Sme jedno


Nový zákon, Ján 10, Sme jedno
22 V Jeruzaleme boli práve sviatky Posvätenia chrámu. Bola zima.
­23 Ježiš sa prechádzal v chráme v Šalamúnovom stĺporadí.
24 Obstúpili ho Židia a hovorili mu: „Dokedy nás chceš držať v neistote?! Ak si Mesiáš, povedz nám to otvorene.“
25 Ježiš im odvetil: „Už som vám povedal, a neveríte. Svedčia o mne skutky, ktoré konám v mene svojho Otca,
26 ale vy neveríte, lebo nie ste z mojich oviec.
27 Moje ovce počúvajú môj hlas, ja ich poznám a ony idú za mnou.
28 Ja im dávam večný život. Nezahynú nikdy a nik mi ich nevytrhne z ruky.
29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých a nik ich nemôže Otcovi vytrhnúť z ruky.
­30 Ja a Otec sme jedno.“    
31 Židia znova zdvihli kamene a chceli ho kameňovať.
32 Ježiš im povedal: „Ukázal som vám veľa dobrých skutkov od Otca. Pre ktorý z nich ma kameňujete?!“
33 Židia mu odpovedali: „Nekameňujeme ťa za dobrý skutok, ale za rúhanie, preto, že hoci si človek, robíš sa Bohom.“
34 Ježiš im vravel: „A nie je napísané vo vašom zákone: »Ja som povedal: Ste bohmi?«
35 Nuž ak nazval bohmi tých, ktorým bolo dané Božie slovo – a Písmo nemožno zrušiť! -,
36 prečo vy hovoríte tomu, ktorého Otec posvätil a poslal na svet: »Rúhaš sa« za to, že som povedal: Som Boží Syn?!
37 Ak nekonám skutky môjho Otca, neverte mi.
38 Ale ak ich konám, keď už nechcete veriť mne, verte tým skutkom, aby ste poznali a vedeli, že vo mne je Otec a ja v Otcovi!“

Ján 13, Nové prikázanie.
31 Ježiš povedal: „Teraz je Syn človeka oslávený a v ňom je oslávený Boh.
32 A keď je Boh oslávený v ňom, aj Boh jeho v sebe oslávi, a čoskoro ho oslávi.
33 Deti moje, ešte chvíľku som s vami. Budete ma hľadať, ale ako som povedal Židom, aj vám teraz hovorím: Kam ja idem, tam vy prísť nemôžete.
34 Nové prikázanie vám dávam, aby ste sa milovali navzájom. Aby ste sa aj vy vzájomne milovali, ako som ja miloval vás.
35 Podľa toho spoznajú všetci, že ste moji učeníci, ak sa budete navzájom milovať.“

Ján 16, Duch Pravdy
5­ No teraz idem k tomu, ktorý ma poslal, a nik z vás sa ma nepýta: »Kam ideš?
6 Ale srdce vám naplnil smútok, že som vám to povedal.
7 Lenže hovorím vám pravdu: Je pre vás lepšie, aby som odišiel. Lebo ak neodídem, Tešiteľ k vám nepríde. Ale keď odídem, pošlem ho k vám.
8 A keď príde on, ukáže svetu, čo je hriech, čo spravodlivosť a čo súd.
9 Hriech je, že neveria vo mňa,
10 spravodlivosť, že idem k Otcovi a už ma neuvidíte,
11 a súd, že knieža tohto sveta je už odsúdené.
12 Ešte veľa vám mám toho povedať, ale teraz by ste to nezniesli.
13 Keď príde on, Duch pravdy, uvedie vás do plnej pravdy, lebo nebude hovoriť sám zo seba, ale bude hovoriť, čo počuje, a zvestuje vám, čo má prísť.
14 On ma oslávi, lebo z môjho vezme a zvestuje vám.
15 Všetko, čo má Otec, je moje. Preto som povedal, že z môjho vezme a zvestuje vám.

Pridaj komentár

