Vyčisťme si svoj vnútorný chrám


Na počiatku duchovnej cesty človek často obdivuje iných ľudí kvôli ich „nadprirodzeným“ schopnostiam a preto si o nich myslí, že sú to dokonalé bytosti.  Aj ja som spočiatku taký bol. Vyhľadával som ľudí zo zvedavosti, ktorí dokážu liečiť, dokážu odhaliť chorobu človeka jemnohmotným zrakom,  dokážu čítať myšienky a ovplyvňovať iných vlastnou silnu vôle,  alebo nájsť stratené veci alebo stratených živých alebo mŕtvych ľudí a podobne.  Veľa tých nadaných ľudí mali tieto schopnosti zrejme prenesené z minulého života, alebo sa im schopnosti odkryli po nejakej chorobe, nehode alebo klinickej smrti. Väčšina z nich však veľmi málo študovala duchovnú oblasť. Bol som z toho trocha sklamaný, lebo často ani nevedeli, ako to robia, alebo čo robia, či je to vhodné a potrebné pre konkrétneho človeka a podobne. Poznali síce svoj obor takmer dokonale, ale vedeli iba „A“ a už sa možno ani v tomto živote nedozvedia, že je potrebné vedieť a aplikovať aj „B“ „C“ „D“ a možno aj viac, podľa toho, čo robia.

Netvrdím, že je nesprávne nepríklad liečiť ľudí, hoci by som bol najradšej, aby sa každý dokázal vyliečiť vlastnými silami, pochopením príčiny a nápravou nerovnováhy. Problém je v tom, že veľa ľudí, ktorí získali niektorú „nadprirodzenú“ schopnosť, si z toho spravili  iba živobytie. Žijú často ako roboti, síce pomáhajú a niekedy tou pomocou aj škodia a zabudli na svoj duchovný vývoj. V múdrych knihách sa píše, že sa nesmieme zastavovať pri žiadnom ligotavom poklade, lebo nás to bude zdržiavať a odvádzať od vyšších hodnôt. Na našej ceste je veľa nástrah, ktoré vyzerajú ako nami hľadaný cieľ.

Preto si nerobme vzory z niekoho, iba preto, že nám pripadá ako náš Ideál, lebo je múdry, sčítaný alebo má nejaké schopnosti. Možno ty si práve na svojej správnej ceste a kvôli tomu, že ťa niekto očarí svojou múdrosťou alebo schopnosťou, začneš ho nasledovať? To netreba robiť, lebo každý je iný. Rovnako ja, nie som o nič lepší alebo dokonalejší, ako hocikto z vás. Rovnako pracujem na svojom vývoji, ako aj vy, len sa líšime svojimi názormi a to často preto, že máme iné potreby a záujmy, lebo potrebujeme každý niečo iné prežiť na vlastnej koži. Preto si neberte ani zo mňa príklad, lebo nečakajú nás rovnaké skúšky, nástrahy. Možno viem viac, ako niektorí z vás, ale ja viem veľa zbytočných informácií, ktoré nie je potrebné vedieť kvôli našej vnútornej očiste. Niekedy stačí vedieť veľmi málo – napríklad, ako milovať svojho blížneho, ako seba samého a nepotrebujeme vedieť, čo sú to napríklad čakry, duchovné telá, iné sféry, veď to dávno všetci poznáme, ale ideme na to dookola. Keby sme najprv vyčistili svoj chrám, hneď by sme aj videli čakry, aj “stali by sme sa čakrou” na chvíľu kvôli jej pochopeniu a to je oveľa viac, ako keď si o tom iba čítame.

Zažil som aj ja rôzne „nadprirodzené“ schopnosti na sebe, lebo som si chcel vyskúšať, či fungujú, či je to pravda. Teraz viem, že je to pravda a fungujú a to mi stačí. Ale nezastavujem sa, nesnažím sa ich bezhlavo rozvíjať a idem ďalej. Nadprirodzené schopnosti nevyčistia Boží chrám v mojom vnútri, ale iba prirodzené prežitky, čiže vedomé žitie v hmote, ale nie osamote v skrytosti, ale medzi ľuďmi. Hlavne medzi ľuďmi máme veľa príležitosti duchovne rásť. Schopnosti netreba tvrdohlavo rozvíjať, lebo my ich všetci máme rozvinuté. Musíme iba vyčistiť náš Boží chrám, lebo „temno“ v nás, tie tmavé energetické závesy, nám zakrývajú naše schopnosti. Dá sa síce pracovať aj na schopnostiach, ale to len robíme nejakú dieru do temného závesu, aby sme mohli schopnosť použiť.

Každý má skryté alebo aj odkryté „nadprirodzené“ schopnosti v sebe, ani o tom nevie. Píšem nadprirodzené v úvodzovkách, lebo sú to samozrejme prirodzené schopnosti človeka, lenže zatiaľ ich nemá každý odkryté, preto ich tak ľudia nazývajú. Niekto z vás má skryté schopnosti, hoci je značne duchovne vyspelý, možno aj preto, že si to sám prial pred vtelením na zem, aby ho to nezdržiavalo hneď na začiatku. Dal si možno za úlohu najprv spoznať duchovnú teóriu a prípadne potrebuje najprv zvládnuť niektorú svoju vlastnosť, ktorú nemá pod kontrolou. Život ho pár krát ešte niečo vyskúša a ak uspeje, chrám bude čistý. A potom sa „záves odkryje“.  Potom môže on, jeho vedomie, vstúpiť do chrámu.

Významní mystici minulosti najprv pracovali na svojej vnútornej očiste a schopnosti sa im postupne začali odhaľovať. Vtedy človek zažíva pravé šťastie vo svojom vnútri a vyžaruje z neho láska a múdrosť. Pre mystikov je vzorom Kristove učenie. Vravel som, že si nemáme vyberať žiadny vzor. Ale ak vravím Kristus ako vzor, nevravím Ježiš ako vzor. Podľa učení mystikov sa do Ježišovho tela počas krstu v jeho 30-tich rokoch Jánom Krstiteľom „vtelil“ „Boží duch“ nie ľudský. Ľudský duch tam bol od narodenia. Preto, ak vravím o vzore Krista, tak hovorím o Bohu, o Jeho zákonoch, ktoré nám sprostredkoval ústami Ježiša Nazaretského.

31 responses to this post.

  1. Posted by valery on 1. máj 2010 at 22:25

    Minne,
    tiež to tak cítim. Ak je človek rýdzi a nechá sa viesť svojimi pocitmi, ak je úprimný sám k sebe, ak je láskavý k svojmu okoliu, a ak miluje ľudí je na dobrej ceste.

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 2. máj 2010 at 01:09

      najdôležitejšie je nechať sa viesť svojími pocitmy, intuíciou, anjelom strážnym, je jedno ako to nazveme…..ak to dokážeme, nebudeme mať žiaden problém milovať svoje okolie NAOZAJ

      pokiaľ nemilujem sám seba, so všetkým zlým a dobrým čo na sebe vidíme a poznáme ( niekedy aj nepoznáme ) potom môžeme ísť na úprímnú cestu za láskou k blížnemu svojmu.

      ak, ale tento stav dosiahneme, nebudeme cítiť potrebu chodiť na žiaden blog, čítať pocity a vnímanie iných ” vodcov” a tzv. duchovných učiteľov. 😀 ani na to nebudeme mať čas! Prečo? pretože budeme žiť naplno, v súlade s našími poslaniami či už tu ale niekde inde.😀

    • Posted by moonica on 3. máj 2010 at 08:55

      lilah,

      … nebudeme cítiť potrebu chodiť na žiaden blog, čítať pocity a vnímanie iných ” vodcov” a tzv. duchovných učiteľov … ani na to nebudeme mať čas! pretože budeme žiť naplno, v súlade s našími poslaniami či už tu ale niekde inde.

      súhlasím, cítim to rovnako. ak budeme žiť naplno, tak získame naplnenie života a stratíme pojem o nielen čase😉 ale aj o rutine, stereotypoch, predsudkoch, škatuľkovaní a podobných “perlách ducha” 😛

  2. Posted by Rajka on 2. máj 2010 at 01:09

    My ludia sme zvlastne tvory. Vacsina ma nejake skunenosti s ,,nadprirodzenymi” javmi alebo schopnostami bud osobne, alebo sprostredkovane. Niektori to beru ako senzaciu, hladaju vseliake navody, aby nejaku schopnost ziskali, aj ked nicomu nerozumeju. Ini sa toho boja, a vsetko odmetaju, lebo ,,co neviem, to neexistuje”. Potom su vedci, ktori hladaju fyzicke dokazy na nefyzicke veci.Su aj taky, co by to chceli vyuzit pre svoju moc a bohatstvo. No a cirkvi si jedinu a prvu pravdu prisposobju. Uz by to konecne ludia mali zacat brat naozaj vazne. Dokedy sa chcu vozit na kolotoci? Zatoci sa im hlava, a spadnu.

    Odpovedať

    • to vy dve Lilah a Rajka ste boli teraz spolu na telefonickú kávu, že ste sa naraz objavili?🙂🙂😀

    • Posted by lilah on 2. máj 2010 at 01:31

      rajka, Dokedy sa chcu vozit na kolotoci? Zatoci sa im hlava, a spadnu……..toto sa mi ráta….😀

      ja to hovorím troška priamejšie, “cikať proti vetru”😀 po treťom vypraní prádla, prídeme na to, že prášky sú drahé😀, pak z toho kolotoča vystúpime

      minne, 😯 , ty si snáď maestro jasnovidec😀😀

  3. Posted by Rajka on 2. máj 2010 at 01:22

    Asi je medz nami nieco neviem co😀 A rady sme na tvojej stranke.😀

    Odpovedať

    • Posted by Rajka on 3. máj 2010 at 07:13

      Pred chvilou som prisla z prace a pustila som si tuto piesen. Poznam ju, paci sa mi, ale nevedela som, o com je( lebo neviem anglicky). Tak som si hodila preklad. Ono je to dost tazke na pochopenie. Ale zaujimave.😛

  4. Posted by isia on 2. máj 2010 at 10:36

    Minne…mne sa veľmi páčila táto veta – “Preto, ak vravím o vzore Krista, tak hovorím o Bohu, o Jeho zákonoch, ktoré nám sprostredkoval ústami Ježiša Nazaretského.”

    Nikdy som nedokázala vysloviť to, čo ty si dokázal jednou vetou. Ja by som na to mala tisíc slov😛 .

    A teraz trochu inak. Častokrát som sa stretla s tým, že ľudia vravia, že zázraky sa v dnešnej dobe nedejú. Pripomína mi to i ten hlad po “nadprirodzenom”. Pritom si ani neuvedomujeme, že zázraky sa dejú každému z nás každý jeden deň. Zázraky, ktoré nevidíme, alebo možno nechceme vidieť. A prečo? Práve preto, že hľadáme vo svojom živote niečo, čo by sme nevedeli pochopiť. Pritom stačí sa len dívať okolo seba, stačí preciťovať krásu a lásku a netreba nám “neskutočno”, lebo všetko, čo nás počas života stretá je jeden veľký Boží zázrak.

    Obdivujme ľudí za ich lásku, nie za veci, ktoré sa nám zdajú “magické, nadprirodzené”, lebo Božia láska v každom z nás je ten najväčší zázrak a pritom tá najväčšia prirodzenosť (i keď na ňu niekedy zabúdame), ktorú sme mohli dostať do daru🙂 .

    Odpovedať

    • Posted by moonica on 3. máj 2010 at 09:09

      isia,

      … Práve preto, že hľadáme vo svojom živote niečo, čo by sme nevedeli pochopiť. Pritom stačí sa len dívať okolo seba, stačí preciťovať krásu a lásku a netreba nám “neskutočno”, lebo všetko, čo nás počas života stretá je jeden veľký Boží zázrak.

      AMEN !!!

  5. To, čo každý hľadá, nenájde “vonku”… To, čo hľadáme je náplň, ktorá vyplní prázdnotu (ktorá nastala pri odlúčení od Domova, od Boha). To, čo väčšina z nás nájde je len náplasť a nie samotná náplň.😕

    Odpovedať

  6. Posted by moonica on 3. máj 2010 at 08:43

    🙂 tak veru, nielen vyčistiť vnútorný chrám, ale následne ho aj udržiavať čistý 😉

    Ako to urobiť ? vnútorným spojením s Bohom … Ako začať ? 😀 intuitívne, čo pre mňa v praxi znamená byť úprimná a láskyplná k sebe a byť úprimná a následne aj láskyplná k svojim blížnym – všetkým bez výnimky … Ved práve preto je Kristove prikázanie MILUJ BLÍŽNEHO SVOJHO AKO SEBA SAMÉHO, tým najnáročnejším, najvzácnejším a zároveň aj najnapĺňajúcejším prikázaním samej Lásky ! Niekedy pri snahe o jeho realizáciu mám dosť blízko k poteniu krvi 😛

    Odpovedať

    • Moonica, tá posledná veta je perfekná!!!!! Niečo mi to hovorí.😕 (a nezabudla som, len sa k tomu nedostanem😕 ale dnes už snáď hej…😕 )

    • Posted by moonica on 3. máj 2010 at 09:00

      white82 😛

      nooo, tak tiež patríš medzi nasledovníkov, ktorí sa inšpirujú Kristom aj pri potení krvi !!!???🙂😉

    • Posted by lilah on 3. máj 2010 at 09:34

      babenky zlaté, to je to najťažšie čo človek dokáže…..pozrieť sa sám na seba úprimne,…a to potenie krvi, to je dobré, ale nie nemožné………:-D

      viete čo je ale najzaujímavejšie? …že už ked si myslíme, že sme si toto vyjasnili, a ono nás nejaká ” náhodička ” znova do postavenia potenia krvi znova postaví😀 nie je to krásne?😀 človek sa vždy musí neustále do svojho chrámu vracať a pripomínať😀 a učiť sa, učiť a učiť ….. najvyšší mág je úplny génius,😀

    • Posted by moonica on 3. máj 2010 at 09:48

      😀 lilah,

      s tým vyjasňovaním je to kruh, avšak nie je bludný, ale je úžasne čarokrásny 😛

      poznám to aj ja a dôverne – na vlastnej koži i pod kožou😉

    • hej, je to najťažšie, ale najúčinnejšie (to potenie krvi😛 )… A ja som zistila, že nemám čas chodiť sem na blogy…😕🙂 Jednoducho mi na to nevyjde čas! (takže lilah, zase 100% zásah)… Však keď malý zaspí poobede, tak ti napíšem ten líbesbríf😆 (moonica, vraj mi máš poslať adresku na lilah🙂 vďaka! )

    • Posted by lilah on 3. máj 2010 at 10:45

      white, oki doki, čakám.. a tak pospinkať si s ním, to nie?😀 či vtedy sa ti najlepšie všetko ostatné robí, lebo sa nebojíš že ho nezašľapneš?😀 lebo moja opička je taká, že je všade so mnou, ale na šťastie už do škôlky od marca chodí….:-D

    • Lilah, kým zaspí, tak je to cca pol hodinka, tak si trošku oddýchnem aj ja. No a potom si robím svoje veci. Keď je hore, tak sa veľmi nedá, lebo je na mňa nalepený ako žuvačka😀 (na škôlku musíme čakať do septembra, v lete bude mať 3 roky😉 )

  7. Posted by ariela on 9. máj 2010 at 13:42

    Ahojte, na mojej duchovnej cesticke, som sa tiez stretla s roznymi ucitelmi, priatelmi, ktorych som obdivola aki su uzasni, No a aj ja som sa popalila, vela z tych slov bolo ohurovanie, no a co som bola maximalne prekvapena – posudzovanie a posuvanie sukromnej korespodencie tretim osobam. Dokonca som sa stretla so zavistou, ako napredujem a odmlcali sa, skoda, napriek tomu ich mam rada a navzdy zostanu v mojom srdiecku. Nehnevam sa, predlozili mi zrkadlo a viem, ze nikdy sa uz ja takto nebudem spravat. V konecnom dosledku dakujem, ze mi prisli do cesty a posunuli ma dalej. Kazdy den nam prinasa nove moznosti a skusenosti. Zelam vsetkym vela lasky.

    Odpovedať

  8. Posted by moonica27 on 17. máj 2010 at 07:55

    Upršanú nedeľu som, okrem iného, strávila aj čítaním a spomenula som si na Minneho článok o čistení vnútorného chrámu pri tejto súvislosti🙂 nech sa páči😉 :

    Pokušenia nech vás nenaľakajú. To, že nepriateľ bojuje o vašu dušu, je dobrý znak. Značí to, že mu ešte nepatríte. (František Saleský)

    a

    Boh, ktorý bol tridsať rokov murárom a tesárom, si poradí aj s troskami môjho vnútorného chrámu mojej duše. (Hans Urs von Balthasar)

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 17. máj 2010 at 09:22

      moonica, díkes😀

    • Posted by moonica27 on 17. máj 2010 at 09:30

      lilah,😀 vedela som, že budeš vedieť😛

    • Posted by lilah on 17. máj 2010 at 09:38

      jasne že viem, vždy sa staviam problémom čelom, ale tento je trošku veľké sústo a nadlho😛

    • Posted by Beata152 on 18. máj 2010 at 09:27

      Tá veta: “Pokušenia nech vás nenaľakajú. To, že nepriateľ bojuje o vašu dušu, je dobrý znak. Značí to, že mu ešte nepatríte.” (František Saleský) mi pripomenula slová svätca Jána Mária Vianney, ktorý vždy hovoril, že “ak vás diabol pokúša, treba mať radosť, lebo to znamená, že má záujem o vašu dušu. Horšie by bolo, ak by o ňu záujem nemal, čo je znakom toho, že už vás má…”

    • Posted by moonica27 on 18. máj 2010 at 09:37

      🙂 Beatka,

      mňa ešte chytá za srdce aj táto myšlienka Františka Saleského = Keď sa tešíš, otváraš srdcia; keď nariekaš, zatváraš ich. Boh je Bohom radosti. Radosť je teda pravým postojom nábožného človeka.
      😀 takže Čiki je už zasa trochu dosť hodne v predstihu😛

  9. Posted by Beata on 18. máj 2010 at 09:41

    moonica , ozaj krásna myšlienka🙂

    Odpovedať

  10. Posted by Zdeňka on 5. júl 2010 at 23:27

    “Významní mystici minulosti najprv pracovali na svojej vnútornej očiste….” tak to je naozaj pravda,ale nie iba pri mystikoch,ale museli na sebe zapracovať poriadne ,všetci,ktorí tieto dary nadprirodzených vecí získali. Môže sa to stať naozaj všetkým, ktorí si vyčistia svoj vnútorný chrám.Náhody sa nedejú,lebo všetko dianie je ošetrené zákonmi.Posolstvo Krista je stále rovnaké “Láska”.Je to tak ako si napísal,že aj keby sa Kristus objavil v tejto dobe,nik by ho nepoznal.Lebo Ježiš žil len v dobe pred 2000 r. Ale Kristovo vedomie je stále na zemi a s nami,žije v našich srdciach,či si to uvedomujeme,alebo nie. V tomto čase by už musel Kristus použiť nový slovník ,pretože by sa už prihováral iným ľuďom.Boli sme to my v minulostiach a sme tu zase. Za ten čas sme pochopili,že temné sily sa môžu prejavovať iba cez temno v nás,prečo ho nenahradiť Svetlom poznania,cez bezpodmienečnú lásku – nikdy nie cez agresivitu a boj. Láska má silu laseru a je súčasťou každého človeka,nemáme sa čoho báť,iba svojich zlých skutkov,ktoré sa vždy len k nám vrátia. mystička Zdeňka

    Odpovedať

    • Posted by isia on 6. júl 2010 at 13:49

      Zdeňka,

      čítala som tvoje pekné slová a stále my myseľ utekala k jednému veršu. Tak ho dám sem, nech poteším každého. Moc sa to nehodí k téme, ale podstatu má rovnakú🙂 :

      …”Když všechno ovládnout a všechno poznat chceš,
      pak miluj, příteli a všeho dosáhneš.”…

    • Pekné🙂

Pridaj komentár

