Diskusia: Odporúčaná literatúra.


Pomôžte ľuďom vyriešiť ich problém a napíšte svoj názor k problematike z duchovného pohľadu.
Ďakujem za všetkých
Minne

6 responses to this post.

  1. Ktoré knihy vás najviac posunuli ďalej a otvorili vám oči? Ktoré vám pomohli otvoriť srdce?

    Odpovedať

  2. Posted by Rado V. on 27. január 2012 at 03:49

    Hmmm,tých je,ale určite sú to úchvatné knihy Roberta Fulghuma, Biblia ,
    L. G. Gibbon – Škótska sága, Peter Jaroš-Tisícročná včela a Nemé ucho, hluché oko, Michail Šolochov – Osud človeka,neskutočná Hlava XII od Hellera ,či Reportér od Haileya , Love Story od Ericha Segala a mnoho mnoho ďaľších……….. Okrem Biblie žiadna nieje duchovná,ale sú o životoch o tom ako si v nich nájsť to krásne,jeho zmysel a o to tu ide,čo prežijeme a ako to precítime a zvládneme.Na to nám však nedá recept žiadna kniha🙂 R

    Odpovedať

  3. Posted by Zuzana on 15. február 2012 at 13:55

    K tejto téme by sa dalo písať asi na pár strán. Knihy mám veľmi rada, čítanie ma prenáša do iného sveta a na chvíľku zabudnem na starosti a problémy a dávajú mi veľa “návodov” do života :o).
    Ale v priebehu posledných troch mesiacov som čítala dve knihy, ktoré ma naozaj oslovili. Jednu sme si kúpili s mužíčkom v Prahe, kde sme boli na takej mini svadobnej ceste. Kniha sa volá Svetr k Vánocúm od Glena Blacka a je to krásne napísaný príbeh o chlapcovi, ktorý žije u starých rodičov. Viac prezrádzať nebudem, ale odporúčam ju prečítať každému kto má doma detičky v puberte…možno im trošku upraví pohľad na ich správanie. No a druhá kniha je kniha o Bohu, je to Chatrč, v ktorej sa tragédia konfrontuje s večnosťou, od Williama Paula Younga. O tejto knihe sa veľa diskutovalo, aj cirkev vyjadrila svoj názor. Môj názor je veľmi pozitívny a asi takto nejako (podľa mňa) pozerá Boh na nás. Naozaj odporúčam prečítať ……odporúčam ju prečítať aj prispievateľom do diskusií na týchto stránkach, hlavne tým “tolerantným” a “chápavým”….😀 …nič v zlom, každý má právo na svoj názor, len niektoré diskusie ma naozaj “pobavili”
    Pekný deň všetkým🙂

    Odpovedať

    • Chatrč som si prečítal, sú tam zaujímavé myšlienky. Tie myšlienky som poznal už ako mladý chlapec z kostola a odtiaľ zrejme aj pochádza príbeh knihy.
      Ale ja sa napríklad osobne držím Zákona, ktorý nám potvrdil Kristus “čo zaseješ, to zožneš”. Preto zakaždým hľadám príčinu problému v sebe a nie v iných ľuďoch, alebo dokonca v Bohu. Nebudem považovať Boha predsa za NEVŠEMOHÚCEHO a Jeho Zákony za NEÚČINNÉ a NESPRAVODLIVÉ a ponechané na náhodu a chaos. Boh má moc ochrániť to, čo má byť ochránené a tak aj koná. Boh (resp. Jeho služobníci) nie je ten, čo sa nečinne prizerá na neprávosť. Preto bez toho, aby sme niečo nezasiali, (čo platí aj u mňa) ak sme správne sebakritickí, tak pochopíme, že sa nám nemôže prihodiť niečo, čo si nezaslúžime. Môj názor je preto taký, že každý následok, či už dobrý alebo zlý, sme si spôsobili “zasiatím príčiny” v súlade s Božím Zákonom a samozrejme s tým nemôžu súhlasiť ľudia, ktorí neveria vo večnosť duše a preto neveria, že ich duša žije odvtedy, keď Boh stvoril človeka na svoj obraz, čiže ducha človeka stvoril na obraz Ducha Božieho a to malo byť na PRAPOČIATKU.

      Je to podobné, ako v prípade počítačov, keď software nedovolí vykonať užívateľovi úkon, ktorý je v rozpore s naprogramovaním, hoci je ponechaná slobodná vôľa užívateľa, ale ten môže s programom robiť iba to, čo je v súlade s pravidlami. Čiže nemôže napríklad zmeniť alebo vymazať to, čo mu nie je umožnené. Ale ak by spoznal program (Zákon), potom by dokázal doň vstúpiť “dvermi, ktorými sa vchádza” (Kristus) a robiť zmeny, podobne ako tvorca programu (Stvoriteľ), ale to by musel zjednotiť nielen svoje vedomie s Nadvedomím Boha, aby to pochopil a mohla sa stať jeho vôľa aj Vôľou Božou.

      Prajem každému pekný deň plný Lásky k všetkým a všetkému

  4. Posted by Mária on 2. marec 2012 at 20:21

    Myslím si, že nie knihy, ale krízové životné situácie nám otvárajú oči a posúvajú nás vpred. Keď si sami dokážeme povedať DOSŤ. V knihách potom už len hľadáme odpovede. Ja som za jednoduché knihy, častokrát krásny obal ešte nevystihuje obsah. Asi tak je to aj u ľudí. Veľa odpovedí som našla práve v týchto knihách:

    Bdelosť /A. de Mello/ ….to bola moja taká prvá “biblia”
    Minútové nezmysly /A. de Mello/
    Jsem z tebe nemocný ! /K.Tepperwein/
    Pros a dostaneš 2 /manželia Hicksovci/
    Co jsou to spřízněné duše /Sue Minns/
    Prorok /CH.Džibrán/
    Muž, který chtěl být šťastný /L.Gounelle/ …to by som odporučila všetkým mužom ako povinné čítanie🙂
    Ako rieka, ktorá plynie /P.Coelho/ … nenútené krásne príbehy zo života
    Ruce pryč od této knihy + Bojíte sa smrti? /J.van Helsing/

    A srdce nám otvára predsa Láska🙂

    Odpovedať

  5. Vie niekto vypocitat, aku teplotu bude mat uzavreta miestnost, ak v nej nechame na stole v tacke 20 litrovych plastovych flias s ladom o teplote -20C? Miestnost ma na zaciatku teplotu vzduchu +20C a objem 20 m3. Do flias fuka ventilator a miesa vzduch v miestnosti. V tacke sa nam zraza voda zo vzduchu. Cize je to domacky vyroba klimatizacia. Na konci, ked sa teploty vody vo flasiach a vzduchu vyrovnaju, aka bude teplota v miestnosti? Samozrezme ze ignorujeme ine faktory, ako teplotu stien, uniky teplot atd.

    Odpovedať

Pridaj komentár

