂 Ja som si vedomá svojho konania.🙂
      Som si vedomá prípadných následkov a z Láskou ich príjmem. No nemôžem inak.
      Áno, možno máš v istom zmysle pravdu, ak hovoríš, že to “nevydržanie” je vlastne nezvládnutie karmickej väzby atd, moje Srdce však túto skutočnosť preverilo.
      Toto rozhodnutie nie je ušité horúcou ihlou. Nepadlo teraz, padlo kedysi v oktobri minulého roka a ja som aj za toto obdobie mala možnosť preveriť samu seba, že rozhodnutie bolo a je správne. Bez ohľadu na následky, ktoré isto budú. Ale?
      Cítim, že zacykliť sa v strachu z následku, pochybenia by ma oberalo o možnosť Žiť Šťastne. Tu a Teraz.

      A aj Tvoj názor je vlastne tým čím aj je. Je potvrdením, že moje srdiečko v súlade, rovnováhe s rozumom sa už dávnejšie rozhodlo správne.

      Pekný zvyšok večera prajem Minne … Tebe a nielen Tebe samozrejme …🙂

    • OK🙂, už to nepoužijem, hoci sa mi to páči viac, ako to oficiálne oslovenie🙂

    • Posted by aistar on 5. apríl 2012 at 21:46

      v Matušovom evanjeliu je jednoznacne napisane kedy je mozny rozvod, a navyše je tam napisane aj ano-ano nie-nie, ziadne sluby a prisahe nemame povolene.

    • Posted by lilah on 5. apríl 2012 at 22:21

      aistar

      síce neviem čo je v matúšovom evanjeliu …

      ale za tieto slová v tomto komente ťa milujem …
      nie! bohapusto klamem, ja ťa mám v obľube za to aký si, a ty to vieš, ale? … prosto, smekáááám klobouk mladý muž … ( škoda, že už nemám veru tvoj kontakt … hm, .. no nič, asi to tak má byť veru … )

      áno … tým pádom je celá diskusia a keby len táto, ale vôbec táto otázka je absolútne bezpredmetná …

      ale už keď som tuto … želám, zo Srdca Vám všetkým prajem krásne, pokojné, láskou naplnené sviatky …
      ženám … ehm, málo vody🙂 a mužom veľa vodky, bude aspon skoro pokoj …😉 …🙂

      dobrúúú🙂

  2. ale pri uzatvarani manzelstva sa slubuje, ze manzelia budu navzdy spolu, v dobrom i zlom atd.. Asi mensi problem, ak sa slubuje vazne a slobodne pred Bohom. Co vy na to?

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 27. január 2012 at 19:49

      Milujte sa navzájom, ale neurobte si z lásky putá:
      nech je radšej rozvlneným morom medzi brehmi vašich duší.
      Napĺňajte jeden druhému čašu,
      ale nepíjajte z jednej čaše.
      Dávajte jeden druhému zo svojho chleba,
      ale nejedávajte z toho istého pecňa.
      Spievajte a tancujte spolu a buďte veselí,
      ale doprajte jeden druhému, aby bol sám,
      tak ako struny lutny sú každá osve,
      hoci sa všetky chvejú tou istou melódiou.

      Dávajte svoje srdce,
      ale nie do rúk jeden druhému,
      lebo vaše srdce môže spočinúť len v ruke Života.
      A stojte pri sebe,
      ale nie príliš tesne jeden pri druhom,
      lebo stĺpy chrámu stoja každý zvlášť,
      a dub a cyprus nerastú jeden v tieni druhého.
      ( chálil džibrán – O Manželstve )

      v skratke .. láska nežiada, Láska len dáva … za predpokladu, že toto vedia obaja … inak to nemá význam …
      žiaden sľub nemá význam … sľub je puto … a puto v láske nemá čo robiť .. ( a nielen v nej, puto v Živote nemá čo robiť .. ako sa dá spútať Život? Je to ako chytať vodu do dlaní )

      ale tak? Minne, mňa a verím že nielen mňa by zaujímal aj Tvoj názor … 🙂

      vopred zaň ďakujem …🙂

      Príjemný a pokojný zvyšok večera prajem …🙂 všetkým …🙂

    • Lilah,
      pekné myšlienky, súhlasím s nimi🙂

  3. Posted by aistar on 27. január 2012 at 21:30

    ahoj LILINKA🙂 I AM BACK !

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 27. január 2012 at 21:51

      Vítam Ťa Synu môj😉 …

      vieš že mi chýba tá tvoja mladícka rebélia🙂 … mladý muž, Génius,🙂 .. koľkých profesorov si poslal do kelu?😉 … priznaj sa! …🙂

      a Ty ma smieš volať Lilinka, aj tú Tvoju Lilith znesiem …🙂 to len aby bolo jasné😉 … provokatér … s inteligenciou einsteina …🙂

  4. Posted by Water on 29. január 2012 at 13:37

    mam otazku… vplyva rozvod aj na duchovnu stranku deti,ktorych sa to tyka?

    Odpovedať

    • Ak je otec napríklad tyran, deťom rozvod pomôže, ale ak je dobrý otec, rozvod im ublíži. Otázne je, či rozvod chce iba rodič, alebo aj deti. Otázne je, či je dochádza k rozvodu sebeckým konaním rodiča, alebo je pre dobro celej rodiny.
      Otázka je zložitá a možno nepresná, lebo po psychickej stránke vplýva rozvod na deti, po duchovnej stránke rozvod nemusí ublížiť, niekedy práve naopak.
      Možno by bolo lepšie položiť konkrétnejšiu otázku.

    • Posted by lilah on 4. február 2012 at 21:39

      hm, Water ….

      chodím čítať túto otázku už týždeň … hm … a nejako mi nie je jasný ten podton,
      ten podmaz tej otázky … môžete prosím upresniť, na čo sa to konkrétne pýtate? …

      ďakujem vopred … ale skúsim predsa ako to chápem aj ja …
      hm, duchovný vývoj detí, a čo duchovný vývoj toho rodiča? … hm, ak cíti, celou svojou bytosťou cíti, že toto veru nie, tak? … je dobré zotrvávať vo zväzku ktorý ho nenaplna? … hm, …

      tomu dobre hovorí aj osho napr …

      “Když člověka miluješ, věříš, že nemůže jít k nikomu jinému. A když jde, jde. Co můžeš dělat? Můžeš toho člověka zabít, ale mrtvý člověk nebude k ničemu. Jestliže jde, není tu láska a nic se nedá dělat. Láska přináší toto porozumění.”

      “Jestliže někoho miluješ a tvé hlubiny mluví s jeho, setkáváte se v bytí, je to krásné. Jestliže se tak neděje, rozejděte se. Jestliže tu není žádná důvěra, rozejděte se. Čím dříve, tím lépe.. abyste ještě nebyli zničeni, aby vaše schopnost milovat zůstala svěží a vy jste mohli milovat někoho jiného. Toto není to místo, ten muž nebo ta žena pro tebe. Pohněte se, ale neničte jeden druhého.”

      a teraz moja otázka … čo môže byť pre deti z duchovného a akéhokolvek hľadiska lepšie, ako ukázať im, že si ceníme sami seba, .. lebo ak to dokážeme u seba, dokážeme to aj u iného …

      jednoducho sedíme si, nesedíme si … ak si sedíme, budem vedomo konať tak, ( no nebudem popierať samu seba, trebárs zo strachu že o milovaného človeka prídem .. ak sa odhalím viac ako by som možno podla nejakých pravidiel mala …🙂 .. intimita vo vzťahu je dôležitá, .. je čarovná, prekrásna, .. čo znamená byť intímnym? … vyzliecť sa? áno, ale nie zo šiat, a zvlášť nie v týchto mrazoch😛🙂 … dať prosto svoje srdce na dlan a nebáť sa o neho … ak toto, táto dôvera, viera vo vzťahu nie je, … je to začiatok konca .. )

      tak ale … prosto ak milujem, budem konať tak, konať, nie myslieť a dúfať, .. konať … aby to tak ostalo aj nadalej, … to isté platí pre partnera ..

      ale? ak z nejakého dôvodu mi toto nevie poskytnúť? prečo s ním zotrvávať? … alebo opačne? … prečo by mal? ..

      podla mna toto deti viac obohatí ako spolužitie pod jednou strechou, kde dvaja po sebe šteknú, len preto že nedostali to čo čakali …
      a čo to vlastne čakali? … istotu? v láske?😯 .. to je nemožné … to prosto nejde … ide na nej pracovať s istotou, vierou, že áno, toto, tento vzťah je prosto ono … ale mať v nej istotu znamená zabiť ju … pripútať … atd .. hm …

      zvláštna otázka … taká dobrá do diskusie …😛🙂

      pekný zvyšok večera prajem …🙂 všetkým ..🙂

    • Posted by Mária on 25. júl 2012 at 13:11

      Water…ak beriem v úvahu, že duša si sama vyberá do akého tela sa narodí a má svoj plán duše, že dieťa si vyberá svojich rodičov, tak potom ten rozvod má duchovný význam aj pre tie deti🙂

    • Posted by Mária on 25. júl 2012 at 13:30

      lilah….

      *a teraz moja otázka … čo môže byť pre deti z duchovného a akéhokolvek hľadiska lepšie, ako ukázať im, že si ceníme sami seba, .. lebo ak to dokážeme u seba, dokážeme to aj u iného … * = úplne s Tebou súhlasím

      Minne…

      čo je to dobrý otec? je to pohľad detí alebo manželky, či svokry, či psychológa?
      ďalšia vec…ináč vníma puberťák “dobrého otca” a ináč malé dieťa, ktoré poslušne ide spinkať o 20h a napríklad nevidí svojho ocinka nikdy opitého

      ak je otec dobrý, matka je zlá? predsa dvaja dobrý rodičia sa nebudú rozvádzať, alebo áno?🙂

      ten rodič, ktorý deťom všetko povolí len aby mal pokoj, ten bude pre deti vždy ten lepší, ako tá druhá prísna strana….ale z iného uhla pohľadu, ktorý z rodičov im dá viac do života?? ….atď atď🙂

      Z vlastných skúseností môžem povedať, že aj keď bude otec alkoholik, tak deti ho neprestanú mať radi…neviem, možno je to skôr súcit alebo ľútosť ako láska.
      To, čo ma dohnalo k tomu aby som podala žiadosť o rozvod, nebol len samotný alkohol, ale správanie muža voči žene v takom stave. Nechcela som aby moji synovia mali do života príklad, čo všetko si môže muž dovoliť k žene a ona to bude v záujme rodiny-detí tolerovať. Prečo? Nech vidia, že ak oni nebudú mať úctu a lásku k svojim manželkám, aký to môže mať dopad.

      A príde čas, keď to tie deti pochopia…to mi môžete veriť.

    • Posted by lilah on 27. júl 2012 at 08:20

      Krásne ránko želám Mária,🙂 kukulienka krásna🙂

      Ďakujem Ti … ani nie tak za prejav súhlasu, ale za pocit, môj pocit, ktorý som už dávnejšie nadobudla pri čítaní Tvojích písmenok, že sme si blízke. A ako tak čítam, minimálne v Životných postojoch.
      Ou, prežila si toho asi viac ako dosť. Viem si predstaviť, viem si predstaviť a vieš čo hlavne? Tie prvé momenty, práve tie, keď s tým začal. Keď sa iba dívaš čo sa deje. Čo sa to deje a kde si spravila chybu? Áno, v mnohom s Tebou súhlasím, je veľmi ťažké skutočne prekonať niečo také, možno bližšie poviem keď poviem malý obsah rozhovoru s mojou matkou. ( mám teraz dietky u nej, a ako sa dalo čakať s mojej prekrásnej opičky, dcérky, má 5 a 1/2 postupne vychádzajú zážitky s ktorými sa musela v tak malom veku vyrovnať. Panebože, ale ako? ako sa také malé húsa môže vyrovnať s tým čo cítilo? )
      Mamka mi volá a pýta sa:
      Marti, prosím, to čo mi hovorí lily je pravda? Že sa bála o Teba, že ťa zabije?
      áno mami, je to pravda. To dieťa hovorí svoje vnímanie, tu vôbec nejde o to, či by nabral odvahu to dokončiť, tu ide o jej vnímanie.
      vraj, panebože, prečo si mi nikdy nič nepovedala!?! Prečo?!?
      ( jej vzlyky do telefonu ma boleli ako nikdy )
      A, načo mami? Načo? Skúste nad tým pouvažovať inak. Čo myslíte, prečo som k Vám dala deti, moje najdrahšie poklady takmer na dva mesiace? Aby som ušetrila na jedle?
      Aby som sa ich zbavila a bola pokojnejšia v tejto šialenej práci do ktorej teraz chodím? Áno, zaiste aj kvôli tomuto. Ale hlavný dôvod je ten, aby zo seba, tie deti dostali pnutia, ktorými museli prejsť. Vo voľnej prírode, medzi behaním po čerstvom vzduchu atd.
      Cítim, že som spravila dobre. Pomaly sa uvolňuje a opička lily povedala babke aj to, o čom nevie😉🙂 ale?
      áno, myslím, cítim, že rozumiem, čo všetko máš na mysli práve pod týmto komentárom.

      A v čom je problém? V seba-ocenení, v obyčajnom seba-vedomí, v obyčajnej seba-ucte. Ak totiž niekto neprecíti seba samého, nedokáže, jednoducho to nejde, precítiť iného.

      Ešte raz iba ….
      Ďakujem Ti …

      Krásny zvyšok dníčka želám Mária🙂 Tebe a nielen Tebe ako inak🙂

      PS: “Z vlastných skúseností môžem povedať, že aj keď bude otec alkoholik, tak deti ho neprestanú mať radi…neviem, možno je to skôr súcit alebo ľútosť ako láska.”
      Nie! je to Láska! len jej iný prejav. Iná forma na ktorú sme zvyčajne zvyklí. Ale Láska to rozhodne Je! K tomuto by som dala jedno porekadlo, či čo to je …
      Krv! Krv prosto nie je voda!

      PS2: “A príde čas, keď to tie deti pochopia…to mi môžete veriť.” … Ďakujem Ti. Tiež verím, že môj syn zmení postoj a že už mi nikdy nepovie niečo také :
      Ale mami, nevymýšľaj si. Ty si neletela cez celú izbu. Veď má tri metre, ty si letela asi len taký meter! Verím, verím že raz príde čas, keď pochopí že problém nie je v dlžke môjho letu cez celú izbu. Ale že problém je práve v tom lete, ktorý nastať nikdy nemal. ouu, ako to píšem, ešte stále to bolí. bolí, že dieťa, ktoré som nosila v bruchu, ktorému som prostredníctvom svojho tela dala život, teda skôr možnosť žiť ho, sa vdaka svojmu veku, mladému veku, vďaka tomu že to húsatko sa iba snaží zatriediť a pochopiť, ako má holými rúčkami chytať vietor😕
      …. áno, raz to pochopí … a ja pri nom budem stáť ( aj ked už nebudem žiť ) s láskou, nehou mu budem iba hladiť jeho tvár …. raz, raz to precíti. Dúfam. .

      ešte jeden úsmev a letííím …🙂 krásny dníčok želám

    • Posted by lilah on 27. júl 2012 at 08:44

      kuk? … :-)))))

      prosto a jasne …
      ako napísal chálil ďžibrán …
      ” nesnažte sa spútať lásku, láska je slobodná a ak Vás uzná hodných cítiť ju …. atd”

      Jednoducho a skrátka …
      ak láska zomrie, odletí … čo už narobíme? … budeme kývať pred očami papierom?
      dohodou, že
      TY a len TY si ma povinný/-ná milovať do konca tohto života?!?
      Takto sme sa predsa dohodli! Čo si nepamätáš?????? …

      áno, máme dohodu, to je fakt … ale? prepáč mi drahý/-há, ak ti pripomeniem, že jednoducho toto, čo sa deje teraz, nebolo predmetom našej dohody …
      my sme sa dohodli, to áno, ale? pokiaľ mi je známe len na tomto …
      že sa budeme milovať,
      akceptovať,
      rešpektovať,
      držať v úcte … atd
      deje sa toto drahý/-há? konáme teda takto podla tejto dohody? … ja to vidím tak, že Nie!

      a preto, zrušme prosím tú dohodu, ak to inou cestou jednoducho už nejde …

      Ľudia, manželstvo je posvätný zväzok … je to radosť, radosť z toho že máme možnosť kráčať životom každý sám a predsa spolu …
      Nerobme si z toho obchodné transkacie …

      Pekný zvyšok dníčka už ozaj, naozaj … želám🙂

    • Posted by Mária on 30. júl 2012 at 15:19

      lilah….držím palčeky nech všetko dopadne k Tvojej spokojnosti a hlavne v pokoji🙂

      a ak “Marti” je skratka pre Martu, tak dodatočne k včerajším meninám všetko najlepšie a nech Ťa neopúšťa viera na lepšie časy🙂🙂

      ak by sa chcel niekto porozprávať, nájde ma tu http://pokec.azet.sk/josselline

    • Posted by lilah on 30. júl 2012 at 17:29

      Krásny dníčok želám Mária

      ou, nie! nie som Marta, som martina🙂 to si ma tak len mamka prekrstila …
      otecko chcel martinku, mamka martu🙂 … kompromis v manželstve je prosto fajn :-)))))

      Ďakujem Ti …

      PS: Inak, v takýchto chvíľach, keď sa dívam na takéto videá, ( spring in lassa ) normálne ľutujem, že neviem astrálne cestovať … ( som lenivá v cvičení tejto techniky či čo to chce byť … )
      je mi blízka práve táto krajina … hudba, ľudia .. tradície všetko …
      prosto som tam doma … asi začnem pomaličky odkladať korunky na cestu práve do tejto krajiny … možno sa mi to raz podarí🙂

      PS2: si mi povedomá … bola som sa kuki🙂 … máš prekrásnu tváričku, nežnú a jemnú … takú, na akú sa lilah rada díva …

      tak?!? iba! … dobrúúú … všetkým🙂

  5. Posted by sis_hush on 23. júl 2012 at 14:37

    uplne nahodne som sa dostala na tuto stranku a hoci velmi zriedkavo (skoro vobec ) neprispievam do ziadnych internetovych diskusii, teraz ma nejak napadlo, ze to urobim…mozno si to tu ani nikto neprecita, ale to je jedno :)… nie je asi potrebne zacinat s uvodom, o tom, ze v dnesnej dobe je manzelstvo povazovane za nieco zbytocne… ze ludia si poradia sami, netreba nam papiere, nase srdiecka nam povedia co je spravne atd. urcite je na tom vela pravdy a scasti bolo potrebne, aby sa tato tema zliberalizovala (zabranili sme tym despotickym vztahom-skor dohodam uzavretym na zaklade nejakych financnych transakcii, ako to bolo v minulosti) … vdaka tomu, ze momentalne uz v tejto oblasti takpovediac “nic nie je svate”, mozeme slobodne diskutovat a podla vlastneho vedomia a svedomia sa rozhodovat, co je spravne.
    A prave clovek s moznostou volby by mozno mal zvazit, ci svojvolne odovzdanie vlastnej volnosti inemu cloveku nie je tiez obcas nevyhnutnou sucastou dosiahnutia vyssieho stupna lasky ? sme urcite ako jednotlivci natolko silni, aby sme nikoho nepotrebovali pre svoj duchovny rast? ano, mame nejakych majstrov, literaturu, kurzy atd, ale ci blizky clovek ktory je s nami v dobrom aj v zlom nie je nasim najlepsim zrkadlom?
    prichadzaju chvile, ked si ty hore a on dole, ale aj naopak a prave vtedy ti on moze byt oporou. Odlisne nazory su nevycerpatelnym zdrojom vzajomneho obohacovania, nielen prekazkou… a obcasne prisposobovanie sa kroti nase ego a pomaha nam vnimat svet ako spolocenstvo ludi nielen priestor pre jednotlivcov. Nemozem suhlasit s tym, ze sa mame od vsetkeho odpajat a ignorovat ludi, ktori sa stale hladaju, kvoli tomu, aby sme si “nespinili” nasu duchovnu rovnovahu. Nie sme tu nahodou jeden pre druheho? Ci sa neoplati obcas aj rozculit, byt smutny, nahnevany, ak tym pomozeme druhemu cloveku a obetujeme nase slzy pre ich zachranu? Myslite, ze toto je starosvetsky nazor z 3D zemegule? Mozno, ale poznam niekolko pripadov, vratane samej seba, ktorym to pomohlo (a este stale pomaha) pri udrziavani velmi krasnych vztahov, ktore sa neustale rozvijaju.
    Je urcite velmi tazke pokusat sa o rozvijanie partnera, ktory odmieta svoje problemy priznat, je mu dobre v “starom svete”, odmieta pracovat na svojich nerestiach/zavislostiach… nie je to vsak nemozne a uspech je o to naplnujucejsi. V dnesnej dobe sa uz nikto z nas nemoze vyhovarat na to, ze partnera mu vnutili rodicia. Vacsina nasich vztahov bola nasim slobodnym rozhodnutim, tak preco si mysliet, ze to rozhodnutie bolo nespravne? Lebo sme boli na nizsej urovni vedomia/ nasa intuicia bola este slaba? ano, ale ten stav je este stale nasou sucastou, tak isto ako to rozvinutejsie vedomie, ktore sme postupne ziskavali. Tak isto ako ten clovek, ktoreho sme si vtedy vybrali. Tu nejde o nejake okovy, ktore nas maju dozivotne spajat, skor o vzajomnu povedzme zodpovednost ? to ze potiahneme svojho partnera na ceste k vrcholu, ked mame viac sily my a ked ja budem ta slabsia (mozno aj to niekedy nastupi), on bude tahat mna… a nie je to vzdy s vedomou laskou, velakrat toho druheho nenavidime, ale to je tiez len sucast skusky…
    A preco manzelstvo? (ved papiere uz nikto nepotrebuje…) prave preto, ake je to namahave a kolko energie si to vyzaduje. Papiere nepotrebujeme, to je pravda, ale potrebujeme Bozie pozehnanie, ktore nam dava dodatocnu silu aj vo chvilach, ked to uz chceme vzdat.
    Takze na zaver, ak chcete zit spolu len v dobrom, manzelstvo potrebne nie je…ak vsak v dobrom aj v zlom, tak vam Boh velmi pomoze (ak ho ziadate), verte mi🙂

    Odpovedať

  6. Posted by lorena on 25. júl 2012 at 00:25

    sis_hush,pekne si to napisala.Suhlasim s Tebou.Ale porad…co ak uz tomu druhemu nechces byt oporou.Ak uz proste zlyhava vsetko,koli comu sa dvaja ludia brali.Ked to manzelstvo je uz cisto len povinnost voci detom,spolocnosti,spolocnym financiam…?Co ak sa uz vytratila viera v zlepsenie a navratenie lasky?Co ak uz o to vlastne ani nestojis?Co ak chces proste len odist a zit zivot bez toho druheho,lebo mas pocit,ze tak len sthuje a brzdi v dalsom vyvoji?Bohu sa to nepaci,Boh je za manzelstvo…ale preco sa modlitby stavaju nenaplnenymi a pozehnanie nedostacujucim? …. prajem vsetkym aby boli stastni s tym, koho maju po svojom boku az do smrti a hlavne v dobrom aj zlom.

    Odpovedať

  7. Posted by nitram on 25. júl 2012 at 10:18

    *…ale preco sa modlitby stavaju nenaplnenymi a pozehnanie nedostacujucim? …*
    možná proto, abychom po dlouhé pouti světem, napřímili své kroky domů, do svého nitra… srdci… Lásce… Otci…

    přeji Všem, krásný slunný den… 🙂

    Odpovedať

  8. Posted by lorena on 26. júl 2012 at 14:14

    to je tazka uloha.Ako to dokazat a nezblaznit sa pri tom?…

    Odpovedať

  9. Posted by kLAUDIA on 12. november 2013 at 19:34

    Mam pocit ze ho stracam,po 17 rokoch ma ine sposoby, zvyky.Sam si urcil pravidla a ja som sa nimi riadila naozaj ako kaze slub v dobrom aj v zlom,v chorobe a zdravy,v bohatstve a j v chudobe.Mame spolu 3 deti a 1 je moje za slobodna.On si nezela aby som chodila von ale on chodi.Nezela si kamaratky ale on ich ma.Zacal si kupovat drahe oblecenie,chodit do fitka,vobec nepocuje ked od neho nieco chcem jednoducho do jedneho uska sem a do druheho von,a zacal mi strasne klamat.A to najhorsie co ma strasne ranilo po 17 rokoch poprvy krat zaprel ze ma este jedneho syna-nevlastneho.So spalne sa odstahoval ked sa mi narodila 2 dcerka takze je tomu uz pomali 5 rokov.A sex musim zanim prist ja ked nieco chcem a ked chce on tak sup sup.Nemam nikoho, nemam kukomu chodit,idem sa v poslednom case zblaznit,v noci stavam a premyslam.Uz premyslam o psychyatricke.Citim sa osamela na vsetko sama na deti,domacnost a este aj kosenie travy vynasanie smeti vsetko mi ide nanervy a placem a placem.Je to dovod na rozvod? S nim sa vobec neda o tom rospravat,a AK ANO TAK MY VYNADAA POVIE VSAK CHOD…….

    Odpovedať

    • Posted by Beata on 18. november 2013 at 22:27

      Ahoj Klaudia,moja rada znie:nerozvádzať sa, kým sa ty nedáš vnútorne dokopy a nebudeš o tom 100% presvedčená, že takto to je správne. Kedysi by som ti napísala: kašli na neho, rozveď sa a bude pokoj. No nebude. Rozvodom sa to všetko len začne. Rozvod nie je riešenie, rozvod je konečná stanica. Žena je frustrovaná z manželovho správania, prosí, plače, vyhráža sa, ide sa zblázniť, premýšľa, v noci nespí, o sex prosí alebo ticho pretrpí, vyhľadá psychiatričku, cíti sa osamelo, na všetko je sama, na deti aj na domácnosť…typický životný scenár, len herci sa menia. Na tvojom mieste sa nesústredím na manžela, ale na seba. Dohodnem si s manželom podmienky starania sa o deti a o domácnosť, a začnem sa venovať sebe a svojim koníčkom,prípadne si nejaký koníček nájdem. V takých chvíľach pomáhajú rozhovory s priateľkami, ak ich nemáš, obnov staré priateľstvá prípadne si nájdi nové. Píšeš, že manžel chodí do fitka. Začni aj ty. Dohodnite si striedanie pri dcérkach a začni cvičiť. Pomáha to. On si neželá, by si chodila von…o tomto sa musíte porozprávať, kto si čo želá a neželá, manželstvo nie je nevoľníctvo. Ak bude protestovať, vezmi dcérky do fitka tiež, vyšantia sa a ty prídeš na iné myšlienky. Jednoducho začni robiť niečo pre seba. Zmeň svoje vnútro, svoje zmýšľanie o tom, že ty musíš doma trpieť a on si môže robiť čo chce. Pokiaľ ťa fyzicky netýra a nerobí cirkus pred deťmi, nerozvádzaj sa, ale v tichosti rieš svoju vnútornú rovnováhu a staň sa znova príťažlivou ženou vo svojom vnútri. Nájdi v sebe to, pre čo si ťa tvoj muž pred 17-timi rokmi všimol a čo ho na tebe zaujalo. Lebo veru je pravda a nie vtip, to čo sa hovorí: že žena od muža očakáva, že sa po svadbe zmení, ale on sa nezmení, a muž po svadbe očakáva, že sa žena nezmení, ale ona sa zmení… Objav svoju ženskosť, nájdi si nejaké hobby, začni sa učiť cudzie jazyky prípadne sa prihlás na kurz tanca a začni tancovať. Nikdy nie je neskoro, v každom veku sa dá niečo nové v sebe objaviť a s niečím novým začať, len netreba zúfať, lebo zúfalé ženy robia zúfalé veci…

    • Posted by lilah on 20. november 2013 at 14:37

      ou ….
      Pani Klaudia, neviem či Vám už neodpovedal priamo admin. tejto stránky, je to jedno …
      ja by som iba niečo málo chcela povedať …

      na záver sa pýtate, či je toto dôvod na rozvod … ?
      Ja si Vám dovolím na túto Vašu otázku odpovedať takto.

      Prečo sa to pýtate iných ľudí? Vari niekto žije vo Vašej koži, chodí vo Vaších topánkach a spí vedľa neho v posteli … ?🙂
      Preto si prosím na túto otázku chodte do vlastného srdca, nie mysle, ale iba srdca.
      A po chvíli Ticha, uvažovania, si na túto otázku zodpoviete práve a jedine správne Vy Sama.

      Jednoducho si iba spravte chvíľku pre seba. Na nič nemyslite, uvolnite sa, pustite si pieseň, ktorá Vás upokojí, a potom si i sadnite a pozrite sa i na to, čo ste napísala sem.
      A predstavte si, že sa iba dívate na film.
      Nejaká hrdinka ( nie Vy ) sa takto snaží neustále podliezať, samu seba, a kvôli čomu?
      Dívala by ste sa na tento film ďalej, alebo by ste prepla kanál .. ?
      ( nebojte sa predstaviť si, že sa na svoj život dívate iba ako na film. Lebo on filmom v skutočnosti i je. Je to iba pár postavičiek premietnutých na plátno. Staňte sa plátnom,
      a obrazy sa vás nebudú dotýkať. )

      želám Vám veľa Síl, …. a v túto chvíľu Vám a nielen vám príjemný a pokojom naplený deň želám …🙂

      PS: ak tomu pocitu strácania. Viete že existuje nekonečné množstvo pocitov? Napr. pocit zimy. Aby sa pocit stratil, oblečiete si svetrík. Alebo ak máte pocit otvorených dverí, zavrite ich, a pocit sa stratí.🙂 preto ak máte pocit že ho strácate, prestante si na neho robiť nárok ( ako na majetok ) a pocit strácania sa stratí.🙂

      PS2: psychiatrička je fajn, prinajmenšom v tom, že sa pri nej Zastavíte.🙂

    • Posted by lilah on 20. november 2013 at 15:05

      a ešte …. možno máličko tématicky ….🙂

Pridaj komentár

