Diskusia: Návšteva kostola – spomeň, aby si v deň sviatočný svätil.


Pomôžte ľuďom vyriešiť ich problém a napíšte svoj názor k problematike z duchovného pohľadu.
Ďakujem za všetkých
Minne

6 responses to this post.

  1. Posted by Nina on 26. január 2012 at 06:47

    K tomuto sa viem vyjadriť. Moja mama ma neustále posielala do kostola, keď som bola malá. Ak som nechcela, musela som tiež. Vraj ak nechodia oni, tak aspoň aby som chodila ja. Už dlhšiu dobu som v kostole nebola a ani sa tam nechystám. Keď ma do kostola tlačila mama, nemala som to rada, ale bolo obdobie, keď som chodila do kostola sama od seba, lebo takto som sa tam cítila najlepšie. Chodievala som aj čítať, veľmi ma bavilo, že ma farár predtým pripravil a mohla som si prečítať to, čo budem čítať.
    No ale k veci. Nikde v Biblii nie je napísané, že svätiť sviatočný deň môžeme iba a len v kostole. Máme ho iba svätiť, žiadnu budovu s krížom na to nepotrebujeme. Môžeme si pokojne sadnúť doma a pomodliť sa, podľa mňa je to oveľa účinnejšie ako chodiť do kostola, lebo sa to patrí či musíme. Svätiť svietočný deň môžeme hocikedy, keď túžime po spoločnosti Boha. Nemusí to byť iba cez Vianoce a Veľkú noc, veď ak chceme, tie Vianoce môžeme mať každý deň.
    Keď sa obrátime k Bohu a hľadáme ho, už samo to je sviatočným dňom. Ak pocítime počas čítania Biblie doma v posteli lásku, aj to je sviatočný deň, aspoň teda pre mňa určite. A čo je svätiť sviatočný deň? Zasvätiť ho Bohu? Na to kostol tiež nepotrebujeme.
    Ďakujem Minne za možnosť vyjadriť sa.

    Odpovedať

  2. Posted by maria on 26. január 2012 at 09:46

    Aj ja sa pridávam: do kostola nechodím, viem, že len tam Boh nesedáva😉 Boha vidím a cítim viac v prírode, v našich psoch keď sa spolu besnia😀 ale hlavne keď s mojimi blízkymi chodíme do prírody – keď kvitnú stromy, kvety, zberáme huby a bylinky, svieti slnko, alebo teraz- vŕzga sneh pod nohami. byť v tichu, priamo v tom, čo je Made in Boh🙂

    a k biblii.. zaujal ma Marek, ktorý píše v “O modlitbe” :
    “A keď sa modlíte, nebuďte ako pokrytci, ktorí sa radi postojačky modlievajú v synagógach a na rohu ulíc, aby ich ľudia videli. Veru, hovorím vám: Už dostali svoju odmenu. Ale keď sa ideš ty modliť, vojdi do svojej izby, zatvor za sebou dvere a modli sa k svojmu Otcovi, ktorý je v skrytosti. A tvoj Otec ťa odmení, lebo on vidí aj v skrytosti.”

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 26. január 2012 at 10:05

      viete čo sa mne na kostoloch páči najviac? …

      rada chodievam do kostola, či už ked je plný alebo prázdny … no obávam sa, že moje úmysly nemajú s rozjímaním nič spoločné …
      okrem obdivovania obrazov, pri omšách milujem, ako reagujú rodičia, starý rodičia, keď majú so sebou dietky tak do 5 rokov, …
      a čo také dieťa v kostole? .. no NUDA, ako hrom …🙂
      tak ako to maličké zabavíme? … tyčinkami😛, čipsami, atd … to tiché snaženie rozbaliť neskutočne vrzgavý papier práve v momente, keď Pán Farár má kázeň, a takúúúú pravdu hovorí práve …😛🙂 …
      smejem sa na tom, ako sú dospelí nesústredení, lebo v jednom kuse musia učitkávať dietky, aby čušali, a nešušťali a dívali sa na ježiška ktorý sa na nich díva z kríža a neustále ich k sebe volá … a to aj vo vete … nechajte maličkých prísť ku mne …🙂

      celé zle toto! ..🙂 .. ale milé, veľmi, veľmi milé …🙂

      Pekný zvyšok dníčka prajem …🙂 všetkým🙂

    • Posted by lilah on 26. január 2012 at 10:33

      …🙂 …

    • Maria,
      tak s tym Marekom si ma predbehla🙂

  3. Posted by Rado V. on 27. január 2012 at 02:53

    Vspomni,aby si deň sviatočný svätil………..Nikde ani zmienka o kostole🙂 Kostol,je to chrám Ľudský na oslavu Boha,naopak asi nie i keď sa mnohý tak tvária.Rád chodím po kostoloch ak sme v nejakom meste,tak si so ženou vždy radi pozrieme jeho kostol,vždy myslím na tých ktorý ho stavali,ktorý doň chodili ,ktorý sa tam skamarátili,ktorým to zmenilo život,na to ako sa i tam jeden do druhého zamilovali,ako maliar,či rezbár plnil nereálne požiadavky či predstavy farníkov,ešteže si na to nezavolali Dysneiho🙂 No a to svätenie sviatočného dňa je ustanovený na to aby sme si telesne odpočinuli,venovali sa duši,robili čo nás teší a obohacuje,alebo je lepšie ak sa rodina vyberie do kostola,všetci sa medzi tým dovadia za to čo si má kto obliecť,komu sa chce tam ísť a komu nie,gazdinka letecky dovarí obed,lebo inak to nestíha,rozmýšľa pri čítaní či vypla sporák,či nedokazila obed,deti sú duchom pri hrách,puberťáci vyzliekajú jeden druhého,alebo vymýšľajú cieľ svojho najbližšieho poklesku🙂 Hotová groteska už iba Chaplin chýba,šak keď to sleduje Najvyšší,buď sa smeje,ale si ide radšej zapáliť🙂🙂🙂.Mám obdobia kedy rád chodím do kostola a i také kedy tam niesom i dlhú dobu.Najviac sa mi páčia omše pod holým nebom.Deti si tam behajú ako chcú pod stromami,objavujú svet,mladý vylihujú na dekách.každý oblečený ako chce,slnko vás pohladí,či v tichu počujete vtáčí spev,…..,To je krajší obraz asi?No a ešte jedno prirovnanie.Robil som z mentálne postihnutými a na veľké sviatky chodil farár,urobil im Omšu v spoločenskej miestnosti.Oni sa tešili na túto udalosť,vyskakovali,vykrikovali,boli šťastný ,po omši sa o tom bavili,čo povedal farárko.Je na každom ako sa na to pozrie,ale z návštevy chrámu má byť pokoj v duši,mier a i po dni sviatočnom …..R

    Odpovedať

Pridaj komentár

