Učenie mystických majstrov


„Ako dlho už poznáš Daskalosa?” spýtal som sa Kostasa, keď sme sa pohli smerom do Limassolu.

„Pokiaľ mi pamäť siaha. Už ako malý chlapec som mu vysedával na kolenách,” odvetil Kostas so smiechom. „Moji rodičia boli jeho žiakmi a tak som sa s jeho učením oboznámil už v útlom veku. Spomínam si na deň – bol som ešte dieťa -, keď bol Daskalos u nás a ja som od otca dostal výprask. Daskalos mu povedal: ,Uvedomuješ si, môj milý, že biješ majstra?’ Vtedy som ešte nevedel pochopiť, čo tým myslel.”

Kostas mi ďalej rozprával, že iba pred piatimi rokmi sa v ňom ,prebudilo’, kto je v skutočnosti. Spomienky z predchádzajúcich životov mu pomaly prichádzali do vedomia. Vravel, že v jednej zo svojich inkarnácií bol rytierom na dvore Richarda Levie srdce a zúčastňoval sa križiackych výprav.

„Keď som študoval v Anglicku, mal som veľmi silný dojem, že tú krajinu dôverne poznám. Ale vlastné špecifické spomienky sa vrátili iba pred pomerne krátkym časom. Ver mi, nejde o nijaké sny,” poznamenal a pozrel na mňa, akoby sa chcel presvedčiť, ako reagujem na jeho slová. „Intenzita tej inkarnácie musela byť veľmi silná,” pokračoval v rozprávaní. „Raz, keď som sa nachádzal mimo tela, stretol som prvýkrát hrozivého čierneho elementála. Inštinktívne som siahol po meči. Myslel som si, že som rytier bojujúci so zlým nepriateľom. Ihneď som však zistil, že to nie je vhodná metóda boja proti elementálom,” dodal so smiechom Kostas.

„Čo si podnikol proti tej oblude?” vyzvedal som s úsmevom.

„Pomocou myšlienok som vytvoril elementála vyžarujúceho biele svetlo a poslal som ho proti čiernemu elementálovi. Keď človek vie ako nato, má vždy úspech.” Kostas pokračoval a povedal mi, že vždy, keď cíti, že niektorý elementál je preňho prisilný, pre istotu sa ponáhľa späť do svojho tela.

„Naše telá sú ako pevnosti. Chránia nás pred nepriateľmi zvonku,” poznamenal Kostas, keď sme predbehli veľké nákladné auto, ktoré nás už celé kilometre poriadne zdržiavalo.

„Čo máš na mysli pod ,prebudením?”‘ spýtal som sa. „Jestvujú určité kroky, ktoré treba urobiť skôr, ako sa človek ,prebudí?'”

,„Prebudenie’ pre nás znamená poznanie, kto sme v skutočnosti – a je to niečo celkom iné než naša súčasná osobnosť. Znamená to aj spomienky na predchádzajúce vtelenia. Spravidla k tomu dochádza v troch fázach. Najskôr má človek podvedomý pocit, že žil už predtým. To sa mi prihodilo, keď som študoval v Glasgowe. Druhá fáza pozostáva z toho, že človek začne zachytávať obrazy vo forme snov. No a tretí stupeň nastáva, keď človek začína určité zážitky z minulosti vedome prežívať odznovu.”

„Nemožno prvé dva kroky preskočiť?” vyzvedal som.

„Zvyčajne nie. Hovorím o priemernom človeku na ceste bádania pravdy. Pre pokročilého majstra možno nie sú prvé dva stupne potrebné. Daskalos sa už možno narodil prebudený – alebo v každom prípade takmer prebudený. Ale nemysli si, že Daskalos už nehľadá pravdu. Aj on je žiak. Človek v skutočnosti nikdy neprestáva byť žiakom, až kým sa v ňom opäť neprebudí Božie vedomie. V okamihu, keď sa človek vydá na cestu poznania, začína vedome brať na seba svoj kríž. Človek sa môže vedome podujať niesť kríž svojho blížneho.”

„Myslíš tým, že začne preberať jeho karmu?”

„Áno. Môžeš to urobiť prostredníctvom lásky. Keď liečiš, vedome alebo podvedome preberáš na seba bolesť druhého človeka. Ver mi, nie je to masochistické. Človek dokonca vychutnáva život ešte viac. Ešte viac sa približuje k takzvanému šťastiu. Prirodzene v hrubohmotnej látke také čosi nejestvuje. Tam existuje iba radosť a spokojnosť.”

„Kde teda existuje šťastie?” spýtal som sa.

„Skutočné šťastie existuje iba v noetických svetoch. Prirodzene význam šťastia je na každom stupni reality iný. Keď sa však vydáš na cestu poznania, život dostáva väčší zmysel. Alebo si myslíš, že je bezvýznamné a vedľajšie zistiť, že nie si stratený?” opýtal sa Kostas zápalisto.

„Túto vieru ti možno dáva túžobná myšlienka,” poznamenal som dvojzmyselne.

„Nie. Ak si to raz zažil, už nič nemôže otriasť tvojím pocitom istoty,” odvetil Kostas. Bola to štandardná odpoveď, akú som už pár ráz počul od Daskalosa aj od Iacovosa. Boli si totiž istí, že sú nositeľmi osvietenosti a že ich misia spočíva v pomoci blížnym dostať sa z temnoty nevedomosti a zúfalstva.

„Kostas,” poznamenal som, „všimol som si, že iba veľmi nerád poskytuješ informácie o učení. Prečo si taký opatrný? Načo také utajovanie?”

„Počúvaj, Kyriako,” odvetil Kostas s pohľadom upretým na cestu, „nie je múdre vystaviť niekoho zrazu priveľmi silnému svetlu. Môže ho oslepiť. Ak človeku odhalíš určité pravdy, keď ešte nie je pripravený prijať ich, môžeš mu ublížiť.

„V akom zmysle môže pravda uškodiť? Mohol by si mi na príklade vysvetliť, ako to myslíš?”

„Pravdaže,” povedal Kostas rozhodne po chvíli uvažovania o mojej prosbe. „Pred pár mesiacmi sme museli z nášho krúžku vylúčiť istého brata, pretože len čo sa naučil exomatózu, začal túto schopnosť zneužívať.”

„Ako?” opýtal som sa a zbadal som, že Kostas sa usmieva.

„Bol riaditeľom vyššej školy a darebák mal vo zvyku odoberať sa zo svojho tela do spálni žiačok,” odvetil Kostas so smiechom. „Napriek jeho prosbám o opätovné prijatie do krúžku, som neustúpil. V jeho aure som videl veľmi veľa egoizmu. Keby sme ho boli znovu prijali, čoskoro by sa bol zase pokúsil zneužiť tieto sily a neuškodil by iba iným, ale aj sebe.

Vidíš teda,” pokračoval Kostas, „že ak sa dáš na mystiku, chyba takejto kategórie ťa môže zablokovať aj na niekoľko inkarnácií. Čím vyššie stúpaš po mystickej ceste, tým bolestivejší bude pád. Preto sa o mystickej ceste veľa nerozpráva a uchováva sa v tajnosti. Okrem toho nezabúdaj, že určitými meditačnými cvičeniami vyučovanými vo vnútornom krúžku, možno predčasne otvoriť svoje čakry. Človeka potom zachváti des a hrôza. Ak sa také veci prihodia, zničia vnímavosť duchovných vecí možno i na niekoľko inkarnácií.”

„Alebo človek skončí v blázinci,” dodal som.

„Máš pravdu. Preto je múdre mať vždy učiteľa, majstra, ktorý človeka vedie po ceste. Je to najbezpečnejší postup. Ver mi, ak je niekto na tieto pravdy dostatočne zrelý, do jeho života vstúpi majster.

Mimochodom,” pokračoval Kostas, “veľmi ťažko sa dá posúdiť, či bude mať špeciálna informácia o mystickej tematike na človeka užitočný alebo katastrofálny účinok. Také veci môžu ľudí priveľmi lipnúcich na pozemských záujmoch zmiasť. Čo jednému pomôže napredovať, inému môže uškodiť.”

„Možno poznanie vyučované vo vašom krúžku nadobodnúť pomocou čítania kníh?” spýtal som sa.

„Nie. Učenie otca Jána nie je zapísané nikde.”

„Všimol som si, že Daskalos, ty i ostatní, ste si absolútne istí, že poznanie, ktoré ste získali o duchovných záležitostiach, má najvyššiu úroveň. Ako si môžete byť takí istí, veď medzi rôznymi mystickými učeniami existuje nejedno protirečenie a rozdielnosť.”

„Naše informácie prichádzajú priamo z prameňa. Ján nie je len taký obyčajný majster v duchovných svetoch. Je Kristovým najmilším učeníkom a je to bytosť, ktorá bdie nad evolúciou našej planéty.”

„Znamená to teda, že Daskalos je neomylný? Všetko, čo ti povie, prijímaš ako pravdu?”

„Vôbec nie, isteže nie. Máme svoje názorové nezhody, ako si si už určite všimol, najmä vo veciach týkajúcich sa svetských záležitostí.”

Kostas sa vyjadril, že na nižších úrovniach existencie nášho bytia je nejednotnosť prirodzená, pretože materiálny mozog je vždy prekážkou pri prijímaní múdrosti. Riešenie časopriestorových problémov preto prebieha vždy formou diskusie a dohody, no nikdy nie vnútením Daskalosovej vôle alebo vôle neviditeľného majstra. „Na vyšších úrovniach existencie však platí, že poznanie je vo svojej podstate čisté svetlo a múdrosť, ktoré prijíma každý, kto sa tam nachádza.

Majstri nám neprikazujú diktátorsky, čo máme robiť. Ukážu nám cestu a potom je už na nás, ako po nej budeme kráčať. Áno, budeme sa pritom dopúšťať aj chýb, ale tak sa učíme.

Zdroj: Úryvok z knihy Strovolovský mág, Kyriacos C. Markides

14 responses to this post.

  1. Posted by Beata on 27. marec 2010 at 20:08

    …prečítala som si všetko a ešte mám chuť čítať😀 Je to veľmi zaujímavé…

    Odpovedať

  2. Posted by Beata on 27. marec 2010 at 20:13

    😀 ok, zastavím, ďakujem😀

    Odpovedať

  3. Jedna z mojich obľúbených kníh😀 Škoda, že nemám aj tie ďalšie časti.😕

    Odpovedať

    • a ty white82, sa zastav po ďalšie časti🙂

    • 😆 tak to by bolo drahé “poštovné”😆 jedine ak by som sa naučila vyliezať z tela… (niekde som postrehla, že si z východu, či nie?)

    • z východu, ale keď vylezieš z tela, knihu neunesieš🙂

    • budem si k tebe chodiť čítať😆 priprav hojdacie kreslo a nechaj svietiť lampu😆
      (ale nie, kým sa ja naučím vyliezať z tela, tak to ešte potrvá…😛 )

  4. Posted by isia on 27. marec 2010 at 23:14

    Veľmi zaujímavá knižka. Asi neodolám a objednám si. Len dúfam, že ma tam do leta počká a nevypredá sa🙂 . Díky i za link na objednanie Minne.

    Odpovedať

  5. Posted by Groover on 22. apríl 2010 at 23:43

    Strovolosky mag bola jedna z prvych knich ktore som cital. Pekne sa tam vysvetluje vplyv nasich myslienok na dolezitost veci a hodnoty. Urcite to bol zaujimavy clovek ten Daskalos😛 a tie jeho vylety mimo telo no paraaada. Super citanie.

    Odpovedať

  6. Posted by Nessi on 25. október 2010 at 07:45

    1 sa mi podarilo vyliezt 😀😀 potom 2x som sa bala .D ale brala by som este 😀😀

    Odpovedať

    • Nessi,
      a čo si videla a počula, keď si bola vonku?

    • Posted by Nessi on 25. október 2010 at 21:48

      co som pocula… to neviem uz ale ako keby niekto hovoril nieco ale nepamätam si🙂
      ale ,,lietala” som nad nasou dedinou a smiala som sa lebo som si pripadala ako bosorka 😀 bolo to za svitania😀 este pred 2 rokmi by som si myslela ze to bol len sen😀 teraz viem ze nie🙂

  7. Posted by Silvia on 5. marec 2013 at 13:34

    Veľká úcta tomuto učeniu. Toľko lásky, múdrosti, pokory…

    Odpovedať

Pridaj komentár

