BHAGAVAD – GÍTÁ – úryvky 2. časť


Upriam svoju myseľ na Mňa, Najvyššiu Božskú Osobnoť a zamestnaj celú svoju inteligenciu vo Mne. Tak budeš bez pochyby stále žiť so Mnou.

Ak na Mňa nedokážeš upnúť svoju myseľ bez odchýlenia, dodržiavaj regulatívne zásady bhakti-yogy. Takto rozviň túžbu Ma dosiahnuť.

Ak nedokážeš dodržiavať zásady bhakti-yogy, pokús sa pre Mňa aspoň pracovať, pretože takým konaním pre Mňa, dosiahneš dokonalosti.

A ak nedokážeš konať s týmto vedomím, snaž sa jednať a zriekať sa výsledkov svojej práce a byť si istý sám sebou.

Ak ani tak nedokážeš konať, zamestnaj sa rozvíjaním poznania. Lepšia než poznanie je však meditácia a ešte lepšie ako meditácia je zrieknutie sa plodov práce, pretože takým odriekaním môžeš dosiahnuť pokoj mysle.

Kto je zbavený závisti a je láskavým priateľom všetkých živých tvorov, kto sa nepovažuje za vlastníka a je zbavený falošného ega, kto zachováva pokoj ako v šťastí, tak aj v nešťastí, kto je znášanlivý, vždy spokojný, sebaovládnutý a s odhodlanosťou sa venuje oddanej službe s mysľou a inteligenciou na Mňa upretou, taký Môj oddaný je Mi veľmi drahý.

Ten, kto nikoho neprivádza do ťažkostí, koho nikto nerozruší a kto zachováva pokoj ako v šťastí, tak aj v nešťastí, strachu i úzkosti, je Mi veľmi drahý.

Môj oddaný je Mi veľmi drahý, pretože nezávisí od bežných udalostí, je čistý, skúsený, zbavený útrap a bolesti a netúži po plodoch svojej práce.

Kto sa neuchyľuje k radosti ani k smútku, kto nenarieka a po ničom netúži a kto sa zrieka priaznivých i nepriaznivých vecí, taký oddaný je Mi veľmi drahý.

Veľmi drahý je Mi ten, kto sa chová rovnako k priateľovi i nepriateľovi, koho sa nedotkne pocta ani potupa, páľava či chlad, šťastie či nešťastie, sláva či hanba, kto sa nestýka so zlou spoločnosťou, je vždy mlčanlivý, so všetkým spokojný, kto sa nestará o strechu nad hlavou a je pevný v poznaní a zamestnaný oddanou službou.

Nadovšetko sú Mi milí tí, ktorí naplnení vierou kráčajú nepominuteľnou cestou oddanej služby a Mňa si zvolili za svoj najvyšší cieľ.

Tých, ktorí Ma uctievajú a zasvätili Mi všetky svoje činy, ktorí sa Mi bez odchýlenia odovzdávajú, vždy o Mne rozjímajú a oddane Mi slúžia s mysľou na Mňa upretou, čoskoro oslobodím z oceánu zrodenia a smrti.

Zdroj: Bhagavad – Gítá, taká aká je. Swami Prabhupáda

Pridaj komentár

