Diskusia: Pomoc chudobným.


Pomôžte ľuďom vyriešiť ich problém a napíšte svoj názor k problematike z duchovného pohľadu.
Ďakujem za všetkých
Minne

17 responses to this post.

  1. Posted by Rado V. on 27. január 2012 at 03:05

    Áno,áno,lebo to nás veľmi obohacuje ak to robíme s láskou.Pomáhať treba a je dobré ak vieme niekomu zmeniť život našou troškou,podeliť sa o svoje.Ale mne sa páči ten príbeh o rybárovi a žobrákovi.Rybár dal žobrákovi každý deň rybu,lebo mu bolo ľúto žobráka,ale žobrák vždy iba sedel na svojom mieste a žobral.Rybár sa nahneval ,zobral žobráka a naučil ho chytať ryby………..Učme teda druhých chytať ryby a nerobme z tých čo potrebujú pomoc žobrákov.Pekný deň všetkým.R

    Odpovedať

    • áno Rado, tu je zrejme ten problém, že človek nedokáže zistiť, či sa chudobný naozaj nedokáže postarať sám o seba a iba zneužíva iných, alebo je naozaj v núdzi. Aj štát sa stará o ľudí v núdzi, rozdáva im rôzne príspevky, nezamestnaných je 400 000 na Slovensku a mnohí to nechcú zmeniť, lebo im to vyhovuje a ak si popri tom privyrobia, sú na tom lepšie ako tí, ktorí im prispievajú cestou štátu. Je to smutné, ale nie stále sa pomoc javí ako pomoc, skôr ako vytváranie závislosti a obdarovávaný človek stráca samostatnosť a nedokáže sa často postaviť na vlastné nohy… S človekom dokáže pohnúť núdza. Samozrejme pomoc má byť nezištná a darca má mať z toho dobrý pocit, že pomohol človeku, bez toho, aby niečo očakával naspäť, alebo aby sa tým niekde chválil.
      Uvediem jeden môj prípad z minulosti: Jedna moja známa (každý deň bola v kostole) chodila za mnou s plačom, že potrebuje peniaze na lieky, na nové barl a pod. Zakaždým som jej dal. Potom som ju videl v meste, samozrejme barly zrazu nepotrebovala a kolega ju spoznal, že je to stará závislá hráčka automatov. Neskôr mi zavolal, nech sa prídem pozrieť, ako hrá automat za darovné peniaze a mal žiaľ pravdu – ťukala do automatu s cigaretou v ruke a čo mala naliate, neviem😦

  2. Posted by Rado V. on 27. január 2012 at 10:43

    Tu je miesto pre našu pomoc,ako s ňou naložíme.Jedna príhoda.Boli sme zaniesť maminu do kúpeľov a s chalanmi som sa na spiatočnej ceste zastavili vo Zvolene.Pred Bilou sedel bezďák,no zlé i naňho pozrieť.Synovia mi vraveli nech mu dám peniaze,ja som im však povedal,že nech vyčkajú.Kúpili sme si jesť a zobral som i pečivo pre bezďáka,podal som mu ho v taške,no on ke´d zbadal,že to niesú peniaze,tak to po nás hodil……….Skončil tam kde chcel a ja som si iba odpľul a povedal mu nech mi polúbi RIŤ,lebo to bol Temný a druhý príklad.Predvianočná bratislava,nákupná horúčka a chlapčisko potulujúce sa po parkovisku pred Avionom.Žobral na jedlo.Ja som ho po zlých skúsenostiach negoval,moja dobrá žienka stála a vypočula si ho,vybrala gastráča a dala mu z nich.Chalanisko ďakoval so slzami v očiach….Cítil som sa blbo,ale bol som hrdý na moju ženu,že i napriek zlým skúsenostiam pomohla.Ak sa zneužíva pomoc,treba na to poukázať,ja by som prišiel k tej milej tete a opýtal sa či nechce dáke budáky do somára,keď ju tak ožobračuje🙂 Ak sme pobúrený treba to dať von,ale treba sa pokúsiť o pomoc.U Inky je zavesené krásne video a to hovorí za všetko http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hzgzim5m7oU .každá minca má dve strany.Krásny mrazivý a slnečný piatok všetkým.R

    Odpovedať

    • Posted by nitram on 3. február 2012 at 20:35

      dobrý večer Radko…
      opravdu zajímavý životní příběh… takovéto příběhy vplouvají do našeho života právě tehdy, když jsme schopni mnohé pochopit…
      někdy na poprvé ihned nepochopíme… dobře bude nám tedy dána druhá šance, nebo se v našem okolí najde někdo, kdo nám napoví… někdy nepochopíme ani na podruhé…
      dobře dostaneme tedy třetí možnost… ale ani ta nemusí býti poslední, pokud budeme trvat jako mezci na svém úhlu pohledu a staneme se tímto omezenými ve svém schématu myšlení a nazírání na okolní svět… Radko , Radko (Si obmedzená v svojom myslení)

      není to tak dávno Radko, když jste byl podobným bezdomovcem “ve sférách duchovních”, jak jste byl tehdy přijat Radko…?, dodnes na to vzpomínáte, přijala Vás Láska… a zajisté si vzpomínáte jakou větou jste byl nastartován Vy…

      proč používáte k nastartování “částeček” zde na zemi zcela jiného postupu, něž se Vám samotnému dostalo od Lásky…?
      proč inklinujete k temnu a bolesti… ano čistíte sám sebe, ale šlo by to chápavějším způsobem, staňte se prosím onou chápající ženou z klipu, který jste zde výše uvedl…
      🙂

      a chcete-li znát duchovní podstatu, mohu Vám ji nyní říci…
      Radko býti duchovním jedincem znamená i v běžném životě umět naslouchat svému okolí, nikoli do všeho zasahovat vlastím egem… neb zasahujeme-li vlastním egem poté se nám může přihodit právě to, čeho jste byl v podstatě iniciátorem Vy sám…
      chlapci Vám říkali, aby jste dal bezdomovci peníze(všechny duše jsou spojeny s universem)… kdyby jste naslouchal(hlasu universa), dal by jste bezdomovci peníze sám a nebo by jste dal peníze chlapcům, nechť je bezdomovci dají oni sami…
      no zapracovalo Vaše ego(ukáži chlapcům, jak se to dělá, bezdomovec by peníze mohl propít, nebo si za ně koupit kuřivo, ne já mu koupím jídlo – tím ale bezdomovce manipulujete k obrazu svému, nedáváte mu volnost a šanci výběru) to poté raději nic nedávat, pouze mít s tímto člověkem, v podstatě částí sebe sama chápající soucit (jež je universální láskou) a skrze srdce jej obejmout.
      …ano, vím, že tu jsi, chápu Tě, každý máme svou cestu, mám Tě rád a přeji Ti, aby jsi nalezl sílu ve vlastním nitru a vyšel z temnoty na denní světlo…

      *moja dobrá žienka stála a vypočula si ho,vybrala gastráča a dala mu z nich.Chalanisko ďakoval so slzami v očiach….Cítil som sa blbo,ale bol som hrdý na moju ženu,že i napriek zlým skúsenostiam pomohla.*
      …ano navázat řeč a v chápaní srdcí druhému pomoci…
      Radko Vaše paní má srdce plné Lásky – dobra a pokory…
      vím, že stejný stejného si hledá… tuto Lásku, máte ve svém srdci i Vy…
      je na Vás Rodko tuto Lásku plně v srdci probudit…

      což Vám z upřímného srdce přeji, neb není vzácnějších darů na tomto světě… 🙂

      Radko závěrem přeji Vám i Všem ostatním,
      příjemné chvíle večerní,
      ztrávené v přízni duší,
      nejen Vám nejbližších …🙂

    • Posted by Rado V. on 5. február 2012 at 10:02

      Zravím Matrine……..Nepochopili sme sa zasa.V prvom príspevku som písal o tom ako je dobré pomáhať tým čo to potrebujú.O tom ako nerobiť z ľudí v núdzi žobrákov.Najlepšie je im pomocť nájsť si miesto v živote a nerobiť z nich žobrákov…….Druhý príspevok bol na margo príspevku Minne,že mu zle padlo ako bol klamaný.Podstatná je prvá veta toho príspevku ,ale to ste asi prehliadli.Mrzí ma,že ma beriete ako neskúsené decko,ktoré potrebujete poučovať.Napísal som tam,že sú to dva EXTRÉMY!!!!!No a za to,že sa človek dostane do problémov,sú najčastejšie negatívne napojenia,na temné energie,alebo neodpútané duše.Človek sa stáva Božím nástrojom na zachovanie ich života,aby dokázali prežiť a Božia pomoc im potom navodí situácie a vyriešenie ich stavu.Nemienim niekomu prispievaťna to aby sa niekto sfetoval,alebo spil do bezvedomia.Tým tieto duše zabíjame.V týchto mrazoch sa to krásne ukazuje.Pomocť neznamená zžiť sa so závislím.Nepomožete opilcovi tým,že mu dáte na fľašu,aby sa spil.Pomožete mu tým,že mu ukážete inú cestu.Boh nám dáva vždy šancu prežiť svoju chybu znovu a napraviť ju.Takže ak niekto je hladný dojme ho i gastrolístok a naozaj sa zaň naje,ak je niekto nenásytný je zrazený k zemy a nepotrebuje prežiť,ale ukojiť svoje závislosti hocijakým sposobom.Nerobte Ombucmana Lilah,ak so seba urobí slepú.Skúste nepodceňovať ma a prečítať čo je tam naozaj napísané.Minieho myšlienka je veľmi pekná,dať svoje skúsenosti zo života na pomoc iným.Nebolo to myslené sposobom,že sú to terče pre lilah a jej neskonalý patent múrosť a aj váš.Skúste sa nad tým zamyslieť.Pokojnú s krásnu bielu nedeľu všetkým.R

    • Posted by nitram on 5. február 2012 at 11:39

      dobrý den Radko,
      *O tom ako nerobiť z ľudí v núdzi žobrákov*
      s tím nelze než souhlasit… a sdílím plně Váš názor…

      *Tu je miesto pre našu pomoc,ako s ňou naložíme.*
      Skončil tam kde chcel a ja som si iba odpľul a povedal mu nech mi polúbi RIŤ

      Když takovouto pomoc máte již vnitřně vyřešenu, proč reagujete na příspěvky lilah, tak jak reagujete… a opět se snažíte pomáhat stejným způsobem…
      *Si obmedzená v svojom myslení*
      z Vaši strany Radko je tedy takovéto vyjádření o lilah též souzněním slov v tomto kontextu.
      *Jakmile niečo je,tak hystéria,negácia.Nič si nepochopila!!!!*

      Radko je to ve Vás jako kód, který prozatím nemáte zcela zpracován…
      …srdce vidí dál…
      …říkám Vám, býti pokorným rybářem a naučiti chytat ryby i druhé, jest velkým úkolem…

      *Mrzí ma,že ma beriete ako neskúsené decko,ktoré potrebujete poučovať.*
      z čehož tak usuzujete… ? že Vám říkám Radko… dobře budu Vám říkat Rado, ostatně i takto tvrdě se chováte ke svému okolí…
      kde píši, že jste nezkušený… ? z jakého důvodu se tak cítíte… když jak říkáte, že jste zkušený, proč se cítíte býti nezkušeným… ?

      *Áno,áno,lebo to nás veľmi obohacuje ak to robíme s láskou.*

      přidám tedy svůj příběh…🙂

      ve městě kam dojíždím za zaměstnáním, chodila jedna žena s ošatkou, a žádala od kolemjdoucích zda nepřispějí na postižené děti…
      (je to v podstatě forma žebrání i když v rámci pro druhé) … tato žena v podstatě nevytvářela žádné kladné energie… když přišla ke mne pouze jsem ji pohladil úsměvem a řekl jí, že děkuji ale nepřispěji…
      druhý den se opakovalo totéž…
      třetí den, jsem ji položil do ošatky celou peněženku i s doklady…
      žena se rozběhla za mnou , že to přece nemohu, klidným hlasem jsem se ji zeptal, proč bych tak nemohl učinit, když je to mé svobodné rozhodnutí…
      trvala na svém, abych si peněženku opět vzal, když jsem si peněženku bral nazpět, říkal jsem : víte já nechci peníze , já chci Vaši Lásku… ona žena nepochopila a říkala, já jsem již , ale provdána… na to jsem jí řekl, já ale nechci vaši lásku osobní, já chci Lásku pro všechny…
      poté na mne žena nechápavě pohlédla a rozloučili jsme se…(opět jsem jí nedal žádný peníz)…
      za čtrnáct dnů jsem ženu spatřil opět, opět mne oslovila, nyní již s úsměvem…
      sáhl jsem do peněženky a se slovy :… za tento krásný úsměv zaplatím… nechť i on dětem pomůže v jejich trápení…
      více jsem již ženu nespatřil…

      mám ještě jeden příběh se žebrákem, který žebral pod pražským orlojem(pro sebe, pro svou osobu) na Staroměstském náměstí, ten ale peníz neobdržel… pouze vzájemný úsměv a porozumění námi oběma prostoupilo… byl to opravdu silný emoční prožitek…

      krásný den přeji Všem…🙂

    • Posted by lilah on 5. február 2012 at 14:04

      🙂 hm, tak ombucman nitram …🙂 to ma pobavilo …🙂 …

      áno, vieš v čom je ale ten vtip? že nitram je ombucmanom, nie však lilah, …
      ale sám seba, a lásky ktorú v sebe nosí … lásky boha .. keby si čítal pozornejšie, Srdcom, čítal by si to správne …

      Rado V. teba fakt nejde nemať rád …🙂 …

      už to konečne urob a nevid všetko tak čierno – bielo, v jednom kuse ti to tu hovorím, vlastne od leta, odkedy si sa cítil mnou nepochopený, ohladom tej našej diskusie k dekalogu …🙂 neveríš, ale ja ti fakt rozumiem …

      Pekný zvyšok dníčka prajem … všetkým …🙂

      PS: radšej teda nebudem prispievať, keď ťa tak moje písmenká dráždia, nebudem predsa inej čiastočke boha robiť až tak zle🙂 …

  3. Posted by lilah on 27. január 2012 at 11:50

    kto je chudobným? …

    Odpovedať

    • no veď to, kto? “Nestarajte sa o zajtrajšok, zajtrajšok sa postará o vás…..”
      Ale chudobní sú zväčša tí hmotne najbohatší a mnohí to vedia sami, ako sa uväznili v strachu pred tým, čo všetko môžu stratiť. Čím viac majetku majú, tým viac musia zarobiť, aby si ho dokázali udržiavať…. Pritom mnohí nemajú čas na duchovné hodnoty, preto je napísané, že človek nemôže mať dvoch pánov. Ale existuje aj opak samozrejme – bohatstvo im nezatemnilo myseľ a srdce a nevytvorilo závislosť, ale naopak, využívajú ho na pomoc iným.

    • Posted by lilah on 28. január 2012 at 08:06

      hm, vieš prečo som reagovala pod túto tému ja?

      zabolelo ma, pichlo pri srdiečku, to čo písal Rado V a síce …
      “Pred Bilou sedel bezďák,no zlé i naňho pozrieť.Synovia mi vraveli nech mu dám peniaze,ja som im však povedal,že nech vyčkajú.Kúpili sme si jesť a zobral som i pečivo pre bezďáka,podal som mu ho v taške,no on ke´d zbadal,že to niesú peniaze,tak to po nás hodil……….Skončil tam kde chcel a ja som si iba odpľul a povedal mu nech mi polúbi RIŤ,lebo to bol Temný ” … ( nech mi Rado V prepáči )

      ale? Ak Láska nežiada, Láska dáva … prečo potom sa starať o to, čo, kto s darom, ktorý som dala urobí? .. kto nám dal právo reagovať a hodnotiť, kto Temný je a kto nie? …

      v skratke, chceš dať, daj, .. nechceš nedávaj, .. ale nehodnoť a neposielaj kde kade, .. je to triedenie, škatuľkovanie, súdenie, kto si MOJU pomoc zaslúži a kto nie …
      Boh dal život bez nároku na honorár .. nepýtal sa, dal … a iba trpezlivo čaká čo z toho vylezie … tak?

      bezdák sa rozhodol, že túto formu pomoci nechce, prečo by mal byť Temným? ..😯 prečo mu vnucovať náš uhol pohľadu … nemáme právo na toto a on má pravo na svoje omyly … ( vlastne ako všetci )

      a k tomu Tvojmu vysvetleniu … chápem, čo tým chceš povedať, .. je to ušľachtilé atd, .. ale niečo ma tam ťahá za uši … precítim a keď dôjdem k odpovedi napíšem …

      zatiaľ sa lúčim, stavím sa tu o chvíľku … nie v zmysle o pol hodinu .. a ani nie v zmysle vtipu ktorý nechal čikitet raz u helar na blogu …🙂

      pýta sa človek boha …
      Pane Bože? Čo je to pre Teba 1000 rokov?
      Chvíľka
      A čo je to pre Teba milion eur?
      Peniažtek
      A môžeš mi ten peniažtek dať?
      O chvíľku ….🙂

      Prajem pekný a pokojom naplnený dníčok …🙂 … všetkým ..🙂

      PS: a Minne. Myslite si o tom čo len chcete, ale prosím … som lilah. Nie Lilah … malé l prosím … nie som viac ako ktokoľvek iný …🙂

      PS2: a aistar, ak sa len trošku dá, skús aj Ty …🙂 … Ďakujem …

    • Posted by Rado V. on 29. január 2012 at 10:11

      Lilah reagovala ako vždy….Jakmile niečo je,tak hystéria,negácia.Nič si nepochopila!!!!Si obmedzená v svojom myslení.Obviňuješ ma,že súdim a sama súdiš mňa za každým!!!!!.Uviediol som EXTRÉM a je na mne čo ako hodnotím.Keď možem rozhodnúť či je teplo,alebo zima,či je niečo sladké alebo slané,ak viem povedať,že je noc či deň ,tak nechaj nech sa vyjadrím i takto a neblaboc za každú cenu.Bohužiaľ tý čo potrebujú pomoc sú často pod vplyvom Temných a vetička POĽÚBTE MI RIŤ je pre temných veľkou urážkou……Tou vetou som sa snažil naštartovať jeho podstatu.Nevieš naozaj nič o tom ako fungujú duchovné svety……Preber sa Lilah,pardom lilah s malým l aby som to nepokazil úplne.R

    • Posted by lilah on 29. január 2012 at 11:02

      🙂 …

      len taký malý dodatok … touto vetičkou …
      “Bohužiaľ tý čo potrebujú pomoc sú často pod vplyvom Temných a vetička POĽÚBTE MI RIŤ je pre temných veľkou urážkou” …

      Ty si neurazil Temného toho bezďáka, ale toho svojho Temného …🙂 ..

      Pekný zvyšok dníčka prajem, …🙂 všetkým …🙂 ..

    • Posted by lilah on 29. január 2012 at 11:28

      hehe

      a aby som dostala svojej povesti sarkastickej mrchy😉 … páči sa Rado V … len pre Teba …😉 …

      Ďakujem, že vidíš svet tak naširoko a len s Tebou a Tvojím videním sa mi ho podarí vidieť správne …🙂

      Minne, ospravedlňujem sa Ti, a aj ostatným čitateľom …🙂

      Pekný zvyšok dníčka prajem …🙂 …

    • Posted by lilah on 4. február 2012 at 22:01

      hm, Minne, ..

      “preto je napísané, že človek nemôže mať dvoch pánov” …

      smiem sa spýtať, ako si to myslel? … a to či už v kontexte s touto diskusiou, alebo nie …

      vopred ďakujem …🙂

    • lilah,
      to patrilo tým, čo sa zamilovali do svojho veľkého hmotného majetku a teraz všetky činnosti vyvíjajú k jeho rozmnožovanie a udržiavanie. Preto nemajú čas, alebo skôr záujem o duchovné hodnoty, lebo majú svojho pána, do ktorého sa zamilovali – majetok. Iní sa zamilujú však do Boha. A obidvoch pánov nemožno mať, lebo kto miluje Boha, nemiluje hmotu tak, že v nej vidí jediný zmysel svojho života…

  4. Posted by Water on 27. január 2012 at 23:32

    Sama som sa velmi este s takymi pripadmi nestretla. Ale ked zazriem takeho cloveka, väcsinou citim taku “guču” v sebe. Aj chcem mu pomoct a na druhej strane mam v podvedomi zakorenene presne to o com ste rozpravali hore. Na tretej mam stale prazdnu penazenku. : ) Väcsina ludi sa ich uz ale v tejto dobe naucila ignorovat a neprizru sa ani ci dotycny naozaj tu pomoc potrebuje. A podla mne nie len v tej financnej situacii ale celkovo aj po zivotnej stranke. Niektori ludia maju v sebe pusto, su skupi na mile slovo, usmev.. a to prave oni su podla mna najchudobnejsi,resp sa sami ochudobuju… lebo prihadzaju o krasu a lasku ktoru maju vokol.
    http://www.mojevideo.sk/video/128fc/svet_by_mohol_byt_krajsi.html —> staci sa len podelit o kusok lasky s inymi ludmi a svet je hned krajsi. … : )

    Odpovedať

  5. Posted by Mária on 2. marec 2012 at 20:46

    Ja som sa raz veru sama pred sebou poriadne zahanbila.

    Sadli sme si raz s priateľom do „vyžieraku“ hypermarketu na kávu a prišiel ON! Muž strednej postavy, počernejší v tvári, ťažko odhadnúc či patril k našej slovenskej menšine, alebo sa len nemal kde umyť ?? Cítila som zmes mojej ľútosti, jeho odvahy, v globálnej beznádejnosti.

    S nastavenou dlaňou podišiel bližšie a z úst mu len ťažko bolo rozumieť: „prispejte na polievku, som hladný“. Týmto ľuďom sa nezvyknem dívať do očí, lebo verím, že jeden ich pohľad nenávisti ak neprispejem, by ma mohol stáť zdravotné problémy. Priateľ, skôr ako som stihla niečo povedať, jeho prosbu zamietol. Od vedľajšieho stola sa zodvihol pán, chytiac ho za rameno a so slovami „neotravujte ľudí!“

    Konečne ma „pustili“ k slovu a hovorím priateľovi: „aj by som mu dala peniaze, kľudne aj stravný lístok, keby som vedela, že naozaj si tú polievku kúpi“. Áno, zvyknem v zime prispieť stravným lístkom bezdomovcom žobrajúcich na parkovisku hypermarketu, či doboškou cigánčatám pobehujúcich so slovami „teta, nemáš niečo pre mňa?“ Ale v tej chvíli som akosi „nestihla“. ON podišiel k inému stolu, kde sedeli staršie dámy na kávičke s koláčikom, nastavil dlaň a….dostal. A dostala som aj ja…poriadne zaucho môjho JA!! Bezdomovec s centíkmi v dlani totiž zamieril ku pultu, rovno pre polievku. Dobrú chuť! …dodala som ticho.

    Verme svojim pocitom, tie nás nesklamú!

    Odpovedať

Pridaj komentár

