Odpovede na otázky, Abdrushin


Pri listovaní knihy Odpovede na otázky od Abdrushina som narazil na tému o duchovných praktikách, preto som to skopíroval aj pre ostatných, ktorí pracujú na svojom duchovnom vývoji, nech vidia aj opačný názor, ako ten ktorý poznajú.

Otázka: Skúmam kyvadlom! Nie obyčajným spôsobom, ale v rámci vážneho výskumu. Viem, že sa na moje výsledky môžem bezvýhradne spoľahnúť. Tak okrem mnohých zaoberám sa skúmaním o Kristovi, Mojžišovi, Buddhovi, a to s výraznými výsledkami. Nakoniec som nevynechal ani skúmanie o Abd-ru-shinovi a preto viem, kto to je. Okrem seba poznám ešte mnohých, v inom smere nadaných, ktorí to tiež vedia a nedajú sa v tom pomýliť….

….. Ja však s najväčšou vážnosťou naposledy varujem každého čitateľa a poslucháča aj pred kyvadlom a radím, aby sa teraz úplne odvrátili od všetkých pokusov s nejakými pomôckami okultistov, špiritistov, antroposofistov atď. Nezáleží na tom, čo je to, môže to byť i to najneškodnejšie, aj tzv. meditácie; odteraz bude všetko na škodu tým, ktorí sa tým zaoberajú! Temno ich zachytí a strhne bez toho, žeby to spozorovali, lebo svetlé sa už k nim nemôže priblížiť.

Každý jednotlivec nesie sám vinu za svoj duchovný zánik, pretože odteraz sa svetlé stiahlo späť a ponechalo voľnú ruku temnu. Nepremešká ani chvíľu, aby sa zmocnilo tých, ktorí sa zaoberajú takou činnosťou a podajú mu čo len koniec prsta. V krásnych, vzletných slovách, za ktorými sa nedá ani len vytušiť duchovný pád. Kto nechcel počuť, ten to teraz musí pocítiť; lebo začiatok konca už nastal, to každý čo len trochu neovplyvnený pozorovateľ musí spoznať.

Zdroj: Odpovede na otázky, Abdrushin

107 responses to this post.

  1. Minne, toto prišlo v pravý čas. A aj druhé znamenie, ktoré sa mi už týždeň dokola opakuje. Hm, veľmi zaujímavé…
    Tú otázku kto píše? (to čo je hrubým)

    Odpovedať

    • To bolo pred cca 50-timi rokmi písané. Abdrushin robil prednášky a táto kniha vznikla z otázok jeho poslucháčov.

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 11:45

      white82,
      náhody neexistujú – aj mne prišlo znamenie cez sen mojej kamarátky, ktorá je mi blízkou dušou, aby som bola opatrná, pozorná a vyhýbala sa niektorým praktikám …

    • otázka je, že prečo si myslí, že sa svetlo stiahlo… hm😕 Keď to bolo pred 50.rokmi, tak či je to cyklické alebo nie… Na druhej strane, Osho spomína tiež také niečo – že ten, kto nastúpi na cestu meditácie (či skôr ticha? už neviem) tak by mal eliminovať všetky takéto vedľajšie efekty, ktoré by ho strhli z tejto cesty… Môže sa im poddať, ale potom je to už iná cesta (vraj cesta lásky – sem patria všetky tie channelingy, zrakové, čuchové či sluchové vnemy či čo😆 a že čím hlbšie sa dostaneme do seba, tým budú tieto lákadlá jasnejšie a reálnejšie…)

  2. tak vám teda poviem to znamenie – je to rozprávka, ktorá sa cyklicky opakuje… ale len tá jedna časť a nevieme to nijako vypnúť, prepnúť, odstrániť… ide v nej o to, že niekto chcel varovať ostatných, že sa blíži snehová kalamita… tak išiel za svojimi “spoluobčanmi”😆 a chcel ich varovať, no nikto ho nevypočul, lebo nemali čas, každý sa venoval vlastnej zábave… nakoniec niekto zistil, že má predsa len pravdu a že takéto počasie sa opakuje raz za (čojaviem povedzme) 700 rokov… tak povedal ostatným, aby si nazbierali drevo, pozbierali všetku úrodu atď. aby boli prichystaní na kalamitu… a keďže bolo teplo, tak ho neposlúchli a išli sa radšej kúpať a zabávať… a druhý deň nastala zima, všetko bolo zaviate snehom, dobreže nezamrzli – ale ten, čo o tom vedel, tak bol pripravený… nakoniec ich musel zachraňovať, lebo každý ochorel…😆 eta vsjo

    Odpovedať

  3. Moonica, ktoré praktiky sú to prosím ťa???😕

    Odpovedať

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 12:48

      white82,
      kyvadlo a karty – nič iné mi nenapadá. Kamene do úvahy neberiem …

    • kyvadlo – to som si myslela… ale že aj karty… Kvôli čomu??? Hm. Zaujímavé.

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 15:07

      hm, karty a kyvadlo boli v sne, ale dôvod treba hľadať v sebe – mám ten pocit momentálne.

    • sranda je, že s tým kyvadlom som na tom rovnako (karty tiež nepoužívam, hoci ich dokážem celkom schopne vyložiť)😕 Vnútorný hlas treba poslúchať, čo už😆

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 15:52

      presne tak, white82, treba poslúchať vnútorný pocit/hlas/vedenie … tiež dokážem karty vyložiť priamo i na diaľku, známemu i celkom cudziemu, ale začala som mať pocit, že to nie je potrebné🙂
      a v podstate je to aj pohodlné – mám viac času na prírodu, záhradu …😉 a celkovo život – veď ten je najlepší učiteľ, ak mu dáme šancu🙂

  4. Posted by valery on 29. marec 2010 at 12:29

    Minne,
    narážaš na Vertikality?

    Odpovedať

    • Nie Valery, to som s ešte nestihol pozrieť, o čom to je. Ale vidíš, píše tam o kyvadle a iných praktikách, kde nevieš, s kým máš tú česť. Tá Vertikalita, aspoň z tej debaty čo som si všimol je o očistení svojho vnútra, či nie? A to je správne.

  5. Posted by isia on 29. marec 2010 at 12:50

    Pridám sa i ja k vám do diskusie🙂 . Ja sa prikláňam k uplatňovaní duchovných praktík s učiteľom. Lebo učiteľ si žiaka vyberá (a teraz myslím učiteľa, ktorý je naozaj učiteľom a nenaberie si žiakov 50 za drahé peniaze😛 ), presne vie kedy čo mu má vysvetliť, kedy sa posunúť ďalej, kedy radšej počkať a trénovať už naučené. Pozná duchovnú vyspelosť žiaka. Vie, čo mu môže uškodiť…čo pomôcť.

    Keď nemáme nikoho, kto by nám poradil, usmernil nás, môžeme ľahko padnúť do neistoty, preceniť svoje sily, preskakovať dôležité veci a hlavne poriadne si uškodiť.

    Odpovedať

    • To hej, len problém je – kde zohnať takého učiteľa… Preto tu väčšina z nás skúša všeličo možné😕

    • Ahoj Isia, konečne si v éteri. Určite si čítala nejaké knihy, kde bol učiteľ a žiak, a nikde sa nekomunikovalo s nikým neviditeľným a ak, tak učiteľ skrz svoje srdce, ale to už nahliadal sám napr. do Akaše. Pracovalo sa duchovnými praktikami na svojom vývoji – u tých cvičení išlo o ovládanie svojich myšlienok a následné očisťovanie svojho vnútra. Učilo sa pochopiť všetko, čo je okolo nás. Napríklad, ak mám spoznať strom, tam presuniem svoje vedomie do tohto stromu a tak cítim, čo on zažíva, ako dýcha, čo robia jeho korene atď. Podobne sa dá zamyslieť nad iným človekom, ani netreba do neho vstupovať a vcítiť sa do jeho situácie, pochopiť tak jeho správanie, aby sme ho nemuseli odsudzovať, ale aby sme pochopili, prečo tak zmýšľa, čo ho trápi, prečo má taký zvláštny, pre nás nepochopiteľný názor na svet atď.

    • Fíha, to je toto? Tú druhú časť o tých ľuďoch už robím istý čas…🙂 A tým stromom si mi pripomenul havajský šamanizmus😀 Hovorí ti niečo slovo grokking???
      Myslím, že som nabrala správny smer.🙂

    • Nič mi to nehovorí white82
      Toto cvičenie so stromom ma inač napadlo zrejme z knihy Zasvätenie, Elisabeth Haich

      https://cestalasky.wordpress.com/2009/07/10/zasvatenie-do-dvanast-blizeneckych-vlastnosti/

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 20:15

      súhlas s isiou.

      presne, ak sú treba duchovné praktiky, ten učiteľ je veľmi potrebný. a ak sa nablízku nenachádza pravý učiteľ, nenastal pravý čas.!

      ale, ľudkovia, nie je predsa normálne, aby sme hľadali pravdu cez meditácie. cez karty, cez kyvadlá. toto všetko sú len výhovorky na hľadanie pravej cesty.
      sú to všetko oblbováky, ktoré nás nútia prežívať nie žiť!
      aj pekné slová, sú zbytočné ak ich človek necíti naozaj.
      zahrávať sa s vyššími bytosťami, nie je žart!
      aby to človek zvládol, musí byť jeden z mnohých, nie všetci!

      kanílovanie, astrálne cestovanie, a všetky tieto hlúposti sú na figu. oberajú ľudí o pravú podstatu života. ak chcem aby ma niečo poslúchalo, musím byť sakra dobrý, aby ma to aj poslúchalo!
      inak zo šľachetnej myšlienky zavolať si na pomoc mocnejšie bytosti s odôvodnením pomoci ľuďom, sa veľmi rýchlo stane nie sluha ale pán! preto je to také nebezpečné!
      málokrorý mág či bosorák, je odolný voči ľudským vlastnostiam! sú tu, sú s nami a náš život je príliš cenný a hlavne krátky na to, aby sme ho premárnili snahou dosiahnuť výšin, na ktoré nie sme pripravení. nikto z nás. jediný najsilnejší mág, ktorý chodil po tejto zemi je kristus.

      to je tá hlavné posolstvo od abdurishina, či krista. ostatný ako budha sú len poslami nie nositeľmi svetla.

      cmuk, dúfam, že tomuto niekto porozumel.

      PS: isia, ozvem sa ti, ved vieš kam.🙂

    • Lilah,
      si dobrá🙂 a navyše nemusíš bojovať s tým, čo spomína Drtikol v dnešnom článku- myslím toto:
      “Ten, kto sa hanbí, či už prirodzene, alebo falošne, prejavovať sa tak, ako mu zobák narástol, ten musí veľa a veľa na sebe pracovať a zo seba vyzliekať tých hadier a nánosov takzvanej kultivovanosti, intelektu a iných podobných nezmyslov, aby došiel do Cieľa.”

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 20:35

      dakujem minne.

      som rada, že si to pochopil. takže snád aj ostatný. ( xi teba nevynímajúc cmuuuk🙂.)

    • lilah, jasné že chápem… aj súhlasím, presne tak to cítim aj ja🙂 a s tou pomocou od mocnejších bytostí, súhlasím na tisíc percent🙂 najprv by sme mali robiť pre to niečo my… a keď sme už vyskúšali úplne všetko a sme bezradní, tak nech sa páči… môžeme poprosiť, keď je to v pláne, tak nám pomôžu🙂
      Viete nad čím som ešte rozmýšľala? Že v takejto komunikácii mi začína chýbať rešpekt – ľudia sa do toho bezhlavo púšťajú, však je to sranda, budem zaujímavý(á)… lenže ono to bude asi fakt tak, že oni (anjeli) budú fakt komplex všetkého – dobra aj zla. Tým chcem povedať len toľko, že keď rovnorodé sa priťahuje, tak by sme mali automaticky cítiť to, čo vysielame…😕 Alebo sa mýlim?
      Takže to, čo mi tu chýba je najprv práca na sebe, zvyšovaní energie, lásky…atď. a až potom môže prísť na rad komunikácia… (preto mi nesedel ten nový článok na angeláriu, o priateľstve… sorry😕 A na druhej strane, kto som, že posudzujem?!?😕😛 ale aspoň je to vonku😛 )

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 22:14

      lilah,
      vnímam to tak, že mágom je každý, kto má pevnú vôľu, zdravý rozum a hlavne čisté srdce naplnené láskou, no a taký človek ani nepotrebuje k životu mágiu, lebo naplnenie mu poskytuje vlastný život, ktorý vtedy vníma ako radostnú hru možností a príležitostí …

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 22:18

      aké priateľstvo zasa? white, planetárne bytosti, nepredstavujú zlo alebo dobro.
      sú proste na danej planéte, toť vsjo. dokážu veci, ktoré našinec, nedokáže dostať inak.

      prirovnám to k situácii, máš malé dieťa v stoličke za stolom. ono sa ale rozhodne pustiť lyžičku na zem. poslúžiš raz, poslúžiš druhýkrát, potom sa ale “naštveš” lyžičku zoberieš, a decku ho nedáš?

      aká je reakcia, nedostane to čo chce, je sklamané a frustrované, ale ty nemôžeš ustúpiť. no prečo by si slúžila takémuto krpcovi. toho treba učiť, nie slúúžiť mu!

      neviem, teraz je to pochopiteľné?🙂

    • joj, ja som hovorila o angeláriu😆 tam je ten článok “priateľstvo”… o tom som ja točila…😉

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 22:29

      ahojky moonica, áno, mágom je ten ktorý si plne uvedomuje sám seba.

      my obyčajný, sme mágovia, či ako to vyskloňujem, keď sa dokážeme pozrieť pravde do očí, do srdca, vytrhnúť si burinu aj s koreňami zo srdca,
      nastúpi láska, zmier sám zo sebou, a pak je všetko ok. ak toto niekto dokáže, môže byť aj mágom!!!
      🙂,

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 22:34

      viem zlatko, len angelárium veľmi nemusím, zájdem tam málokedy, neviem čo za priateľstvo tam je zas. číha tam na mňa príliš veľa temných, vyhýbam sa im.🙂

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 22:43

      lilah,
      už som chcela ísť spať😉 ale ešte som si na niečo spomenula🙂 v súvislosti s Kristom/Mágom a človekom/mágom :
      Kristus hľadá v mojej duši Otcovu vôľu; Otec v nej hľadá Synov obraz. Keď sa v nej obidvaja stretnú, je plná Ducha Svätého. (Hans Urs von Balthasar)

    • len som nechápala prečo si zobrala na mušku práve lucifera (hlavne keď to bol jej asi prvý rozhovor)😕 (a s ním sa rozprávala o priateľstve)… len toľko

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 22:52

      no lebo lucifer je dobrý priateľ, xi.🙂 ,
      zastupuje zlo, no ako vieme, neexist absolútne zlo, pretože aj zlo slúži bohu. troška pritiahnuté za vlasy, ale je to tak!

      iba čistý človek, dokáže vnímať aj zlo bez nenávisti. vníma ho ako poľutovania hodnúú bytosť, ktorá sa zmieta v svojich vlastných osídlach. aj tí zlý, sa chcú navrátiť domov.🙂

      lidičky, idem spať, krásne a pokojné sníčky vám prajem-

      a použijem slová wericha z rozprávky o maruške “nelezte mi do snú”

    • ja viem lilah😀 ja to tak beriem, ale niečo mi na tom aj tak nesedí😕 no čo už… raz snáď zistím…
      ach jaj😆 ešte nenastal čas…
      dobrú noc (a hlavne nezhoď nejaký nočný stolík zase😆 )

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 23:02

      white, cmuk,

  6. Posted by isia on 29. marec 2010 at 14:23

    Ja som Minne myslela duchovné praktiky vo všeobecnosti. Môj názor špeciálne na kyvadlo poznáš, takže škoda reči😛 .

    I na duchovnej ceste, kde žiak očisťuje svoj život, svoju dušu je lepšie keď má učiteľa, ktorý ho vie usmerniť, poprípade odpovedať na jeho otázky a posilniť vo viere. Dá sa to i bez toho, ale takto je to lepšie…môj skromný názor🙂 .

    White82, ja som mala šťastie, na moje prosby, ktoré boli vyslišané učiteľ prišiel sám a mne stačilo len požiadať. Niekedy máme učiteľa, ktorého si ako “svoje vedenie” neuvedomujeme. Môže to byť priateľ, niekto s kým sa stýkame. Usmerňuje nás bez toho, aby si to jedna či druhá strana uvedomovala. Dobré je napríklad dokázať počúvať i názory, ktoré nekorešpondujú s našimi…lebo to nás núti premýšľať, poprípade nás to utvrdí v našej viere. Ale to som už trochu mimo.

    Odpovedať

    • Isia,
      Zhodli sme sa samozrejme, ja som ani nenamietal tvoj prvý komentár, len som to chcel trocha spresniť.

    • Posted by isia on 29. marec 2010 at 15:33

      😛😛 no vidíš Minne aká som vzťahovačná? Až strach😛

  7. Isia, mať tak tvoje šťastie😆

    Minne – grokking je umenie meniť podoby. Samozrejme svojím vedomím (či skôr duchovným telom).
    Tu je písaný proces: 1. zatvorte oči, 2. dodajte si energiu, 3. vojdite do duchovného tela, 4. splyňte s predmetom grokkingu, 5. overte vhodnosť svojho konania, 6. zmeňte svoje správanie, 7. vyjdite z grokkingu tak, že zasa splyniete so svojim duchovným telom a vrátite sa do svojho materiálneho tela.
    (ale píše sa tu o grokkingu za účelom liečenia a nášho osobného vývoja…)

    Odpovedať

    • Posted by isia on 29. marec 2010 at 15:11

      White82, nezabúdaj…”Pros a dostaneš”. Budem ti moc držať palčeky!!!

      Môj mini typ- z tých veľa ciest si vyber len jednu. Tú, ktorá ti je najbližšie, najviac ti sedí. Začni sa venovať len jej a ľudí podobného cítenia, či dokonca učiteľa si nejako srdiečkom pritiahneš. Ide to samo, len treba veriť🙂

    • Vďaka😀 Budem si to pamätať.😀
      (p.s. tento havajský šamanizmus mi zatiaľ sedí najviac a som z toho celkom milo prekvapená, nečakala som, že ma tak ohúri… mimochodom, autor ho nazýva cestou dobrodruha)😀

    • Posted by isia on 29. marec 2010 at 15:34

      No…ja som si bola u teba prečítať článočky o tom a nie raz. Je to zaujímavé. Už sa teším na ďalšie!!!🙂

    • 😀 budú budú, len to treba najprv naťukať😛😀 Teším sa, že sa tešíš😆

  8. Posted by Martina on 29. marec 2010 at 16:14

    Ešte v časoch dobrých, ked som komunikovala s archanjelmi mi radili, aby som sa venovala svojmu životu a prežívala ho naplno. Zabudla na toto, čomu sa venujem a venovala sa len tomu, čo mám okolo seba, čo som si vytvorila a tým koho mám rada. Duša dostane telo, aby sa snažila žiť svoj život ako najlepšie vie. Aby som zabudla na meditácie, kyvadlovanie astrálne cestovanie podobné veci a neuzatvárala sa sama do seba. To, že sa snažíme spoznávať veci, týkajúce sa duší , iných bytostí a dimenzii, nie je údelom človeka aby sa pokúšal nazerať do tohoto sveta. My máme svoj život na zemi a ostatné nás zaujímať nemusí. Máme si len žiť a užívať si to, že si môžme robiť slobodne, čo chceme.

    Občas niektoré veci, čo mi povedali boli pravdivé a sa aj naozaj stali. Beriem to tak trocha ako zastrašovanie, aj keď v niečom majú pravdu, ale koniec koncov, naša duša aj tak skončí po nejakom čase v nejakom tele a je len na nás akým spôsobom sa o čo postaráme. Ten, kto sa vydá duchovnou cestou a bude sa snažiť sam seba vylepšovať a žiť podla nejakých pravidiel, určite nič tým nepokazí. 😀

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 29. marec 2010 at 20:49

      minne, potešil si moju dušičku týmto krásnym, anjelikom.🙂

      krásna žena, krásne hraje, snaží sa precítiť to čo nevytvorila.

      takto sa správame my, ludzé. ( pokiaľ sme normálny🙂.) snažíme sa iba pochopiť city a pocity hudby, ktorú sme nestvorili. to čo cítil pri tej skladbe pri jej tvorení, vedel iba boh. pardóóó´bach, a my sa môžme teteliť blahom, že tomu rozumieme. xi.🙂

      cmuk.🙂

    • Tak keď sa ti páči, teraz anjela namiesto anjelice🙂

  9. Pekné, Moonika🙂

    Odpovedať

    • Posted by moonica on 29. marec 2010 at 22:53

      a aj upokojujúce😉
      vidíš, Minne, aký úžasný priestor nám tu poskytuješ, tak sa snažíme🙂

  10. Posted by rozalka on 30. marec 2010 at 15:42

    Ahojte. Tak ja neviem, ale mne to pripadá ako zastrašovanie. Začala som čítať Abd-ru-shina, žiaľ nedostala som sa ďaleko práve pre tento štýl vyjadrovania ( možno nie som na to ešte pripravená ). Bola som vychovaná ako silne veriaca katolíčka, od malička som chodila do kostola, kde nám vraveli čo môžeme a čo nie, slobodná vôľa bola nemysliteľná. Po istých udalostiach sa zo mňa stal nekompromisný ateista, napriek tomu, že som si uvedomovala, že to nie je v súlade s mojím srdcom ( bola to určitá forma vzbury ).
    Nevravím, že tieto rôzne praktiky sú vždy OK, ale…. Myslím, že každá bytosť si musí prejsť určitými skúškami, aby sa posunula ďalej a skúšanie a hľadanie tej správnej cesty k nim patrí.
    Mojím životným krédom je láska absolútna, nekonečná, bezpodmienečná. Kyvadlo pužívam, len vtedy ak viem že to niekomu pomôže ( samozrejme nie urobí za neho ), AC – vyskúšala som a zistila že to nie je momentálne pre mňa ( to ale neznamená, že to zaznávam ), meditácie- veľmi mi pomáhajú nevidím dvôvod prečo by sa nemali praktikovať. Samozrejme je veľ iných možností, každému vyhovuje niečo iné a preto sa mi veľmi nepozdávajú výroky typu varujem vás pred tým a tým, lebo……
    Ospravedlňujem sa ak som sa niekoho týmto príspevkom dotkla, nebolo to mojím úmyslom. A tiež netrvdím, že tento môj názor je jediný správny aj ja sa ešte stále učím a myslím, že sa budem učiť ešte niekoľko ďalších životov. Ale snažím sa pochopiť pravú podstatu lásky a jej rôznych odtieňov.

    Odpovedať

    • Posted by isia on 30. marec 2010 at 16:02

      Rozalka,
      čo sa týka Abd-ru-shina, tak sa musím priznať, že ani mne jeho štýl nesedí. Ja som ho študovala v 18tich na strednej. Páči sa mi však jeho ponímanie a názory. Ak máš iný názor, tak to je dobre…aspoň sa môže vyvinúť diskusia, ktorá niečo dá i jednej i druhej strane. Ja sa teším, že by to nebol len jeden, homogénny pohľad🙂 !

    • To je pravda, už viac ľudí odradil jeho štýl písania. Lenže ak si vezmeš Bibliu, Ježiš napríklad bol tiež nekompromisný. Ale dobre je si to prečítať a vziať si z toho to, čo je blízke tvojmu srdiečku🙂

    • Posted by isia on 30. marec 2010 at 16:09

      Ja som to tak i brala. Lebo myšlienky sa mi páčili…len ten štýl mi nesedel, ale to už je kozmetická vada😀 a nie je podstatná. Myšlienkovo sa mi veľmi páčil. A myslím, že ako si písal. Toto je problém veľa ľudí.

  11. Meditáciu zrejme spomína preto, lebo aj meditáciou sa dá nadviazať komunikácia s temnými silami, dá sa aj nevedome otvoriť v sebe kanál a už máme po ochrane. Ak niekto sa púšťa do meditácie a pritom je nervózny, stresovaný a pod., v jeho blízkosti sa vtedy môže nachádzať veľké množstvo rovnako rezonujúcich bytostí, ktoré potrebujú živiť svoje astrálne telá touto negatívnou energiou. Môže to nasledovať takto: Zaľahneme nervózni do meditácie, otvoríme sa a o pár dni sme na psychiatrii…

    Odpovedať

    • Posted by bisan on 9. február 2011 at 21:43

      Abd-ru-shin radi meditaciu do druheho stavu hypnozy, kde dochadza (vdaka neprirodzenemu tlaku na mozog)k “odstrihnutiu” od ducha a tym padom sme volne vystaveni negativnym myslienkovym formam, energiam, bytostiam.. Mysli tym KAZDU meditaciu. Podla jeho slov, kazdy jeden pokus o meditaciu nas vystavuje riziku padu do temna a pod. Resp. uz sme zatrateni, kedze vsetci sme meditaciu uz skusali..
      Momentalne citam Abd-ru-shinovo dielo O ludskom mozgu a s touto castou sa absolutne nestotoznujem. Rovnako preskakujem pasaze o tom, aki sme my ludia strasni, temni, ako to ide s nami dolu vodou a tazko sa z momentalneho stavu, v ktorom sa nachadzame vyhrabeme. Proste rodeny negativista -> krasne ukazka, ako velmi zalezi na KANALI pri interpretacii informacii z vyssich sfer.

  12. Posted by valery on 30. marec 2010 at 20:02

    Minne,
    to je strašná predstava🙂
    Odporúčam prečítať niekotoré knihy od Osha. Napríklad Horčičné semienko alebo Biele oblaky. Všetky jeho knihy sú ako jedna veľká meditácia.

    OSHOVE MEDITÁCIE
    Neexistuje žiadna nutnosť vedieť kam ideš.
    Neexistuje žiadna nutnosť vedieť prečo ideš.
    Všetko ,čo je nutné vedieť , je , že ideš radostne,
    pretože ked´ ideš radostne , nemôžeš ísť zle.

    ´´OSHO´´

    Odpovedať

    • Áno, ale radosť a láska v srdci je iné ako strach a nervozita🙂

    • Posted by rozalka on 23. apríl 2010 at 10:08

      Fúha to je tvrdé obvinenie. Dokáž to.
      Niežeby som sa ho zastávala, ešte som doteraz neprečítala od neho žiadnu knihu, ale vždy ma až zamrazí keď počujem takéto slová.
      Nebojíš sa, že ťa zažaluje za nactiutŕhanie.😀

    • Ja som od neho prečítala jednu knižku. A páčila sa mi. Rozalka, nrayn si neuvedomuje, že keď nazve niekoho podvodníkom, tak aj jeho môže hocikto obviniť, že je zbabelcom…😛 Toť vsjo.

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 16:34

      Mozem to dokazat kedykolvek, nemam problem.😉 Len chcelo by to niekoho, kto dokaze viest debatu na urovni, niekto, kto sa vyzna v jeho dielach, a bude sa snazit davat aspon NEJAKE argumenty🙂 Nevravim, ze vsetko co Osho tvrdi je zle, ale vela veci si prisposobil a vymyslel podla seba, lebo jednoducho nema to zaklad vo Vedach, z ktorych sa “tvari”, resp. tvrdi, ze z nich cerpa. Tot vsjo🙂

    • srdiečko, aj ja ťa mám rada😛 A okrem toho, od apríla pretieklo veľa vody, takže Hare Krišna…

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 17:09

      Vieš, aby sme neboli úplne out of topic, ja proste nemám rád, keď si niekto vymýšľa sekty, nové náboženstvá, atď. napr. Osho. V podstate to funguje jednoducho, všetko tu už je, treba len hľadať. Veľa ľudí ale nie je k sebe úprimná a podvedome hľadá niečo, čo jej bude vyhovovať, nehľadiac na to, či je to pravda, alebo nie..Preto niektorí jednotlivci vezmú to, čo oni chápu, vedia ako to je, a pozmenia to tak, aby to bolo prístupné väčšine, resp, veľkej časti masy, aj za cenu kompromisov, odchýliek, a aj úplnej zmeny pôvodného učenia. Novodobí “guruovia”, ktorí hlásajú, že vás privedú k Bohu, a môžete aj piť, aj sexovať ako králici, aj jesť mäso, atď. a spravia si kult z vlastnej osoby, tak to ma naozaj mrzí, a jedným z nich je aj Osho. A mrzí ma to o to viac, lebo vychádza z hinduizmu, a tým pádom diskredituje skutočné posolstvo tohto starodávneho učenia, a robí z toho kultúrny produkt New Age..

  13. Posted by rozalka on 30. marec 2010 at 20:50

    Ale áno, ja si uvedomujem, že sú tu určité riziká. Ale práve strach je našim najväčším nepriteľom. Ak niečo robíme s láskou, nemôže sa nám predsa nič stať. A práve niektoré Abd-ru-shinove vyjadrenia vyvolávajú pocit strachu a viny ( nemôžem si pomôcť, ale tak to cítim pri čítaní jeho knihy ). Všetko je to o tom nakoľko je daný človek uvedomelý, pokiaľ takéto meditácie robí psychicka narušený jedinec, je tu samozrejme veľké riziko, že skončí na psychiatrii v tom lepšom prípade.

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 30. marec 2010 at 21:22

      rozalka. ak cítiš strach z kníh abdurishina, tak je to preto, že ho práve ty cítiť máš! láska nie je o hovorení len pekných vecí. to je sebaklam. ilúzia. láska je o hovorení aj toho, čo sa ti práve nepáči ale nakoniec je to pre teba prospešné.🙂

  14. Posted by isia on 30. marec 2010 at 21:36

    Ja si nemyslím, že by mala mať strach. Proste sa jej ten štýl nepáči a je to prirodzené. Vyberať si máme to, čo nám je blízke…nie to, čo nám niekto povie, že by sme mali. To je popieranie slobody…slobodného rozhodnutia. No nie?😛

    Odpovedať

  15. Posted by lilah on 30. marec 2010 at 21:48

    isia, ale ja som jej predsa neprikazovala aby tú knihu išla okamžite čítať, bo ked ne tak……

    samozrejme, že to je o slobodnej vôli a sto ľudí sto chutí, ale jeho knihy, podobne ako iné kvalitné knihy, papus, levi, ak majú mať istú výpovednú hodnotu, tak nám nemôžu hladkať naše egá len preto, že to nechceme počúvať.🙂

    Odpovedať

  16. Posted by isia on 30. marec 2010 at 21:57

    Ale taký Lévy, ani Papus…nehovoria jeho štýlom. Oni len informujú…zatiaľ čo Abdrušin učí. A niekomu to môže naozaj trochu vadiť.

    Ale to nie je podstatné…proste-100ľudí, 100chutí🙂 !!!

    Odpovedať

  17. Posted by lilah on 30. marec 2010 at 22:06

    ale výpovednú hodnotu majú, a ked už neučí papus, levi a iný, tak neviem, kto potom.🙂
    len ich štýl písania je niečo na spôsob konštatovania vecí, učenie skúsenosťami , pozorovaním.
    toto ale robí aj abdurishin. len konštatuje, ked sa niekto bojí, plače či smeje je len na ňom.

    na jeho učení mi vadí len to že vyvolal potrebu ľudí zgrupovať sa do skupín a družne preberať posolstvo grálu. kde je viac ľudí, je viac emociii, viac sa to podobá sektám a církvam. potom to stráca na pravom pochopení, presne ako kristov nový zákon.🙂

    Odpovedať

  18. Posted by isia on 30. marec 2010 at 22:33

    Papus a Lévy informujú, to znamená, že nehoria toto je správne a toto nie je. Abdrušin to robí. Medzi nimi je veľký rozdiel. Ďalšou vecou je…že Lévy a spol sa zaoberajú niečim úplne odlišným od Abdrušina.

    Ja nemám nič proti Abdrušinovi…mne sa jeho veci páčia. Písala som len o štýle. Mne je cudzí…pre niekoho môže byť práve ten najprijateľnejší. Špekulujeme o ničom🙂 . Ide o tom, čo nám jeho diela dali…sme sa nechali uniesť🙂 .

    Odpovedať

  19. Posted by rozalka on 30. marec 2010 at 22:39

    lilah, nie nemám strach z jeho kníh, len vravím že na mňa pôsobí akokeby ho chcel vyvolať. Ale nevravím, že strach nemám vôbec a tiež netvrdím, že viem čo je láska. Stále sa to učím, ako napokon všetci tu v tomto fyzickom svete. pokiaľ by som poznala absolútnu lásku, a nepoznala strach už tu nemám čo robiť. iba ak dobrovoľnre pomáhať iným a na to sa ja necítim, som len obyčajná dokonale nedokonalá ľudská bytosť.😀
    No a ani si nedovolím tvrdiť o Abd-ru-shinových knihách že nie sú kvalitné, alebo že nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Veď napokon sama uznávam, že ešte asi nenastal čas pre mňa na ich čítanie.

    Odpovedať

    • Rozalka,
      to si pekne vystihla🙂

    • Posted by lilah on 30. marec 2010 at 23:38

      možno ten čas ani nenastane. to samozrejme neznižuje tvoju hodnotu. si individualita, riadiš sa svojim srdcom a to je dobre. viac ako dobre.

      absolútna láska, neexist. v tom je to pochopenie. absolútna láska je ako absolútne zlo.
      neexist.🙂. ak boh v novom zákone má tri podoby, boh otec, boh syn boh duch svätý.

      otec je otec, syn je láska, ( ale aj on vyhnal kupcov z otcovho chrámu, a to je absolútna láska) a duch svätý, – poznanie, a to nie je o hladkaní a fúkaní. to je o pravde. nic víc.

      PS: pre všetkých, ja nie som vôbec prísna! iba vyjadrujem svoj názor ako vy ostatní, nic víc.

    • Pekne Lilah, však láska je v prísnosti, ako píšeš a nie v hladkaní ega. Je to podobné, ako keď chceme dobre našim deťom, tak budeme sa správať k nim tak, aby si oni sami neublížili svojou neznalosťou. Nedovolíme im veci, ktoré sú nebezpečné, ale potom, ak budú dospelé, tak už je to na nich, vtedy už idú vlastnou cestou, bez našej ochrany a ako naložia so svojim životom, je na nich.

  20. Posted by isia on 31. marec 2010 at 10:48

    Podľa mňa absolútna láska existuje. Ale v našom ponímaní života a sveta ako takého ju ťažko chápeme. Veď mnohé viery hlásajú…že všetko vyšlo z Boha a Boh je láska. Zlo je vždy nižšie ako dobro a vždy sa v dobre a láske rozplynie, lebo z lásky vyšlo.

    Ja viem, že väčšina ľudí, čo chodia na tieto blogy hovoria o zákonoch kybalionu a o tom, že všetko musí byť v rovnováhe. Aj podľa mňa je to tak…ale taktiež verím, že je niečo ešte vyššie-Boh. On je alfou i omegou, on je stvoriteľom všetkého a preto predstavuje vyšší princíp . Lebo len z lásky všetko vzniká.
    🙂

    Odpovedať

    • Isia, súhlasím s tebou… Tiež si myslím, že absolútna láska existuje. Možno je to ten prvopočiatočný stav bytia – ešte bez vzniku sveta… A to je asi cieľom, tam s vrátiť…
      Tá rovnováha čo si písala platí predovšetkým na tento stav – v ktorom sme teraz🙂

      lilah – otec, syn a duch svätý… ale keď chýba aspoň jedno z nich, tak už nehovoríme o absolútnej láske (či dokonalej, to je jedno). A keď zlo (v podstate) neexistuje, tak ho môžeme nahradiť slovom nevedomosť…🙂 Či sa mýlim???

    • Isia, pekné myšlienky🙂
      Ja to zlo beriem niečo podobné ako tmu, čiže niečo, čo v skutočnosti neexistuje. Čiže tak, ako tma neexistuje, keďže je to iba priestor bez svetla, tak aj zlo je vlastne nedostatok lásky. Preto Boh by mohol byť tá absolútna láska, absolútne svetlo a všetko, čo je od Neho čo iba len trocha vzdialené, už to má menej svetla a lásky a preto sa tam nachádza podľa chýbajúceho množstva lásky a svetla, zlo a tma.
      Tma nemôže pohltiť svetlo, ale svetlo môže tmu premeniť na svetlo. Tak aj zlo nemôže pohltiť lásku, iba ak by láska odišla inam, vtedy na jej miesto príde zlo, lebo tam ostane prázdno. Ale ak láska v určitej nádobe bude naberať na veľkosti, vyplní celú prázdnotu a neostane miesta pre zlo.
      A teraz k tomu Bohu, ako Isia verí, že Je. Rastlinka má svojho ducha – duch prírody – elementárna bytosť – život, zviera má dušu, človek má ducha a dušu, planéta zem je tiež živý organizmus a má svojho Ducha, Slenčná sústava má takisto, galaxia, vesmír a nakoniec celé stvorenie má svojho ducha – Boha. Ako hore, tak aj dole.

    • Posted by isia on 31. marec 2010 at 14:10

      teraz si mi Minne pripomenul detstvo. Maminka mi presne takto vysvetľovala zlo. Ako tmu. Ďakujem za pripomenutie🙂 !

  21. Minne, súhlas🙂 (Preto Boh by mohol byť tá absolútna láska, absolútne svetlo a všetko, čo je od Neho čo iba len trocha vzdialené, už to má menej svetla a lásky a preto sa tam nachádza podľa chýbajúceho množstva lásky a svetla, zlo a tma. – presne toto som chcela povedať, len ty si šikovnejší vo vyjadrovaní😉 )

    Odpovedať

  22. Posted by nrayn on 20. apríl 2010 at 14:56

    Páči sa mi, že dnešní “ezoterici” – s malým “e”, ktorí sa pohybujú na týchto fórach sú tak ľahko ovplyvniteľní. V týchto reakciách píšete, že toto anjelo-duchárčenie je zlé, že sa to nemá robiť, atď, ale ste to väčšinou práve tí istí, ktorí chodíte na helar fórum a tam veselo o tom debatujete, vymieňate si skúsenosti ako na to, ospevujete ju, ako ďaleko zašla s channelingom, atď…no comment.

    Odpovedať

    • Posted by 13vera13 on 20. apríl 2010 at 19:53

      Nryan, poviem ti jedno, že rozprávame sa o jednom a o tom istom. Keď ti poviem, že verím v Ježiša a začnem si pravdu zakladať na kresťanstve, tak sa urazíš a začneš mi odpisovať o pravde Bhagavad gita. Zakladáš si pravdu na hinduizmu, čo je v poriadku, pretože je tam pravda. Prečítala som si toho až-až o Védach a nenašla som nejaký veľký rozdiel medzi inými náboženstvami a kultúrou, princíp je ten istý, t.j. duchovný vývoj. Je nemysliteľné, aby som ti začala prirovnávať Ježiša a Hare Krišna, pretože každé má svoju kultúru a svoj vlastný vývoj. Tak ako sme sa rozvíjali v zručnosti, teraz v technológii, tak sa vyvíjali aj náboženstva (duchovný vývoj) a kultúra spoločnosti. Ak niekto rozpráva o anjeloch, rozpráva ako ty o Hare Krišna. Nakoniec by si zistil, že všetko je jedno a to isté. Je to iba na tebe v akej verzii to podáš. Vieš čo bude zaujímavé? Ako sa dualita zjednotí. Nemôžeš očakávať od iných dokonalosť, ja som ešte nevidela dokonalého človeka, iba jedinečného. Najprv sa pozri do zrkadla a potom súď iných. Nezabúdaj, že si človek, tak ako my ostatní. Potom, ak sú niektorí pre teba ezoterici s malým e, tak potom, aj ty medzi nich patríš. Ako viem dobre, aj ty chodíš na tieto blogy.🙂
      Niečo pre teba: Yadá te moha-kalilam buddhir vyatitarišyati tadá gantási nirvedam śrotavyasya śrutasya ca. (Až tvoja inteligencia prekoná húštinu klamu, staneš sa ľahostajným ku všetkému, čo už bolo vypočuté, ako i ku všetkému, čo má byť vypočuté).

    • Posted by lilah on 20. apríl 2010 at 20:36

      nryan, ty si ten veľký ezoterik s veľkým E? nenechaj sa vysmiať. načo sem potom chodíš, hlásaš svoj spev vznešeného a nepochopil si, že je to presne tak ako písala 13vera13 je vo vývoji.
      to ako keby si chcel jazdiť na prvom automobile od forda, ale kukáš sa po ferari.

      nečudujem sa ti, že veríš tomu čo hlásaš a silno si presadzuješ svoje. takých tu je viac, nie si v tom sám! veď každý sme presvedčený o svojej pravde, pretože ju všetci aj naozaj máme.
      sme z nej všetci do jedného poskladaný ako keď ti zapadne do seba skladačka. Ale nech mi nikto nemá za zlé, ale to tvoje presadzovanie je príliš násilné na spev vznešeného.
      ved to je o mieri, o láske, o porozumení, zahĺbení sa do seba. A práve toto všetko mi tu hľadáme.
      či u helar ( ohľadom helar a jej averzie na ňu za to že ťa moderovala sú porovnateľné s reakciou môjho syna, ked mu nedovolím hrať pc hry. len preto že chce a chce a chce) či tuto, či u white.
      už sa konečne spamätaj, zbav sa negácii a mysli pozitívne.
      aj ked osobne si myslím, že si aj ty prínosom. debata je iba vtedy plodná a uspešná ak je uprimná, a to ty rozhodne si.

      PS: ešte niečo, nechcela som to dávať tebe na blog a ani u helar, ale abdurishinove dielo nemá nič spoločné so spevom vznešeného. ( narážam na to, že si sa u helar vyjadril, že abdurishin vychádzal z tvojich vied. Nie, nie! vo svetle pravdy spískal úplne sám bez predchádzajúcich poznaní)

      papa, a nech ťa konečne začne troška aj život baviť, nielen knihy. bez prežitia všetkého, si len človek ktorý zabil čas na zemi tým že bol síce vzdelaným a sčítaným, ale o živote vie len z kníh.
      si ako dedinský farár, ktorý káže o niečom čo ani neovoňal, niežeto ešte okúsil. upss,🙂,🙂,

    • nrayn – s malým n – si bez chyby??? tak hoď ty prvý kameňom… Uvedomujem si vlastné chyby, snažím sa pochopiť ich a riešiť… A predstav si, tvoj výlev u mňa nevyvolal žiadnu výčitku.😛 Ja viem na čo to všetko bolo pre mňa dobré🙂 Hlavne, že ty sa fixuješ len na to jedno a nepovolíš ani za svet…😉

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 16:41

      Ja sa neurazím, že začneš písať o Ježišovi. Mne to je jedno. Keby si mala dostatok poznania, vedela by si, že kresťanstvo nie je nič iné ako prekrútený a ochudobnený hinduizmus. Nie je nič v kresťanstve, čo by nebolo vo Védach 3000 rokov pred tým, a naopak, vo Védach je toho asi 50x viac, a to nepreháňam ani náhodou. Píšeš, že si si prečítala až-až o Védach, ale skús si prečítať Védy, alebo ich časť, a potom môžeme debatovať..ďalej, píšeš, že sa vyvíjali náboženstvá, vývoj, atď. Nesúhlasím, lebo všetko poukazuje na to, že bolo jedno náboženstvo, ktoré postupne v rôznych častiach sveta degradovalo na viacero iných “náboženstiev”. Už len z princípu môže byť náboženstvo iba jedno, ale to by si musela vedieť, čo pojem náboženstvo znamená, nie len mýtus, v ktorom žiješ. Inak, pekný verš, poznám ho.

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 16:53

      lilah, ja som o veľkom ezoterikovi s E nepísal nič, ale hneď tvoja prvá veta dokazuje, a pripomína mi, že nevieš nič, iba mystifikovať, prekrúcať, domýšľať si a vkladať slová ľuďom podľa toho, ako ti to vyhovuje. Tváriš sa ako žonglérka so slovami, ale ani to ti nejde, takže iba útočíš, a čím viac, aby si zakryla svoje vlastné NIČ o čom píšeš. Ukájaš sa v predstave, že všetci majú pravdu, a tým pádom aj ty, ale sklamem ťa, máš iba domnienky a zmes cudzích názorov. Vo svojom príspevku píšeš o Speve Vznešeného, atď. ale nečítala si to. Si ten typ, ktorý si pozrie článok na wikipédii / v lepšom prípade / na 20 riadkov a začne mystifikovať a skladať si svoje útoky na základe vlastnej špekulácie a 20 riadkového pochopenia. Moje presadzovanie je podľa teba príliš násilné na Spev Vznešeného. Už len toto tvoje tvrdenie je zhrnutím tvojho nepochopenia. Ty nevieš čo je násilie, a čo je nútenie, a podobne. To, že píšem z postavenia toho, kto chápe tomu, čo píše, nie je násilné, ale ty to tak berieš, pretožeto naráža na tvoj domček z karát, postavený z vlastnej hlúposti a domýšľavosti. Nečudujem sa ti preto, že takto reaguješ. Opakujem, znova, žiaden argument nedávaš, iba riešiš formu, ktorá sa ťa dotkla, a opakujem, nedivím sa. Spev Vznešeného, bitka na Kurukšetre, nemá s nenásilím nič spoločné. Asi si si pomýlila topic s buddhizmom, ale…. tvoja chyba. Takže také frázy ako láska mier, porozumenie, s tým môžeš pochodiť na ekumenickom seminári pre začiatočníkov, ale mne to sem nepíš, a nespájaj to so Spevom Vznešeného, lebo tam sa nič také nespomína. Bohužiaľ pre teba.

      Čo sa týka Abd-ru-shina a jeho čerpaním z Véd, prečítaj si Posolstvo Grálu – Vo svetle pravdy, a spomína tam vyslovene Bhagavad-Gítu, tak netrep už…Čo sa týka môjho života a mojich realizácií, snívaj ďalej…alebo sa už konečne prebuď.🙂

    • Posted by lilah on 18. jún 2010 at 21:37

      nrayn, slniečko😀😀😀

      😉 a vieš ty čo? ako tak kukám na ten koment tak musím uznať, že máš absolútnu pravdu vo všetkom 😀😀😀

      som naozaj tá najmenšia z najmenších a prepáč, je mi srdečne jedno ako to ty vnímaš😀😀😀

      musíš byť skvelý mladý muž, keď tak hájiš to v čo veríš a nemám ti čo vytknúť a ani na to nemám právo a ani ho nechcem mať😀😀😀 ufff, takúto zodpovednosť si na krk neuviažem, veď ty asi vieš čo robíš a ak si presvedčený o svojej pravde tak ňou len naďalej ži a bojuj za ňu aj naďalej, je to tvoja vec a tvoj život😀😀😀

      cmukéres slniečko, virtuálny snáď znesieš, nie😀😀😀

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 22:39

      nemusíš uznávať, že mám pravdu, ja viem, že ju mám, len skús si priznať, alebo aj reagovať niekedy na to, čo píšem, inak ako len tými tvojimi ironickými zahmlievačkami. To, že sa schováš za smajlíkov ti nepomôže, lebo na jednej strane sa ma snažíš konfrontovať so Spevom Vznešeného, nenásilím, Abd-ru-Shinom a ďalšími x-vecami, o ktorých nemáš ani šajnu, a hneď ako ti to vyvrátim, čo je VŽDY, nereaguješ už k veci, ale ironizuješ, len aby to vizuálne vyzeralo, že máš čo povedať. Nemám rád ľudí, ktorí nemajú čo povedať, a píšu, len aby boli zaujímaví.

  23. Posted by lilah on 21. apríl 2010 at 06:44

    🙂, ha, ha, white 82, nryan je ako neveriaci tomáš🙂,🙂,🙂

    Odpovedať

  24. Posted by mirka on 23. apríl 2010 at 10:02

    Prečo sa tým trápite čo sem niekto napíše?? Na každom blogu sa necháte rozhnevať práve jeho slovami, necháte sa ovplyvniť hnevom a zrejme práve oto mu ide😦 Možno práve toto chce dosiahnuť,aby vaše srdiečka ovládol hnev😦😦😦 …nedovolte mu to, nech si píše čo si píše, zrejme veľmi trpí vo vlastnom vnútri, keď z neho vychádzajú tie ponižujúce slová…veď on nám všetkým krásne ukazuje svoje vnútro…Nryan, ako Ježiš povedal, hoď domňa kameňom,kto si bez viny alebo nesúď iních lebo sám budeš odsúdený😦😦😦

    Odpovedať

    • Posted by rozalka on 23. apríl 2010 at 10:12

      Mirka, máš pravdu. Najlepšie je nereagovať a ovládnuť sa ak nás niečo rozhodí. Alebo ako som často za maldi počúvala, ak ťa niekto nahnevá, najskôr napočítaj do 10 a potom reaguj, ak sa ti nepodarí ukľudniť tak ešte raz do 10. No a ja som bola taká prchká povaha, že by mi nestačilo hádam ani do 100.😀

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 16:56

      Lepšie je byť prchký a v konečnom dôsledku mať pravdu, ako byť premyslený hlupák🙂

    • Posted by Rajka on 18. jún 2010 at 19:03

      mnoho je ciest
      a vsetkx cesty su tu pre ludi,
      kto v srdci lasku ma,
      ten nikdy nezbludi…😀

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 22:46

      Vela je dedin a miest
      a vela je do nich ciest
      ale do hlavneho mesta
      vedie vzdy len jedina.
      Cesta.

    • Posted by Rajka on 18. jún 2010 at 22:56

      vsetky cesty vedu do Rima😛

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 23:07

      ..je síce pekné porekadlo, ale nič viac. Stačí sa nad tým zamyslieť.🙂

    • Posted by Rajka on 18. jún 2010 at 23:11

      cesty su tak poprepletane, ze do ciela prides skor, alebo neskor.

    • Posted by Narayan on 18. jún 2010 at 23:21

      keď väčšina ale ani nevie, čo je cieľ, ako ho môže nájsť?🙂 A čas tu nehrá žiadnu úlohu, nikto a nič nezaručuje, že dôjdeš do cieľa..a náhoda tam určite nevedie. Život je príliš krátky na to, aby sme išli nesprávne, a predsa, takmer všetci idú, so sklopenou hlavou.

  25. Posted by Rajka on 18. jún 2010 at 23:35

    Jeden zivot nestaci.
    Co je spravne? Kazdy si mysli, ze robi spravne. Ked zisti, ze sa mylil, zmeni nazor. Na to mame pravo. Ucime sa z vlastnych skusenosti.
    Jedina vec, ktoru boh rozdelil spravodlivo, je rozum. Nikto sa nestazuje, ze ho ma malo.😛

    Odpovedať

    • Posted by Narayan on 19. jún 2010 at 00:08

      Jeden život nestačí (aj stačí). Keby som toto tvoje tvrdenie zovšeobecnil, tak by nestačila ani celá večnosť, lebo stále to je konieckoncov len ten “jeden život”, a predchádzajúce si nepamätáš. Nikde ale nie je zaručené, že časom, ďalšími životmi sa niečo zlepší, môže, nemusí. Môže sa to aj zhoršiť, môžeš sa prepadnúť tak hlboko, že budeš potrebovať desiatky, stovky životov, aby si sa dostala tam, kde si teraz. Ľudské zrodenie je výnimočne určené na jedinú vec, a to, sebarealizáciu. Je to možnosť oslobodiť sa z toho bludného kruhu neustáleho reinkarnovania sa a lietania hore-dole v rôznych podmienkach.
      Učíme sa z vlastných skúseností, ale keď sme inteligentní, učíme sa z cudzích. Vyššia inteligencia sa predáva pomocou śruti – sluchu. Tak, ako keď matka povie dieťaťu, aby sa nechytalo horúcej platne, lebo sa popáli, ono má možnosť ho počúvnuť a ušetriť si túto zlú skúsenosť. Získa tak poznanie bez toho, aby sa popálilo, a tých popálenín je v živote veľmi veľa, a majú svoje následky. Treba preto prijať autority, ktoré sú kvalifikované na to, aby nám predali skutočné poznanie, a riadiť sa nimi, a až potom budeme schopní vidieť veci také, aké sú. Žiadne vlastné špekulácie nám nepomôžu. Ako ale zistiť, kto je správna autorita? Musí to byť niekto, kto realizoval to, čo nám chce predať, a opiera sa o poznanie, ktoré nie je prekrútené jeho vlastným pohľadom. Iba ho predáva ďalej, tak, ako mu ho predal jeho duchovný učiteľ, a jemu jeho d.u. a tak ďalej. Pokiaľ ti mám ušetriť čas a námahu zisťovať, ktoré učenie je autentické, tak ti priamo napíšem, že Sanatana-dharma, čo je označované ako hinduizmus, vaišnavizmus. To je pôvodné učenie, ktoré bolo kedysi všade, a postupne sa od neho v istom momente oddelili ostatné novovzniknuté tzv. náboženstvá, ktoré v podstate hlásajú to isté, ale vždy oklieštene, nezrozumiteľne, povrchne, a prekrútene. Prečo teda veriť všetkým cestám, ktoré sa tvária, že každá z nich je tá pravá, keď jednoducho, stačí sa zamyslieť, zistiť, že všetky majú pôvod v jedinej ceste, a tú treba nasledovať, a prijať poznanie o tom, ako sa veci majú. Má výhodu v tom, že je taká autentická, ucelená a presýtená duchovným poznaním, že nedáva možnosť na žiadne relevantné protiargumenty. Preto sa dokážem rozprávať s kresťanom, moslimom, židom, buddhistom, atď. a všetci musia uznať, že to, čo tvrdím je pravda. Ale nepriznajú si to, lebo naopak, väčšina ľudí keď zistí, že sa mýli, neprizná si to, to dokážu len úprimní hľadači pravdy, ktorí dokážu z toho celého vynechať, aj keď iba chvíľkovo, svoje ego.

    • Posted by Rajka on 19. jún 2010 at 01:05

      suhlasim, ze je lepsie sa poucit zo skusenosti jnych. Ja som to aj tak myslela, lebo skusenost ako taka nemusi byt na vlastnej kozi, aby bola skusenostou.
      Drzis sa striktne Ved, ja som jch necitala, obraz som si urobila len podla tvojich komentarov a clankov. Je tam urcite vela mudrosti, ale nieco mi tam chyba. Zda sa mi to velmi zlozite a nepritahuje ma tato cesta. Predstav si, keby ludia zili podla ucenia Jezisa Krista – cesty lasky. Keby sa navzajom milovali, nikto by nikomu neublizoval, nikto by sa nemusel bat. Lebo vsetko zlo prameni zo strachu. Neviem, ci chapes, co tym chcem povedat. Boh je laska a ked sa naladim na vibracie lasky, stanem sa laskou…
      rozumies mi? Nepotrebujem sa ucit z Ved alebo dookola hovorit mantry. To mi nikdy neda take vibracie, ako laska.

    • Posted by Narayan on 19. jún 2010 at 01:35

      Je to pomerne jednoduché, ale popísať to do detailov je pomerne zložité. Je to obrovské dielo, ktoré zahŕňa všetky aspekty spoločnosti, života, fungovania, vzťahov, atď. Cesta lásky tvorí jadro Véd – bhakti yoga – oddaná služba. Ide o to, komu tu lásku treba, a ako ju treba prejavovať. To je skutočný význam, a východisko z tejto situácie. Na jednej strane sme egoisti a snažíme sa užívať si čo najviac, a na druhej máme všetko od Boha, a neprejavujeme mu AKTÍVNE žiadnu vďaku. Keď matka upečie čokoládový koláč, a dieťa z neho zoberie kúsok, príde k matke a ponúkne jej : “Mami, ochutnaj, to je pre teba.” Matka ho príjme, a povie : “Mmmmm, aký chutný ! Ďakujem ti veľmi pekne” a pohladká ho. Cení si jeho úprimnosť a ten vzťah, aj keď vie, že ten koláč piekla ona, a dieťa jej v skutočnosti nemôže nič dať, lebo všetko je jej. Ide o ten postoj. A tak to je aj s Bohom, treba mu obetovať každú myšlienku, slovo, čin, a celý život, lebo všetko, čo máme, a vidíme okolo seba je od Neho. Veľa ľudí si myslí, že láska k blížnemu je východisko. Väčšina ľudí má rado svoju rodinu, niektorí to expandujú ďalej a majú radi svojich priateľov, známych, ľudí v práci, iní idú ešte ďalej a milujú svoju krajinu, národ, zvieratá, rastliny, kamene, atď., iní sa snažia milovať všetkých. Na jednej strane je to správne, ale je to iba postoj, pokiaľ chceme naozaj aj prejavovať lásku ku všetkým a slúžiť všetkým, musíme slúžiť, uspokojiť, a ukázať svoj vzťah v prvom rade k celku. Strom má stovky listov, ale môžeme sa snažiť polievať každý zvlášť, a nikdy sa nám to nepodarí. Na Zemi, a vo vesmíre je nespočetné množstvo živých bytostí. Keď budeme ale zalievať koreň, voda sa dostane do každého jedného listu. Nie je našou povinnosťou starať sa o iných, byť altruista, kopať studne, robiť charitu. Treba ucitevať a slúžiť Najvyššej Božskej Osobe.

      man-maná bhava mad-bhakto mad-yájí mám namaskuru
      mám evaišyasi satyam te pratijáne priyo ‘si me

      Vždy na Mňa mysli a staň sa Mojím oddaným, uctievaj Ma a vzdávaj Mi svoje poklony. Takto určite ku Mne prídeš. Sľubujem ti to, pretože si Môj veľmi drahý priateľ.

      (Krišna v Bhagavad-Gíte, 18.65)

    • Posted by Rajka on 19. jún 2010 at 09:01

      Kto je Najvyssia Bozska Osoba? Ja mam za to, ze Jezis Kristus. Kdesi som citala, ze tu bol vteleny viackrat, v roznych dobach. Mozno uznavame jedneho. Ucenie bolo najvhodnejsie pre tu – ktoru dobu, ale podstata je vzdy zachovana.
      – K tomu citatu:
      Ano, je to o pokore. Najvacsou brzdou je nase ego.
      – Zivot na tejto zemi ma urcity vyznam, ktory este nie celkom chapem. To, ze som tu, teraz, na tomto mieste, v tejto rodine. Ja mozem ovplyvnit rodinu. Rodina moze ovplyvnit cinziak. Cinziak mesto. Mesto narod. Narod kontinent. Konrinent Zem. Zem Galaxiu…..uz ani neviem, co som tym chcela povedat…. je to vsetko tak velke a zlozite…

    • Posted by lilah on 19. jún 2010 at 09:02

      rajka, si úplne zázračná, keď si dokázala viesť ľudský rozhovor práve s nraynom😀😛

      nrayn, tak toto čo si tu teraz popísal sa mi neskutočne páči. Prečo? Vystupuješ tu ako človek, jeden z nás, nie ako prevtelený boh, tieto prístupy mi lezú na nervy……….
      ozaj ?!?!, si nejako prepojený,.alebo v kontakte vašimi stúpencami aj v prešove? chodíš k nim niekedy?!?! alebo si len vo svojom meste? sú to ozaj skvelý ľudia a popravde od kúpenia kníh od nich, teda skôr doplnenie mojej zbierky, ma odrádzal práve tento tvoj postoj na blogoch. ale ako vidím, dokážeš sa baviť aj s obyčajným človekom😉 a táto tvoja stránka bola zatiaľ poriadne skrytá😀

      jo a podľa teba a tvojich vedomostí, védy sú najstaršie a tým pádom sú prvé, koľko rokov sú teda védy s nami na zemi?

      díkes,😀😛

    • Posted by Rajka on 19. jún 2010 at 09:27

      Nrayan
      uz viem. No samozrejme…starat sa o korene! Ale tie korene – Boha, najst v sebe. Alebo – nechat Boha prejavit sa v mojom chrame. Musim ist prikladom, lebo moje konanie moze ovplyvnit vela. Je to ako s tym mavnutim motylich kridel, ktore moze vyvolat burku na opacnej strane Zeme.
      lilah
      drzim sa hesla ,,spravaj sa k inym tak, ako chces, aby sa oni spravali k tebe.”. Tym padom nemavam s komunikaciou ziadne problemy.

    • Posted by lilah on 19. jún 2010 at 10:20

      rajka😉 díkes, myslela som to takto….. prelomila si bariéru tvrdosti a istého zvláštneho fanatizmu umožnila tak nám ostatným vidieť ho z iného uhla pohľadu nielen sústavného masírovania mozgu ale nie srdca a doslova si umožnila poodkryť závoj človeka, s príkladmi, ktoré síce nemá z vlastného života, ale aspoň sú zo života a nie len neskutočná záplava teórie😀😀😀

      nedržím sa tohoto hesla😀 snažím sa každý deň šíriť dobrú náladu a pohodu, tamto heslo je podľa mňa príliš alibistické😉

      hm, toto podobenstvo s tými koreňami, ak nezalievaš, tak ti najprv odpadávajú listy jeden po druhom, až nakoniec celý strom hynie:-/ (tuto je vidieť, že každý jednotlivec má svoje miesto, svoju úĺohu a samozrejme dostáva za to rovnakú lásku, šance a iné krásy života ako ostatný)
      samozrejme boh nezhynie, ale keď na strome zostane čo i len jediný lístok ten strom stále žije a verí v to, že na jar vyženie púčiky nového života nových lístkov, nového života…

      toto sa tuto predsa opakovalo o niekoľkokrát😀😀😀

    • Posted by Narayan on 19. jún 2010 at 12:15

      Rajka, Najvyššia Božská Osoba je Krišna. Ježiš Kristus sa nikdy nevyhlasoval za Boha, lebo ním ani nebol. My uznávame Ježiša ako oddaného, ktorý hlásal bhakti-yogu v istom čase a mieste, a mal to poslanie určené Bohom, bol to saktyaveśa-avatar. Takých ale bolo veľa, a aj vo Védach je popisovaných ďalších 50 podobných, takže nič výnimočné. Veľa vecí ale o ňom nie je pravda, čo tvrdia kresťania, resp. došlo k jeho mytologizácii a synkretizmu viacerých osôb do jednej. V Śrímad Bhagavatame, ktorý má vyše 5000 rokov je popisované narodenie spasiteľa v rodine hospodára, ktorý má spojenie s kráľovským rodom, návštevu kráľov, jasnú hviezdu na nebi, vraždenie novorodeniatok, …atď, atď, končí to až poslednou večerou.. a ide o Krišnu. V západnej Indii sa doteraz označuje Krišna ako Krišta, píše sa to Krista. Kristus bol titul, nie meno, a je veľa Indícií, že aj ten mytologicky okopírovaný Kristus po svojom údajnom zmŕtvychvstaní odišiel do Indie. Ešte počas života sa ale stretával s putujúcimi brahmánmi, dá sa o tom dočítať, ale nie o tom som chcel.
      Môžeš pochopiť súvislosti, zistiť, aký je cieľ života, ísť za ním, a svojim príkladom ovplyvniť okolie, to je samozrejmé, a tak by to malo byť, ale v prvom rade musíš byť sama príkladom, aby ťa ostatní nasledovali, lebo uvidia, že sa tvoj život zmenil k lepšiemu.
      K tým koreňom, je to zložitejšie. Všetko, čo vidíme, vzduch, ktorý dýchame, všetko je od Boha. My sme v ňom, ale On nie je v nás, toto pochopenie a Jeho vzájomnej totožnosti a oddelenosti od všetkého sa nazýva acintya-bheda-bheda. My v prvom rade musíme realizovať náš vzťah s Ním a uvedomiť si, že nemáme žiadnu inú povinnosť, ako mu slúžiť.

      sarva-dharmán parityajya mám ekam śaranam vraja
      aham tvám sarva-pápebhyo mokšayišyámi má śucah

      “Zanechaj všetky druhy náboženstiev a iba sa Mi odovzdaj. Ja ťa oslobodím od všetkých následkov za hriešne činnosti. Neboj sa.”

      BG 18.66

    • Posted by Narayan on 19. jún 2010 at 12:43

      Lilah, tvoje nevhodné poznámky sa ma nedotýkajú, a buď rada, že na teba vôbec reagujem. Na ľudský rozhovor treba vždy dvoch, ale v tvojom prípade to nejak nefunguje. Čo sa týka tvojho ostatného postrehu, ja stále vystupujem rovnako, a s každým sa rozprávam podľa toho, ako on pristupuje ku mne. Takže, keď trošku sklopíš uši, a nebudeš písať vyzývavé útočné prispevky, možno sa raz dočkáš aj mojej adekvátnej odpovede. Ale k veci. Som v kontakte so všetkými, poznám väčšinu. Do Prešova nechodím, nemám čas, ale som v Ba, chodievam do Marianky do centra, do Modry, atď. Cez leto sa chystam na Ekačakru, http://www.ekacakra.sk, a budúci týždeň idem na tábor do Česka, potom pravdepodobne do Maďarska na farmu za oddanými, takže v kontakte som. To, čo ťa odrádza od kúpenia kníh si len ty sama, mne tým neškodíš, iba sama sebe, keď posudzuješ najstaršiu a najhlbšiu filozofiu podľa jedného človeka, ktorý ti nie je sympatický🙂 Čo sa týka Véd, najstaršie hmotné pramene majú asi 5000 rokov, samotná Bhagavad-Gíta popisuje udalosti, ktoré sa odohrávali cca. 3300 p.n.l. Śrímad Bhagavatam popisuje ale popisuje udalosti, ktoré tu boli oveľa skôr, desattisíce, až milióny rokov dozadu. Samotné Védy boli dané do písomnej podoby až na začiatku Kali-yugy, tj. 5000 rokov dozadu, predtým boli ľudia oveľa viac uvedomelí, mali lepšiu pamäť, toto učenie bolo celosvetová filozofia, všeobecne známa, a predávala sa ústne. V skutočnosti, Védy boli prvýkrát zjavené Bohom, nie sú teda hmotným výtvorom konkrétneho človeka. Boli prvýkrát dané polobohovi Slnka – Suryovi, ktorý ich dal Manuovi, praotcovi ľudstva – Manu je v kresťanskej terminológii Noe. To bolo veľmi dávno, rok ti ani nebudem písať. Ale čo sa týka tých podobností v slovách, teraz som si spomenul, okrem toho, že Noe=Manu, tak v kresťanstve sú prvý otcovia národa, ľudia, alebo ako to mám nazvať – ABRAHÁM a SÁRA, v hinduizme, zopár tisíc rokov dozadu to bol BRAHMA A SARASWATI, takže je očividné kto čerpal od koho.

      K tvojmu druhému príspevku, hm, fanatizmus. Keď budeš na súde, a dobrý právnik ti tam bude nakladať argumenty a zanietene a s istotou vyhrá celý spor, tiež ho nazveš fanatikom? Nehodnoť formu, ale hodnoť obsah, opakujem už po stý krát. Ja som stále taký istý, takže nejaký posun v mojom charaktere budeš hľadať zbytočne. To, že píšeš, že nemám príklady z vlastného života, to je iba tvoja domnienka, nepoznáš ma. To, že som zbehlý v teórii neznamená, že nie som aj v praxi. Veľmi by si sa divila, lebo ja sa vidím skôr ako praktik, ale do toho nemôžeš vidieť. S tým stromom je to hlavne myslené tak, ako som to napísal. Slová ako láska, mier, sú len slová, lásku si zaslúži v prvom rade Boh, my tu nie sme za účelom, aby sme konali dobro ľuďom, lebo Boh to od nás nepožaduje, pretože to nie je ani v našej moci – polievať jednotlivé lístky, ako si povedala, každý má svoju úlohu. Polievaním lístkov dostaneš akurát tak dobrú karmu, ale to nie je východisko. Východisko je slúžiť celku a nemať žiadne vlastné hmotné záujmy.

  26. Posted by lilah on 19. jún 2010 at 13:05

    nrayn,
    to že niekto vedie ľudský rozhovor je podľa teba nevhodné, podľa mňa tá najväčšia pocta, pretože sme v prvom rade ľudia a nie polobohovia aj keď mnohí z nás sa práve tak vidia a cítia.
    je to podľa mňa, ale úplne prirodzené a ľudské. každý chce byť aspoň chvíľu na výslní a byť obdivovanými….. toto ale nie je predmetom nášho rozhovoru.
    ako som už v jednom komente písala, to že si na mňa nastavený útočne, to je tvoj problém, ak nedokážeš čítať vyžarovanie, a čítať medzi riadkami, tvoja vec,
    nechce sa mi donekonečna strácať čas hlúposťami a jalovými rečami či zo svojej, alebo strany kohokoľvek iného. je mi skutočne jedno, ako ma ktokoľvek vníma, ale mám právo povedať si svoje, tak ako ty alebo ktokoľvek iný…
    ešte niečo, tak ako neviem o tebe nič ja, ty nevieš o mne, tak sa radšej do budúcna zdržme akýkoľvek nevhodných poznámok a invektív, obaja to naozaj nemáme za potreby.

    za ostatné normálne a nezaujaté info dakujem…

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 19. jún 2010 at 19:21

      nrayn, z tej stránky, čo si tu nechal, ide neskutočný pokoj a mier ako z tých tvojích osvietených či oddaných ako ich nazývaš😀, čo na nich natrafím vždycky

      no tuším skočím na niečo podobné a uvidíme, čo z toho bude.😀😀😀
      zatím díkes, snáď niekedy v nejakej “prestrelke” hi hi hi , klídek, som taká😀😀😀

Pridaj komentár

