Najväčšie prikázanie


1. Starý Zákon (Kniha Deuteronómium – kap. 10)

čo od teba Hospodin žiada? Len to, aby si ctil Hospodina, svojho Boha, kráčal po všetkých jeho cestách a miloval Ho. Chce, aby si slúžil Hospodinovi, svojmu Bohu, celým svojim srdcom a celou svojou dušou a aby si zachovával Hospodinove prikázania a ustanovenia…

Miluj teda Pána, svojho Boha, a zachovávaj jeho pravidlá, zákony, nariadenia a príkazy v každý čas!

… ale zmilúvam sa až nad tisícimi u tých, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.

2. Nový Zákon (Evanjelium podľa Marka – kapitola 12)

Milovať budeš Pána, svojho Boha, z celého svojho srdca, z celej svojej duše, z celej svojej mysle a z celej svojej sily!” 

Druhé je toto: “Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého!” Iného, väčšieho prikázania, ako sú tieto, niet.”Zákonník mu vravel: “Dobre, Učiteľ, správne si povedal: “Jediný je a okrem neho iného niet;”a milovať ho z celého, srdca, z celého rozumu a z celej sily” a “milovať blížneho ako seba samého” je viac ako všetky zápalné a ostatné obety.”Keď Ježiš videl, že odpovedal rozumne, povedal mu: “Nie si ďaleko od Božieho kráľovstva.” A už sa ho nik neodvážil vypytovať.

3. Bhagavad gíta

Krišna, Najvyššia Božská Osobnosť, riekol: “Za najdokonalejších považujem tých, ktorí Ma neustále uctievajú s veľkou a transcendentálnou vierou a ktorých myseľ je upretá na Moju osobnú podobu. (Bhagavad-Gíta 12.2)

Tým, ktorí Ma vrúcne milujú, prinášam všetko, čo im chýba a zachovávam všetko, čo už majú. Aj tí, ktorí sa z lásky klaňajú polobohom, Mňa tiež uctievajú, ale cesta, po ktorej kráčajú, nie je Mojou cestou. Pretože iba Ja som Najvyššia Božská Osobnosť a príjemca všetkých obetí a tí, ktorí milujú polobohov, vyčerpajú svoje zásluhy a vrátia sa do tohto sveta, aby sa odtiaľ znova vydali na cestu. Kto uctieva polobohov, zrodí sa medzi polobohmi podľa zásluh svojho diela. Kto uctieva otcov alebo duchov a rôzne vtelenia, získa miesto medzi nimi. Ale ten, kto miluje Mňa, príde ku Mne. (spev 9.).


Pridaj komentár

