Diskusia: Je správne športovať?


Pomôžte ľuďom vyriešiť ich problém a napíšte svoj názor k problematike z duchovného pohľadu.
Ďakujem za všetkých
Minne

23 responses to this post.

  1. Posted by aistar on 27. január 2012 at 21:26

    Sport urcite je potrebny aj z duchovneho hladiska🙂 V prvom rade nam pomaha k zdravemu zivotu, a tych ktori podvadzaju ma naucit nepodvadzat, a tych ktori hraju spravodlivo ma naucit preniest sa s lahkostou cez podvodnikov kt. nehraju podla pravidiel ( a presne to je vec ktora mi zatial nejde😀 ).

    Odpovedať

    • možno by bolo treba hrať – súťažiť, bez cieľa, bez potreby zvíťaziť, proste žiť tou hrou a bojovať pre potešenie Stvoriteľa a seba, že hráme čestne a s chuťou🙂 potom nás nemusia rozčuľovať podvody protihráčov. Nech si robia čo chcú a my sa len hráme🙂

  2. Posted by Mária on 2. marec 2012 at 20:39

    zarazila ma táto otázka🙂🙂
    ja sa opýtam, Prečo by to nemalo byť správne? ..alebo ináč…Je lepšie sedieť doma za počítačom, či v krčme?🙂🙂

    ale oki, dám odpoveď: športovať, ak nám to náš zdravotný stav dovoľuje ..

    Odpovedať

    • Mária,
      iba v profesionálnom športe mi niečo nesedí.

    • Posted by lilah on 12. marec 2012 at 21:33

      Minne

      “iba v profesionálnom športe mi niečo nesedí.”

      … čo? …

      alebo spýtam sa presnejšie … máš cca predstavu čo? ..

    • Lilah,
      je toho veľa, ale stačí jedno – už to nie je pre zdravie

    • Posted by Mária on 12. marec 2012 at 22:08

      Minne,
      v profesionálnom športe to už nie je pre zdravie?
      ..ja som športovala 10r. neprofesionálne a to som ani netušila, že nerobím pre svoje zdravie to najlepšie:/ ..hoci úmysel bol, robiť to pre zdravie a preto, že ma to baví.

      tiež som po rokoch dospela k názoru, že športom k čiastočnej invalidite …že to nie je len fráza, ale fakt

    • aj neprofesionáli robia chyby hlavne v absencii správnej rozcvičky a rozohriatia tela, na konci chýba vhodný strečing a relaxácia🙂 tekutiny, striedanie doplnkových športov atď…

    • Posted by Mária on 13. marec 2012 at 09:53

      v kolektívnom športe pod dohľadom trénera a športového lekára bez rozcvičky a strečingu?? ..ale je pravda, vtedy bol socializmus s inými názormi🙂🙂

  3. Posted by ivana on 12. marec 2012 at 12:19

    kazde rano cvicim pozdrav slnku. po cviceni si dam studenu sprchu. mam vsak pocit, ze mi to tak nastartuje travenie, ze som stale hladna. vela jem a potom sa to odrazi na vahe… moze to mat vplyv?
    dakujem

    ivana

    Odpovedať

    • Posted by Mária on 12. marec 2012 at 12:42

      Ivanka…čo je pre Teba ráno?🙂

      …pretože podľa našich biologických hodín medzi 7 – 9.00h ráno nie je vhodná studená sprcha ani kúpeľ…v tom čase potrebuje byť naše telo v teple

    • Ivana,
      ak veľa jete, niečo vám zrejme chýba.
      1. Buď nejete vyváženú stravu, čiže sladké aj slané jedlá a hlavne rôznorodú a ak je to možné, jedzte 5 krát denne po menších dávkach…
      2. Chyba však môže byť niekde v duševnej sfére – niekto nevie uspokojiť niektoré svoje túžby, tak uspokojuje žalúdok, kde vidí jediné potešenie, alebo sa cítia byť málo milovaní, alebo prestali fajčiť, alebo im niečo celkom iné chýba a myslia si, že sú hladní…🙂 Ale nemyslím si, že je to kvôli cvičeniu.
      Ráno vyskúšajte jesť niečo sladké, napríklad pšeno s ovocím, orechmi, horkou čokoládou (ak vám orechy a čokoláda nerobia zle). Obed už bude slaný – ale aby tam bola bielkovina – napríklad syr (ak nejete mäso), obilnina (ryža, zemiaky, cestovina, chlieb, pohánka…), zelenina (v zime by som tú “čerstvú” zeleninu zo supermarketov radšej nejedol, už keď tak zaváranú, mrazenú – kapusta, uhorky, špargla, špenát, brokolica, fazuľky, cvikla, chren, mrkva)…

    • Posted by lilah on 13. marec 2012 at 16:00

      Minne

      v mojej práci som teraz dostala na starosť všakovaké potraviny, ktorým sa hovorí zdravé atd … a už som kadečo začala skúšať … pohánka, … zaujímavé to jedlo napr. … vraj veľmi zdravé, zjemnuje cievy, teda zvláčnuje, pravidelnou konzumáciou odstranuje popraskané žilky atd, ale tak to neviem, .. zatial neviem …

      ale, aj keď chápem, čo tým chceš povedať, že v zime je lepšie nekupovať napr. rajčiaky zo supermarketu, áno, súhlasím, ak sa dopestovali tie rajčiaky v prirodzenom prostredí slovenska .-) a v januári asi nebudú až tak prirodzené, že áno?😛
      ale čo napr. také strapcové rajčiny, či kríčkové či ako sa im to hovorí🙂 .. dovážané z krajín, v ktorých je teplo aj v takomto čase … takže? je to individuálne a mnohokrát, obyčajnému človeku, ide aj o výslednú sumu pri platení v pokladni …

      ale? chápem, … uvediem príklad … pred týždňom a pol som si otvorila mlieko do kávy … ostalo na stole v sklade týždeň a pol … a včera malo ešte normálnu chuť a vôňu …😯
      ehm, rozhodne bolo zdravé, neupravované a neboli na nom robené iné zásahy ako bolo nutné,😉 … hehe, a výrobca od nás ešte žiada ocenenie, že jeho výrobok je najlepší a najtrvanlivejší …
      no ja sa pýtam, .. čo už je toto za kvalitu, ked sa do toho ani len najzákladnejšia forma života, baktéria neodváži vliezť? … koľko éčoook takto vypijeme, zjeme a ani len netušíme, čo to vlastne jeme?
      napr. … všetky tie maslá, akože rastlinné, … ved sa to nepokazí ani len na priamom slnku, .. čo je toto už za kvalitu, ked sa tomu prirodzene a oblúkom vyhýba od baktérie až po muchu? … ale? homo sapiens to pekne spapá, lebo? … ide reklama, lebo? je o desať centov drrahšie ako to druhé a je na nom predsa napísané mám a, c, d, a e vitamín v sebe? …😯 kde? … a som rastlinné, … a nie živočíšne, živočíšny tuk škodí …

      ba kieho, husacia masť s cibuľou a soľou , .. nie je lepšie predsa …

      a zasa je to len o jednom .. o správnom pomere, miere všetkého čo tu pre nás bolo dané …🙂

      Pekný zvyšok dníčka prajem … všetkým …🙂

  4. Posted by nitram on 13. marec 2012 at 10:23

    sportoval jsem aktivně-závodně,
    od svých 7 do svých 23let…
    fotbal, sjezdové lyžování, atletiku…🙂

    proč jsem to dělal… honil jsem se za vavříny…🙂
    za medailemi, poháry, diplomy…
    honba za lepším časem, lepším výsledkem, překonání sebe sama,
    v podstatě to bylo upevňování ega, snaha o zviditelnění sebe sama ve hmotě…
    je to i určitým způsobem poznávání sebe sama, možností těla, i zde je viditelná síla ducha… neb, když jde jedinec za vytčeným, obětuje, poté se výsledek dostaví…
    druhá věc je ta, zda příkoří, která činí nejen svému tělu jsou nutností…🙂
    ale berme to tak, že pro daného jedince jest toto nutností (tak jakopro mne) a není pro něho jiné cesty, jak poznat, pochopit, že sláva opadne, lesk medailí vybledne a co zbyde… ? medaile jsem dal klukům na hraní, když byli v dětském věku, diplomy jsem použil na zátop, a poháry… do kontejneru na sklo… nelituji…🙂
    to nejdůležitější nosím stále s sebou…🙂

    dnes pokud mám chuť zajdu na běžky, na sjezdovku, nebo si zahraji jakýko-li míčový sport…
    ale říkám, pokud je chuť…🙂

    nejpřirozenější sport co znám… procházka přírodou… cákání se v řece(plavání)…nač sebou vláčet, sportovní pomůcky, nářadí či náčiní…
    pro uvolnění a pohodu pět tibeťanů…
    běh je již o námaze mnohdy zbytečné, ale proč ne, když někdo potřebuje ze sebe dostat přebytečnou energii a neví co s ní…🙂

    vím, lilah by možná dodala, milostné hrátky s čímž mohu též souhlasit, přípravu nelze ošidit, strečink a relaxaci též a co se přísunu tekutin týká, to je na každém, kdo co má rád…🙂

    krásný den přeji Všem…🙂

    Odpovedať

    • Posted by Mária on 13. marec 2012 at 12:40

      nitraM ..„honil jsem se za vavřínmi“ …hm..keď sa na to človek díva dnes, tak si povie, že z pohľadu duchovného, nie je to moc fér ísť len za vidinou „zisku“ …ale to je dnešný pohľad. V tom veku si mal z tých vavřínov dobrý pocit. A nie je nič krajšie ako robiť niečo pre svoj dobrý pocit. To, že to bolo ohodnotené medailami, či diplomami?? ..aj keď budeš spievať, tiež ťa nejako ohodnotia🙂 Navyše individuálny šport je trošku o inom ako kolektívny. Lebo v kolektívnom stačí, ak jeden nechce, tak tú medailu si na krk nezavesím🙂

      Áno, teraz sa no to dívame inými očami a možno by sme svoje deti brzdili. Lenže bolo by to správne, keby mali ísť napr. na olympiádu či Wimbledon povedať im STOP? Aj keby išlo o upevňovanie ega…čo je mať lepšie doma? Dieťa s egom alebo pocitom menejcennosti? Každý raz príde na to, že niečo vo svojom živote nerobil správne..ale nechajme ho na to dôjsť vlastnou cestou.

      Ja som tiež prišla na to, že je čas skončiť s aktívnym športom, keď behom roka som mala 2x nohu v sádre🙂 Ale keby mi to bol niekto tĺkol do hlavy pol roka predtým, tak poviem NIE. Človek sa učí…celý život sa učí.

      Raz som stála pred rozhodnutím, či ísť alebo nejsť do reprezentácie. Mohla som si vybrať…budem to robiť ďalej, lebo MUSÍM , pretože už by to bola povinnosť alebo ostanem „dolu“ a budem to robiť preto, že mám voľný čas, že ma to baví a že CHCEM. Nerada pácham na sebe násilie, a vstávať ráno o 5h, bežať na tréning, potom rýchlo do školy, bolo pre mňa násilím🙂🙂 ..no čo..mala som sa rada😛

      a tekutiny myslíš pivo?😀 …po Tibeťanoch tak nesmädí, ale po výstupe na Poľský hrebeň neskutočne😀

      krásny deň..s úsmevom🙂

    • Plne súhlasím s Nitramom aj s Máriou. Zrejme je rozdiel, či športuje dieťa alebo dospelý – profesionálne (profesionálne znamená, že sa živí športom, takže dieťa je potom neprofesionál :-))
      Dieťa sa veľa naučí – disciplínu, zodpovednosť, bojovnosť, uznanie, férovosť, poznanie, že sú aj lepší – znášanie prehier s pokorou, koncentráciu, motoriku tela, ovládanie sa v stresových situáciách a mnoho ďalšieho.

    • Posted by nitram on 13. marec 2012 at 14:15

      …🙂 … Mária…

      z dnešního pohledu Mária to vidím asi takto…
      mnohému mne sport naučil – vytrvalosti, houževnatosti, píli, sebezapření, vnitřní samotě, disciplíně, důvěře v sebe sama…
      sportovní léta neberu, jako zmařená léta, nýbrž nutnou průpravu a přípravu pro možné probuzení světla v mém nitru, jiskru duchovní…

      a chlapcům samozřejmě žádný sport nezakazuji, našli si sami sporty, které je baví… aktivně hrají florbal(ten za mého mládí ještě nebyl)…🙂

      a když přijdou s podlitinou od míčku, či florbalové hokejky, nebo s naraženými žebry, neříkám jim , že sportu mají nechat…🙂 zhodnotím znaleckým posudkem řka : no bolet tě to musí, to vidím…to víš , když jsi se dal na vojnu…🙂 ale když tě to baví… a máš z toho radost… tak i nějakou tu ránu sneseš, vždyť nejsi cukru…🙂

      a jinak Mária, vím a plně chápu o čem hovoříte, ohledně té reprezentace…🙂

      PS: máte krásný úsměv…🙂 a pivo, ano i to zažene žízeň, ale prý po velké námaze a ve větším množství odvápňuje kosti…. tak nevím…🙂

      pohodu i Vám…🙂

    • Posted by Mária on 13. marec 2012 at 14:58

      Je zaujímavé pozorovať tie deti🙂
      kedysi som staršieho syna keď mal 8r. chcela dať na tanec, videla som v ňom nejaké vlohy …vysmial ma, že to nie je pre CHLAPOV !! 😀 …tak sa dal na karate, potom box, neskôr wing chun…a raz videl film Tančím abych žil a povedal si, že aj on chce tak tancovať🙂

      …tak sa dal v 18tich na tanec. Žeby už bol mal dosť modrín a kopancov??😀 …alebo viac dievčat ohúri tancom?? kto vie🙂 ..hlavné je, že má z toho radosť

      No a moje druhé dieťa? To mi bude radšej doma riad umývať len aby nemusel na žiaden šport😀 …a pritom majú možnosti obaja rovnaké. Ale ešte že existuje bicykel a bežky.

      pááá… a úsmev prosím…bude fotka😀

    • Posted by lilah on 13. marec 2012 at 15:41

      nitram🙂 a aj ostatní …🙂

      no téééda, Vy už lilah ako dobre poznáte? …🙂 …

      ale tak, ak to prehodím do reči milostných hrátok … zároveň odpoviem na minneho otázku v úvode článku … je správne športovať alebo nie?😉 …🙂

      ak sú milostné hrátky s milovaným Mužom ( Ženou ) …. je to relax …🙂

      ak sú však už z človekom, ktorý kedysi síce bol milovaný, no už jednoducho niečo nereže ( čo sa lásky srdca týka ) .. potom je to vrcholový šport, a tam sú úrazy veľmi, veľmi časté …🙂

      hm, hm, hmmmmm … ten Váš úsmev …🙂 mám veľmi rada Váš úsmev, …🙂

      mno, ale tak aj tak …

      Minne … hm, neviem či som pochopila správne, ale? .. ak sa jedná o zdravie, o čokolvek čo neprináša vnútorné uspokojenie .. tak čo to potom riešime? … chápeš? ..
      prosto ja zastávam názor, že rob čokolvek pokiaľ to prináša vnútorné uspokojenie …

      aj taká sláva? no a? čo? … pokiaľ nezaťažuje ale motivuje aj v iných oblastiach života, prečo nie?
      peniaze? no a? čo? .. atd …
      problém nastáva vtedy, ak sa už na ukor slávy vzdávame svojho vnútorného šťastia … hlúpo sami seba obetujeme, a ešte si aj nahovárame, že to je pre našu budúcnosť …

      ale tak? že som sa pustila diskutovať práve tuto pod touto témou , …
      ja osobne som dosť drevo na športy, ..🙂 takže mňa sa to až takto netýka,
      ja sa rada túlam nocou po meste, alebo hoci aj po lese, ak ho poznám, … typická bosorečka, zbiera všakovaké bylinky, rozpráva sa so stromami, kvietkami, ak niečo šuchne zľaknem sa, potom sa sama sebe smejem …🙂 ale tak? možno aj toto je šport … a nemienim v nom prestať, lebo mi to prináša vnútorné uspokojenie …

      a Minne, prepáč, nechcem aby si mal dojem že rýpem .. ale ..

      Plne súhlasím s Nitramom aj s Máriou. Zrejme je rozdiel, či športuje dieťa alebo dospelý – profesionálne (profesionálne znamená, že sa živí športom, takže dieťa je potom neprofesionál )
      Dieťa sa veľa naučí – disciplínu, zodpovednosť, bojovnosť, uznanie, férovosť, poznanie, že sú aj lepší – znášanie prehier s pokorou, koncentráciu, motoriku tela, ovládanie sa v stresových situáciách a mnoho ďalšieho.

      dospelý sa neučí? … lebo ak áno, potom som ja stále dieťa, ja sa učím v jednom kuse … od disciplíny až po koncentráciu …🙂 ..
      tak já ti nevím karle, ako to je vlastne? …🙂

    • Lilah,
      to je v poriadku, aj dospelý sa učí a je dobre, ak športuje, ale ja som spomínal dospelých profesionálov, čo sa živia iba športom, aj to iba dočasne…
      Moji starší kolegovia, neprofesionálni športovci – päťdesiatnici si všimli, že ak si dajú pauzu od športu, napríklad dva-tri mesiace, už ťažko potom rozhýbavajú svoje kĺby, ktoré medzitým stvrdli, a bolia ich, preto športujú 2-3 krát týždenne po celý rok a sú v pohode, ako mladíci.

  5. Posted by nitram on 13. marec 2012 at 14:18

    ach tak, Minne již plně odpověděl…🙂
    děkuji Minne…🙂

    Odpovedať

  6. Posted by ivana on 14. marec 2012 at 11:55

    Maria, rano je medzi 7-9. Vyskusam bez sprchy, budem sa iba zahrievat cvicenim:-)
    Dakujem za info:-)

    Odpovedať

    • Posted by nitram on 14. marec 2012 at 18:38

      Ivana …🙂
      pouze dodám v teple a “klidu”…🙂
      když tělo cvičením rozpumpujete do otáček, na místo aby bylo v klidu a pohodě probouzeno do nového dne, poté si vsugeruje , že takto hektický bude celý den a proto dá příkaz k předzásobení se případnou energií(což se projeví ve větším přísunu stravy)…🙂
      proto máte takový hlad…🙂 není co se divit…

      přeji Ivana dobrý večer nejen Vám…🙂

Pridaj komentár

