Buď vôľa Tvoja


Dnes som si spomenul na môjho mladého kamaráta, vysokoškolského študenta, ktorý si nevie nájsť čas na duchovné štúdium, hoci knihy si odo mňa stále požičiava a potom väčšinu ich vráti s tým, že nemal čas čítať. Nedávno sa ma spýtal, či by som mu pár vetami dokázal zhrnúť, ako má žiť, aby bol na správnej ceste. Vtedy som mu aj odpovedal možno dvoma vetami to, čo zatiaľ dokáže pochopiť a aj podľa toho žiť.

Nie každému sa dá poradiť rovnakou radou. Snáď iba postupne a to podľa jeho stupňa vývoja. Nebudeme azda radiť vyšší stupeň čistoty niekomu, kto zatiaľ nezvládol základnú školu správania sa. Napríklad nemá význam poradiť alkoholikovi, ktorý navyše okráda a klame ľudí, kde sa to len dá, aby udržal svoj „krb myšlienok čistý“, aby nikdy nehľadal chybu v inom, ale v sebe, aby pozeral na každého človeka, ako na svojho milovaného brata a pod. Jeho najprv treba vyliečiť z alkoholizmu a krádeží…

Táto stránka, ak ste si všimli, má veľa základných duchovných informácii preskočených. Keby som tie texty písal pred 15-20 rokmi, tak by sme tu našli veľa toho o karme, hypnóze, rôznych zázrakoch, duchovných praktikách a pod. Zrejme každý chce aspoň na chvíľu zažiť a overiť si určité tvrdenia, tak to vyskúša a niekoho to začne tak baviť, že pri tom ostáva celý život. Preto o duchovnýmch praktikách tu mám spomenuté iba upozornenia na nástrahy, aké tu číhajú a možné následky. Ani o nich by som nepísal, ale spravil som to kvôli „rovnováhe“. Lebo všade sú uvedené iba návody na duchovné praktiky, ktorých bezpečnosť je „vraj zaručená“.

Nie sme dokonalí, každý z nás má chyby. Aj mystický učiteľ Drtikol povedal: „Ak by som sa zbavil závislosti na cigaretách v minulom živote, už by ste ma tu nemali.“🙂

Budha často pripomínal žiakom, že jeho učenie neslúži k hromadeniu zvláštnych dobrých skutkov a dobrej karmy alebo vytrženia, vhľadu či blaženosti, ale iba k otvoreniu srdca – ku skutočnému oslobodeniu našej bytosti vo všetkých oblastiach. Ďalej vraví: „Neverte ani mne. Ak si prajete poznať duchovnú pravdu, musíte ju preskúmať takto: Neuspokojujte sa s tým, čo sa hovorí alebo s tradíciami, s legendami, ani s tým, čo je napísané vo veľkých knihách, s domnienkami ani s logikou, so záľubou k nejakému názoru, ani neľúbosti k nemu, ani s tvrdením – toto pochádza od veľkého učiteľa alebo majstra. Pozrite sa do seba. Iba ak viete sami v sebe, keď sú veci prospešné, bezúhonné, vychvaľované múdrymi, ak vedú k blahu a šťastiu, ak ich prijmete a praktizujete, mali by ste ich praktizovať. Ak vedú k cnosti, úprimnosti, láskavosti, jasnosti a slobode, potom ich musíte nasledovať. Musíme byť svetlom obráteným do vnútra a musíme si nájsť svoju vlastnú pravú cestu.“

Kristus povedal, že keď On odíde, príde Duch Pravdy, ktorý nám povie všetko. Duch Pravdy príde k tomu, kto miluje Krista, čo znamená, kto žije podľa Kristovho učenia, ten Ho miluje, lebo ho takýmto spôsobom prijal do svojho srdca, do sídla Lásky. Prijal ho do svojho Božieho Chrámu a ten Chrám preto už nie je prázdy, lebo tam prebýva Boh. Potom sa môžeme dozvedieť všetko od Ducha pravdy, všetko, čo nám pomôže v našom duchovnom vývoji. Pretože Boh nám dá všetko, čo potrebujeme, ale nie to, čo chceme a nepotrebujeme. Všetko, čo potrebujeme k našemu zdravému duchovnému vývoju. Predtým potrebuje však vypratať a vyčistiť ten Chrám od “špiny”, tak ako to spravil názorne Kristus s bičom v ruke.

Preto je aj jednoduchá odpoveď na otázku: Čo mám teraz robiť, ako mám postupovať? Preto sa spýtajme sami seba: Ako by postupoval Kristus v mojej situácii? A odpoveď je jasná (aspoň pre mňa :-)) a aj pre tých, čo si preštudovali Evanjeliá v Biblii. Hlavne Jánovo Evanjelium má najväčšiu duchovnú hodnotu, je napísané vysokou duchovnou bytosťou.

K týmto vetám by som pridal ešte jednu hlbokú myšlienku z Otčenáša: „Buď vôľa tvoja“. Keď som bol malý chlapec, tak tejto jedinej myšlienky v modlitbe som sa bál. Neskôr som zistil, že to bolo kvôli názorom cirkvi na Boha, ktorí prezentovali, že ak sa Boh rozhodne, že niekto má zomrieť, alebo skončiť na vozíčku, tak my sa do toho nemáme čo starať, lebo je to Jeho vôľa. Tak nás učili a možno aj učia ďalej. Ale takto vlastne odpovedajú všetci, ktorí nepoznajú odpovede na rôzne otázky bežného dňa. Napríklad:  „jednoducho to tak má byť“ alebo „ja za to nemôžem, to niekto iný má na svedomí“  a podobne.

Lenže teraz na prosbu „Buď vôľa Tvoja“ pozerám inak. Je to prosba, ktorou prosíme Boha, aby sme sa dokázali rozhodovať v súlade s Božou vôľou, čiže v súlade s duchovnými zákonmi a prenecháme svoje rozhodnutie na Neho. Je to podobné, ako keď si povieme, že chcem byť služobník Boží, čiže chcem vykonávať Jeho vôľu, alebo že chcem žiť podľa vzoru Krista. Je to podobné, ako keď povieme, že sa chcem rozhodovať Srdcom a nie rozumom.  Preto to odporúčam hovoriť si častejšie, aj počas dňa. Už len zotrvávanie myšlienky na Boha, nás očisťuje. Čím dlhšie myslíme na Neho, tým menej myslíme na zlo, hmotu a všetkú negativitu, ktorá sa tu deje. Preto aj vo Védach je napísané, že už len čítaním „svätých textov“  sa očisťujeme od negativity. Načo často myslíme, tým sa stávame. Preto čítajme hlavne Nový Zákon, aby sme pochopili Krista a cestu, ktorú nám ukázal.

Niektoré citáty som skopíroval z môjho staršieho článku Cesta srdca.

72 responses to this post.

  1. Posted by Rajka on 18. apríl 2010 at 18:25

    Vzdy, ked idem urodit nieco, a nie som si ista ci robim spravne, tak si poviem:,, Boze, nech sa stane tvoja vola a nie moja.” Potom som si ista, ze nech to dopadne akokolvek, bude to podla Bozej vole.
    Ta Kristova tvar a hlavne oci…nieco uzasne….On sa na mna pozera!😛

    Odpovedať

    • Rajka, aj na teba tak zaposobil obraz na prvý pohľad? Ja keď som ho uvidel v diele, musel som si ho kupit a teraz na mna pozerá každý deň🙂

    • Posted by Rajka on 18. apríl 2010 at 19:18

      velmi na mna zaposobil. Povedala by som, ze az fascinoval. Nevies nahodou, ci by sa v tom diele nedal objednat? Alebo to je original?😛

    • Rajka, asi originál, lebo stál veľa, aspoň podľa mňa (550 Eur), ale musel som ho mať, neviem prečo, ale tak to je. Nebol som spokojný, pokiaľ som ho nemal doma. Lenže to bola trilógia – tie obrazy boli tri, iba v iných farbách, slovenský autor, pohľadám ho na internete za chvíľu.

    • http://www.dusandanis.sk/galeria.htm

      Vidím, že podklad má rovnaký – Kristovu tvár. A zvyšok je iný, neviem, čo je to za technika – tak bola robená tá trilógia. V tej galérii na jeho stránke je podobný obraz, vlastne až dva.

    • Posted by Rajka on 18. apríl 2010 at 20:45

      Takze je to original. Pozrela som si galeriu, a ten tvoj ie najkrajsi. V galerii nieje, lebo uz je predany.😛

    • Rajka,
      však sa mu vyskúšaj ozvať emailom, sa mi zdá, že to jeho manželka vybavuje.
      Spýtaj sa, či nevie spraviť lacnejšiu počítavú kopiu, ak ti nejde o techniku maľby. Lebo mne sa zdá, že ten podklad je počítačom tlačený a zvyšok sú už farby, hlavne to okolie a niektoré detaily.

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 18:24

      Minne,
      ked budes mat cas, pozri si clanok ,,Neucinis sobe rytiny…”z tejto stranky:
      http://www.um.zonax.sk/
      myslis ze ma pravdu? Na jednej strane mame prikazanie a na druhej obrazy a symboly, ktore ale vyzaruju pozitivnu energiu. Ja sa teda nemodlim k obrazom, ale mam ich rada pre to vyzarovanie. V Trnave mame ,,Milostivy obraz Panny Marie”, vdaka ktoremu skoncil v r. 1710 v Trnave mor v jednej chvili. Predtym 3x ronil slzy. Vsetko je zadokumentovane. Obraz je ulozeny v dóme sv. Mikulasa doteraz, akurat v r. 1988 z neho ukradli zlatu korunku.
      http://www.trnava.fara.sk/index.php/mor-v-roku-1710-a-panna-maria-trnavska.html
      😕

    • Rajka, je to možné, veď cez fotky sa aj robí liečenie, mágia a podobne. Ak sa budeme modliť k podobizni človeka a jedno ako ju nazveme, naše myšlienky osobu dokážu nájsť, ak si ju vieme predstaviť, ale tie myšlienky prejdú aj k Bohu, ak ich k Nemu smerujeme.🙂

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 18:59

      OK. No mne ide o uctievanie toho obrazu.😕

    • čo myslíš? lebo otázka bola, či môže mať pravdu ten autor tohto článku.

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 22:26

      uz som tu.
      nechapem to korunovanie Milostiveho obrazu. Podla prikazania aj autora J.O. ….nebudes sa jm klanat ani ich ctit… a predsa sa to oficialne robi. A v tom si katolicka cirkev v podstate protireci. Alebo to je preto, lebo prikazanie hovori o zobrazovani boha? Ja neviem. Asi je to treba brat ako prostrednika pre spojenie s bohom.

    • Rajka,
      ale tým článkom o tom alkoholikovi si to veľmi vystihla.
      Boh, ku ktorému sa modlíme, nie je fyzické telo Ježiša, ani žiadne iné telo, čiže obal, plášť. Modlíme sa k Bohu a Boh nie je bytosť, akú si dokážeme predstaviť. Ak budeme naše vďaky modlitbou posielať nejakému obrazu, soche a podobne, nemusí to prísť tam, kam chceme.
      Preto zrejme aj rôzne modly, obrazy, sochy sú zakázané, lebo nedokážu zobraziť Stvoriteľa, ku ktorému modlitby smerujú. Čiže si pri modlitbe predstavíme buď nič alebo všetko. Ak nič, tak je tam iba slovo “Boh”. Ak všetko, tak si predstavíme celé stvorenie, všetko čo obsahuje v sebe Boh, ale kto to dokáže si predstaviť?🙂

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 22:57

      Ja som takaaa blbaaaa, vsetko je take zlozite a domotane….alebo je to prilis jednoduche, len na to prist. Ze?😀 😀 😀

    • ale ty si to vedela, len si sa chcela uistiť😀😀😀

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 23:20

      asi tak.
      Dnes som dostala pochvalu a ta pani ani nevedela ako ma potesila. Isla som domov z prace a uz mi huba chlopkala po cigaretke a tak som si na jednej bocnej ulici zapalila. Okolo mna sla taka starsia pani a hovori:
      -Aj dietatko fajci?
      -Prosim?
      -Ci aj dietatko fajci?!
      -Pani, ja uz mam 50 rokov…
      Mala som volne tricko a ona myslela, ze som tehotna. Ubrala mi asi 10 rokov, lebo po 40-ke zeny takmer nerodia. Som jesitna. Ze? Ale obcas aj taka blbost zlepsi naladu.😀
      Viem, je to od veci.😛

    • Takže na mladučkú Rajku nezabrala meditácia na skončenie s fajčením🙂🙂

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 23:44

      Skusala som, ale neviem medilovat pri fajceni. Za tie roky a pri mojom zamestnani sa z fajcenia stalo len rychle doplnenie hladinky nikotinu.Verim, ze s tym skoncim, Ale teraz to este potrebujem.😀

    • Tak sa aspoň pomodli poriadne, nech sa ti zmení chuť cigarety na niečo odporné a nepríjemné🙂

    • Posted by Rajka on 5. máj 2010 at 23:58

      Ty sj dobry….😀 ,ale v podstate mozes mat pravdu. Skusim.😛 .Uz idem spat, lebo rano vstavam do prace. Papa!😛

    • Dobrú noc🙂
      ináč také veci robia aj hypnózou, kde ti vsugerujú odpornú chuť cigarety, ale to neodporúčam. Ty si to vieš vsugerovať aj sama🙂 alebo ak uvoľníš v tom smere svoju slobodnú vôľu, tak ti to spraví niekto iný🙂

    • Rajka,
      spomenul som si na našu staršiu debatu k tomuto obrazu a k jemu podobným, čo sa týka uctievanie stvárnenej bytosti.
      Tak som sa spýtal autora, ako ho maľoval a tu je odpoveď: “Túto podobu Krista používam minimálne 20 rokov, ako charizmaticky najpravdepodobnejší zjav s ktorým sa viem stotožniť. Každé výtvarné spracovanie Ježiša Krista je v podstate len vnútornou víziou samotného autora.”

      Možno nie každý maliar ho maľuje podľa vnútornej vízie, ale v tomto prípade to tak bolo.🙂

  2. Posted by lilah on 18. apríl 2010 at 18:27

    super článok, ale mám výhrady.🙂, ako vždy.🙂
    citát: Ako by postupoval Kristus v mojej situácii? – neporovnávaj Krista s nami. Všetci sme síce Božími deťmi, ale nie sme Kristus. A ani duch pravdy. Veď aj Kristus žil na tejto zemi, vedel aké je to tu ťažké. A to mal obrovskú výhodu v tom, že vedel, že je syn Boží v pravom zmysle slova a to sa so svojho poslania prebudil tiež po nejakých odžitých rokoch na tejto zemi.
    My sme len červíci, ktorí sa sústavne na svojej ceste za Bohom a jeho svetlom podkýňajú o znova sa zo silou a pomocou Boha dvíhajú. Preto nás ľudí, aj keď sme súčasťou Boha, porovnávať čo by robil najvyšší Mág, je prinajmenšom trúfalé.

    Buď voľa Tvoja.- hlboká modlitba. A samotný Otčenáš je najkrajšou, významovo najsilnejšou modlitbou aká bola kedysi samotným Bohom daná človeku.
    Ale nemôže to byť náhodou aj tak, že Pán keď nám dal slobodnú voľu na rozhodovanie, práve potvrdil význam vety Bud vôľa Tvoja? Potvrdil a v pravom význame tejto vety. Ty sám sa rozhodneš, ty sám si prežiješ a ty sa nakoniec síce po dlhšej ceste a okľukou, ale predsa ku mne vrátiš.🙂
    A k ostatnému, nech robíme hoci aj psie kusy, vždy dostaneme len to čo potrebujeme.
    Nikdy nedostaneme viac. Ani utrpenia ale ani radosti.🙂

    Jo a z Otčenáša má pre mňa osobne najväčší význam veta: ….a odpusť nám naše viny ako i my odpúšťame svojím vinníkom…. prečo? pretože mi červíci si hlúpo namýšľame, že ak ja odpustím jeden prehrešok, mne Pán odpustí všetky moje.🙂

    snáď mi tu niekto porozumie, pretože som zistila, že otvorené a čisté srdce je niekedy menej ako vzletné, honosné a zlatým prachom zaobalené slová.

    Odpovedať

    • No neviem, ale v mojom slovníku ja ponižujúce nazvať Krista najvyšším Mágom.
      A tá modlitba pokračuje – “ako v nebi, tak aj na Zemi” čiže má to svoj zmysel.
      A nemyslím si, že nám niečo bráni v tom, aby sme sa rozhodovali podľa vzoru Krista, hoci akí červíci malí by sme boli. To je to, čo vravím, že nie každému sa dá poradiť rovnakým spôsobom.

    • Posted by lilah on 18. apríl 2010 at 20:54

      minne, nechápem čo je na tom ponižujúce.🙂, v zázraky veríš ale že ho spravil boh a kristus to už nie? a čo je zázrak? mágia.

    • Myslel som to tak, že to nie sú zázraky, to sú všetko skutky, ktoré sú v súlade s prírodnými zákonmi. Nič sa nedeje mimo zákonov a zázrak neexistuje – to by museli byť porušené Božie zákony a tie neporuší ani sám Zákonodarca. Kristus povedal, že väčšie zázraky budete robiť. Ale sú to zázraky iba pre tých, čo nepoznajú Božie zákony, ale ty ich tiež poznáš, tak aj pre teba to nie je zázrak🙂 ale všetko v súlade…🙂

    • Posted by lilah on 19. apríl 2010 at 07:11

      minne, vrátim sa k tej prvej odpovedi, “ako v nebi tak aj na zemi” – no ved práve o to ide.🙂,🙂,🙂

  3. Posted by mariaaab on 18. apríl 2010 at 18:34

    Minne,
    krásne si to vystihol… ja používam tie slová takto: svoj život vkladám do Tvojich rúk, staň sa vôľa Tvoja! niekedy je to všetko okolo nás ťažké “riešiť”, preto je jednoduchšie poprosiť o vedenie a pomoc “hore”. prípadne im zveriť do rúk celý náš problém… ich prejavy a riešenia sú vždy pre nás najlepšie (aj keď si to možno momentálne nemyslíme)!

    Odpovedať

    • ďakujem Mariaaab. Peknú formulku používaš, je to vlastne to isté. Dôležité je nebojovať proti “celému vesmíru”🙂 lebo vesmír funguje podľa Božích zákonov, ale musíme spolupracovať na spoločnom vývoji🙂

  4. Posted by valery on 18. apríl 2010 at 20:54

    Ako v nebi tak i na zemi. Vždy keď neviem, čo je pravda, poviem si túto vetu. Aj teraz pri čítaní tohto článku. Boh otec je aspoň taký dobrý otec ako ten pozemský otec. Taký otec miluje svoje dieťa, ochraňuje ho a chce aby dieťa bolo zdravé a aby bolo šťastné.. Koľkokrát otec urobí niečo len tak, lebo chce vidieť svoje dieťa sa smiať. Určite si nemyslí o svojom malom dieťati, že je to malý červík. Usmieva sa na neho chápavo a s obdivom. Vidí sa v ňom, fotí si ho a zakladá albumy. A keď sa dieťaťu niečo stane, otca to bolí oveľa viac. Otec nechce, aby jeho dieťa trpelo.
    Buď vôľa Tvoja je dosť alibistické. Ja viem, že si môžeme vypýtať všetko, čo len chceme. A Boh nám to dá, lebo nás miluje. Ale my nevieme, či to naozaj chceme a bojíme sa dopredu následkov . Tak používame to, čo aj ja často hovorím po úvodnej prosbe: “Urob tak ako myslíš, Bože” Poznám jedno dieťa, ktoré keď ponúknete niečím, obráti sa na svoju mamu a opýta sa “Mami, mám to rada?”

    Odpovedať

  5. Posted by 13vera13 on 19. apríl 2010 at 20:12

    Ahoj Minne,
    veľmi pekný článok, tiež som si veľakrát čítala evanjelium a pochopila som, že Ježiš bol na Zemi taký istý jednoduchý človek ktorýkoľvek z nás. Hovorí sa, že vstúpil do neho Duch Svätý (symbol biely holub). Podľa mňa ten Duch Svätý bol archanjel Rafael, ktorý bol zároveň jeho sprievodcom na duchovnej ceste. Rozprával sa s Najvyšším väčšinou osamote, niečo podobné ako channelingy s anjelmi, majstrami (sprievodcovia), ktoré tak poniektorí radi praktizujú. Aj keď vedel, čo sa stane, že ho ukrižujú, mohol zmeniť budúcnosť, ak by chcel, ale povedal si presne toto: Buď vôľa Tvoja. Čo si aj vystihol v článku, prosil o odpustenie s láskou za nás všetkých. Vďaka jeho láske k nám, trpel na kríži, aby nám všetkým otvoril “Most” medzi fyzickým a duchovným svetom.
    Ježiš bol a je mojim prvým duchovným sprievodcom, potom som sa dostala na helarine blogy a zároveň aj na ten tvoj, na ktoré ma naviedol práve On. Ešte stále neviem prečo, ale ja dúfam, že to zistím a posunie ma to ďalej v duchovnom vývoji.

    Odpovedať

  6. Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 07:13

    13vera13, s tým Rafaelom súhlasím. Plne. Aj keď to definuješ troška inak, je to v podstate to isté.

    chcela som písať viac, ale toto nezavesím na blog.🙂

    Odpovedať

    • Posted by isia on 20. apríl 2010 at 09:40

      13vera13 a Lilah,

      a ak sa smies spýtať, ako ste na toho Rafaela prišli? To podľa čoho? Veď ak berieme Božiu trojjedinosť, tak zostúpenie Ducha Svätého je najadekvátnejšie.

    • Neviem, čo myslíte tým Rafaelom. Ja sa držím Kristovho učenia a on To nazval Duch Svätý, ale ak si predstavuje pod výrazom “Duch Svätý” Rafaela, tak je to jedno vlastne, ako si ho nazvete. Sú rôzne učenia a rôzna terminológia. Ale tam nejde o channeling, aký tu poznáme – lebo Kristus nemusel ísť do bezvedomia, aby obdržal odpovede. To je to, k čomu speje celé ľudstvo – “Príde Duch Svätý (Duch Pravdy) a povie vám všetko”. Ak si očistíme svoje vnútro, vyčistíme svoj Boží chrám, budeme mať priame spojenie s Duchom Svätým, lebo duch žije v duchovnej sfére stále a má napojenie na Pravdu. A my potrebujeme sa už len vedome napojiť na ducha v našom vnútri. Očistou odstránime všetky závoje, ktoré nám v tom bránia. Pokiaľ neodstránime závoje, sme odkázaní na kyvadlá, channeling, hypnózu a pod. – ale to je už toto: Kristus: “Ja som dvere a iba cez tie dvere sa vchádza a vychádza, kto nejde cez tie dvere, je zlodej a podvodník”. Preto sa stáve, že kto obchádza spôsob určený Kristom, často je zvedený z cesty rôznymi bytosťami, ktorí ich oklamú, ak oni chcú klamať Krista.

    • Posted by moonica on 20. apríl 2010 at 10:30

      Minne,
      krásne si to vystihol.

  7. Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 10:19

    isia, zlatko. ešte sa musíš dosť učiť. vera a aj ja vieme svoje.🙂

    Odpovedať

    • Posted by isia on 20. apríl 2010 at 10:34

      Áno Lilah, Isia zlatko sa má ešte veľa čo učiť. A učí sa každým dňom. Preto som dala jasnú otázku-Ako ste prišli na toho Rafaela? Prečo som nedostala odpoveď? Vieš, tá “záhadnosť” ja to viem, ale nepoviem, akú prezentuješ sa mi zdá zvláštna. Lebo ak niečo viem, tak buď to poviem, alebo to ani nespomeniem a tajomstvo si nechám pre seba. Načrtávanie niečoho len preto, aby som vyzerala múdro sa mi javí ako póza.

      Ak niečo vieš, tak to povedz, rada sa ti nechám poučiť. Alebo mlč🙂 .

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 10:39

      isia, beriem, plne akceptujem, je možné že to je len hlúpa póza. to by som si s tebou o tom rada, ale nie cez blog. sorry.🙂

    • Posted by moonica on 20. apríl 2010 at 10:44

      lilah, načo tie tajnosti ? ale ok, môj mail máš – aj ja som zvedavá.

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 10:48

      ahoj, slniečko moonica. teba som tu ani poriadne nevidela. kde si sa túlala?🙂
      dobre, ozvem sa troška neskôr môže byť? cmuk zlatinko

    • Posted by isia on 20. apríl 2010 at 10:48

      OK, tak sa budem tešiť…tu je môj mail- isabellapompa@gmail.com

    • Posted by moonica on 20. apríl 2010 at 10:52

      lilah, bola som cez víkend v prírode, ale veľa radosti ma tu po návrate nečakalo – dúfam, že sa mi teda neskôr ozveš a vysvetlíš mi nejaké veci – budem čakať.

    • Isia, plne s tebou súhlasím😀

      Lilah, sorry, mňa to tiež trošku naštvalo.😉 Tiež nemám rada, keď mi niekto niečo načrtne a potom povie, že viac nemôže bohužiaľ povedať…😆 Vtedy dosť pením a poviem mu (väčšinou je to môj brat), nech si to nechá pre seba…😉

      Nechápem, čo je na tej informácii také tajomné… A prečo by si to nemala dať sem. Už to teraz nechaj tak, nepresviedčam ťa o ničom.

      A mimochodom, ako vieš, že sa má Isia ešte veľa učiť???😛 Podľa čoho si to prosím ťa zistila??? Smietku v cudzom oku skôr uvidíme, ja viem. Každý je jedinečný a každý má svoju cestu, ale na druhej strane nikto nie je až tak veľmi dokonalý, aby sa nemohol ešte viac zdokonaľovať v rôznych oblastiach…🙂 Nemám rada posudzovanie…🙂

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 11:05

      isia, ozvem sa. moonica, taky, white slniečko. každý sa učíme. nechcem pôsobiť strnulo a poučujúco. to vôbec nie.
      nikdy som sa za učiteľa nepasovala. ani nebudem.
      nikoho nesúdim, a bdelý čitateľ mojích predošlých príspevkov snád pochopí ako to so mnou a mojou vierou je.

      jo, a tá smietka je fakt. to sa mi od istého času deje dosť často. viem o čom hovoríš, ani si nevieš predstaviť ako o tom viem. cmuk, zlatinko, nech ťa božia láska doprevádza.🙂

    • lilah, ja som nehovorila o tvojej viere😀 Len keď som uvidela ten komentár pre Isiu, tak to bolo skôr odrovnávajúce ako povzbudzujúce tvrdenie…😆
      ďakujem🙂 aj teba🙂 (to k tej božej láske)

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 11:22

      pochopila som.

  8. Posted by 13vera13 on 20. apríl 2010 at 13:12

    To som čakala, že sa opýtate: Prečo Rafael?

    Vysvetlenie:
    Archanjel Rafael sa objavuje v knihe Tobiáš (3,25; 5,5-28, 6-12). Oznamuje „Ja som Rafael, jeden zo siedmich anjelov, čo sú vždy pripravení predstúpiť pred Pánovu velebu.“ (Tob 12,15).

    Archanjel Rafael, jeho meno znamená “Boh lieči”, je známy ako archanjel, ktorý dohliada na fyzické liečenie všetkých bytostí. Rafael nám často radí pomocou snov, myšlienok a intuíciou ako sa máme podieľať na tom, aby zostalo naše telo zdravé.
    Ako viem dobre, dočítala som sa v Biblii ako Ježiš zázračne uzdravoval ľudí. Ale nechcem Vám niečo tvrdiť, čo je iba mojou “životnou” skúsenosťou, ako som na to prišla. Uzdravoval ľudí prostredníctvom Rafaela. Je to ťažké Vám o tom rozprávať, pokiaľ to človek nezažije na vlastnej koži.

    Každé tvrdenie každého z nás je pravdou, pravda sme my. Opýtate sa opäť prečo? Pretože sú to naše myšlienky, naša životná skúsenosť, naša minulosť a zároveň aj budúcnosť, sme súčasťou božstva. Tak ako Minne napísal o Duchu Pravdy, to je tiež pravda, len to stačí nájsť v sebe, ale dá sa to láskou a chcením. Zároveň som bola upozornená na to, že mi nebudú viacerí rozumieť. Dokonca mi bolo povedané ako sa bude vyvíjať situácia na helarinom blogu.

    Minne, išla som a idem podobnou cestou ako Ježiš, nebolo to ľahké, ani teraz to nie je ľahké, ale odvtedy som sa zmenila o 180 stupňov. Je to moja životná skúsenosť, kto týmto prešiel podobne ako Jób alebo Ježiš, pochopí o čom rozprávam.

    Kto prosí, ten dostane,
    kto hľadá, ten nájde,
    kto klope, bude mu otvorené.

    Odpovedať

    • vera, ten tvoj komentár sa zasekol medzi spamom – to nie ja🙂, teraz som to tam odhalil – keby wordpress aspoň email poslal, že niečo zadržal😦

      K tomu Rafaelovi – veď vravím, ako na to pozeráme – viem, že Helar raz písala, že každý Archanjel je vo vašom ponímaní určitá Božská kvalita, resp. určitý druh energie Boha – Čiže ak to máme brať tak, tak kvalita Ducha Svätého je aj energia s názvom Rafael, ale On má energiu kompletnú, čiže sú tam aj ostatné energie zahrnuté, nielen Rafael.

    • Posted by isia on 20. apríl 2010 at 15:08

      Ďakujem za odpoveď Vera…toto ma zaujímalo.🙂

    • Vera, rozumiem ti😀 A vďaka, že si to napísala.
      (minne, nepodobá sa to na svadbu ducha s dušou???)

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 17:13

      13vera13, presne tak. preto som s tebou súhlasila. jo a ak môžeš rada by som sa s tebou porozprávala, ale majlos ktorý som ti tu nechala už neaktívny. tak ako to vymyslíme, ha🙂

    • Posted by 13vera13 on 20. apríl 2010 at 18:51

      Lilah, napíš mi e-mail na: vera13@centrum.sk

  9. Posted by Martina on 20. apríl 2010 at 13:50

    Neviem, čo myslíte tým Rafaelom. Ja sa držím Kristovho učenia a on To nazval Duch Svätý, ale ak si predstavuje pod výrazom “Duch Svätý” Rafaela, tak je to jedno vlastne, ako si ho nazvete. Sú rôzne učenia a rôzna terminológia. Ale tam nejde o channeling, aký tu poznáme – lebo Kristus nemusel ísť do bezvedomia, aby obdržal odpovede.

    Minne , že by preto, že Kristus dokázal liečíť a uzdravovať?
    Ale tie channelingy väčšinou neprebiehajú v stave tranzu sú vedome ako ked sa z niekym rozprávame v myšlienkach, len ho nevidíme, ale môžme vnímať ich energiu, či vidieť ju.

    Odpovedať

    • Martina, presne toto ma k tomu napadlo…😉

    • Ale ako odlíšiš vlastné myšlienky od cudzích myšlienok? Lebo niektorým ľuďom obsadí telo aj duša mŕtveho človeka a potom dokáže aj rozhodovať miesto neho a aj ovládať telo.
      Ty však vravíš o inom prípade, kde iba počuješ hlas alebo iba vnímaš cudziu myšlienku?
      Lenže problém je v tom, že nevieš, či je pravdivá, hoci ju chápeš, alebo ju nemusíš vôbec chápať tú myšlienku, čo ti chce povedať a to sa už považuje za nevedomie – prijímať myšlienky o ktorých pôvode neviem a nedokážem ani posúdiť ich pravdivosť.
      Neviem, či som ťa dobre pochopil, je to nejak tak?

    • Minne, o tom nevedomom prijímaní myšlienok – nikdy nevieš zistiť, či ti niekto nepodsúva nejaké… Ohľadom tohto som ja mala menšiu povedzme že krízu. Ja nepočujem hlasy, vnímam len (asi svoje) myšlienky… Myšlienka je myšlienka. Ako vieš zistiť jeho zdroj??? Takže kameňom úrazu je tu strach a nedôvera. Hlavne v seba. Aby som náhodou nebola obeť.🙂 Stačí použiť “srdce” – a overiť si, či z toho mám dobrý alebo zlý pocit… Nemáš to potom jedno, odkiaľ idú tie myšlienky???🙂 A keď nie, tak je to len obyčajné lipnutie “na niečom” a “kvôli niečomu”…

    • white,
      až teraz som si všimol tvoj komentár.
      Nebudem posudzovať, či to, čo vy zažívate je správne alebo nesprávne. Nie som splnomocnený. Lebo každý môže vnímať tú istú situáciu rôzne. Zrejme je všetko v poriadku.
      Ja len poviem, ako vnímam to prepojenie, ktoré mal Kristus a ktoré by mal mať každý človek v budúcnosti (vraj):
      Bežný človek ak má otázku, tak zaloví svojim vedomím vo svojej pamäti – čiže to, čo sa naučil, zažil a pod. to tam nájde.
      Ale človek, ktorý svojou očistou dokáže prepojiť svoje vedomie nielen so svojou pamäťou, ale dokáže vedomie spojiť so svojim duchom, ktorý je napojený na Ducha Svätého, alebo je jeho súčasťou, tak tá informácia pochádzajúca od Ducha Pravdy je pre neho pravdivá a samozrejmá. Je to jeho vlastná myšlienka, ktorá sa vytvorí v jeho mysli, ktorá vzniká zhmotnením informácie pochádzajúcej z Absolútnej pravdy – vtedy ide o viacdimenzionálne informácie – čiže pracujeme s informáciami z viacerých sfér, z minulosťpu, budúcnosťou a pod.
      Infomácie idú z nášho duchovného srdca, cez Boží chrám. Preto ak chceme vedieť, čo robí práve white, čo rozpráva, tak to vieme, ak máme napojenie na ducha. Ak chceme zistiť diagnózu white, tak vidíme jej jemnohmotné telá aj na diaľku s deformáciami, ak chceme nájsť stratenú osobu, tak ju vidím, kde sa nachádza a tak podobne…. podľa dimenzií, ktoré dokážeme duchom obsiahnuť.🙂
      A to prepojenie nášho vedomia s duchom, voláme aj duchovnou svadbou ducha a duše.

    • Minne, takto je to už jasné😀 Vďaka.🙂 Otázka je ešte, že v akom stave sa to robí? Vedome? Sústredíš sa na to a ide to? Alebo sú to len záblesky a ide to samo od seba? (Tie záblesky videnia poznám.)
      To čo si písal, či je to správne alebo nie… Ja sa nesnažím s nikým hovoriť, len sama so sebou, niekedy ma napadnú riešenia, ako blesk z čistého neba a sú pekné. Tak isto vety. Tie myšlienky sú moje, ale niekedy fakt žasnem. Všetko sa nejako začína. Áno, skúšala som aj kyvadlo. No zistila som, že to nepotrebujem. Zaobídem sa aj bez neho. To, čo potrebujem vedieť, príde ku mne. Nájde si to cestu. A dostávam len to (a v takom množstve) čo práve teraz potrebujem (informácie). Nepýtam si nič viac.🙂

      Takže neviem, uvidíme, čo sa z toho vykľuje. Vidíš a nikdy predtým som nevedela a nikde nečítala, ako sa prejaví svadba ducha a duše… Toto som potrebovala vedieť.

    • white,
      zo začiatku môžu byť krátkodobé záblesky, alebo len chvíľkové prepojenie s duchom. To vtedy, ak sa vieme správne srdcom naladiť a nie sme pri tom zasiahnutí emóciami, strachom, nervozitou a inými negatívnymi energiami. Vtedy, ak je ten energetický záves už iba tenučký a vieme ho chvíľkami očistiť naladením sa na energiu Lásky. Ale nemá to byť silou vôle, ale láskou, čiže bez násilia, myseľ musí byť čistá a otázky nesebecké………
      Úplné prepojenie nastáva až keď “zomrieme” podľa apokalypsy, alebo potopou – proste všetko staré v nás zomrie, čo nás držalo zviazaných, väznených… a “narodíme sa znova, ale už z Ducha, lebo z vody už sme narodení v ľudskom tele.” Zrejme takto:
      Ježíš mu odpověděl: „Amen, amen, říkám ti: Kdo se nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo; co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se znovu narodit.

    • To je dobre.😀 Predpokladám, že som na dobrej ceste. Cítim, že sa zvnútra čistím. (je to už dlhší proces, teraz v nedeľu snáď odpadlo tiež kusisko – a po ňom sa vo mne usídlila láska. Nečakala som to, pretože som “padla na kolená” ako sa zvykne hovoriť😛 Bolelo ma to na duši. Ale potom namiesto hnevu prišla láska…🙂 ). Aj dnes som mala ten kratučký záblesk – vieš, čo som ti písala…

  10. Posted by mirka on 20. apríl 2010 at 15:11

    Minne, viem,ze to vôbec nesuvisi s temou, ale chcem sa len spytat,ci by si sa nenahneval, ak by sme si vzajomne vymenili kontakt na blogy, ak suhlasis ja si Ta pridam😀 kontakt na moj je anjelikmirka.wordpress.com vopred dakujem😀

    Odpovedať

  11. Posted by Martina on 20. apríl 2010 at 17:30

    A keď nie, tak je to len obyčajné lipnutie “na niečom” a “kvôli niečomu”…

    White vystihla si to..😀

    Ja viem oddeliť svoje myšlienky od ich, vždy som to vedela, že toto je to, čo si ja nemyslím, ale prichádza to do mojej mysle od iného zdroja. Každý z nich mal iný hlas, iné správanie, iný spôsob rozmýšlania. Uriel sa javil ako múdry muž, Rafael bol namyslený a rád sa zahrával a Messiel je malý anjel a je detský, Dá sa to rozoznať.
    Neviem prečo niekto ich počuje svojím hlasom a potom nevie či si to rozpráva sám, alebo sú to bytosti z iného sveta.
    To čo ti vravia, je na tebe, či im uveríš. Máš to ako s ludmi, môže ti niekto pozerať do očí a pritom ti povie lož a ty mu uveríš, lebo sa ti to zdá pravdivé. Občas povedali aj pravdu a tá sa naozaj aj stala. Sami si máme vybrať s tých channelingov potrebné. Len s veľkým úžasom sa bavia ak im naletíme a hltáme každé slovo, ktoré nám zdelia.
    Iný prípad tvoria liečitelia, ktorý pracujú s energiou a oni im pritom pomáhajú, tu ide skorej o jasnocit ako o channeling. Kamarátka s nimi pracuje už dlho a ešte sa nepopálila. Zrejme to je o tom, o čo ich žiadame a čo potrebujeme vedieť. Ak sa niekto chce len vykecávať, tak mu začnú dávať najavo kto sú a ako sa mu dokážu dostať pod kožu. Môj prípad. :o(

    Odpovedať

  12. Posted by mirka on 20. apríl 2010 at 17:39

    Minne,
    ano dakujem aj ja som Ta uz pridala😀

    Odpovedať

  13. Posted by Groover on 21. apríl 2010 at 21:08

    Ako to ze som tu uz skor nebol. Ak bol tento clanok tak dobry tak sup idem citat vsetko🙂

    Odpovedať

  14. Minne pozrela som si včera ten film Légion a nejako mi to nesedelo. Anjel zabil anjela v ludskom tele , aby splnil božiu vôlu a ludia posadnutý anjelmi , čo chcú zabiť prorocké dieťa…….
    Na to, že to bol apokalyptický film, to mohlo byť aj trocha lepšie.

    Odpovedať

    • Každý čakal niečo iné. Ale tu išlo o myšlienku – o Apokalypsu a vieru v ľudskú lásku od Michaela. Samozrejme, že film je trocha mimo s chápaním Boha. Ale to je vraj úvodný film k seriálu.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: