Šrímad Bhágavatam – meditácia


1.6.15
Potom som v neobývanom lese v tieni bananovníka začal za pomoci svojej inteligencie meditovať o Nadduši, ktorá je vo vnútri, ako sa to naučil od oslobodených duší.
1.6.16
Akonáhle som začal meditovať o lotosových mohách Osobnosti Božstva, s mysľou premenenou účinkom trenscedentálnej lásky, slzy mi tiekli z očí a Šrí Krišna, Osobnosť Božstva, sa okamžite zjavil na lotose môjho srdca.
1.6.17
Ó Vyasadeva, v tomto okamžiku som bol celkom unesený pocitmi šťastia a každá časť môjho tela navzájom nezávisle ožila. Pohrúžený v oceáne extázy, som nebol schopný vidieť seba ani Pána.
1.6.18
Transcedentálna podoba Pána, taká aká je, uspokojuje túžby mysli a ihneď odstraňuje všetky jej rozpory. Akonáhle som túto podobu stratil, náhle som vstal a bol som rozrušený, ako sa to obykle stáva, keď stratíme niečo vytúženého.
1.6.19
Túžil som znova vidieť túto transcedentálnu podobu Pána, avšak cez rôzne pokusy sústrediť sa na srdce s dychtivým očakávaním, že ho unova uvidím som Pána už nenašiel. Zmocnila sa ma prirodzene nespokojnosť a bol som nesmierne sklamaný.
1.6.20
Keď Pán, Osobnosť Božstva transcedentálna všetkým svetkým popisom, videl moje snahy na tom osamelom mieste, vážne ku mne prehovoril príjemnými slovami, ktoré zmiernili môj zármutok.
1.6.21
Ó Narada (vravel Pán), ľutujem, ale v tomto živote Mňa už viackrát neuvidíš. Tí, ktorí ešte nedovŕšili svoju službu a ktorí nie sú celkom zbavení všetkej hmotnej nákazy, Mňa ťažko môžu vidieť.
1.6.22
Ó cnostný, mohol si ma vidieť iba jeden krát, aby tvoja túžba po Mne vzrástla, pretože čím viac po Mne túžiš, tým viac budeš oslobodený od všetkých hmotných prianí.
1.6.23
Službou Absolutnej Pravde, hoci len na niekoľko dní, se inteligencia oddaného pevne ustáli a sústredí na Mňa. Dôsledkom toho sa stane Mojim spoločníkom v transcedentálnom svete potom, čo tieto žalostné hmotné svety ponechá za sebou.
1.6.24
Inteligencia zamestnaná v oddanosti Mne nemôže byť nikdy zmarená. I v dobe stvorenia, či v dobe zničenia, zostane Mojou milosťou tvoja pamäť zachovaná.
1.6.25
Pán, zvrchovaná autorita, zosobnený zvukom a nevidený očami, ale navýsosť podivuhodný, potom prestal hovoriť. S pocitom vďačnosti som Mu vzdal úctu a sklonil som hlavu.
1.6.26
Začal som teda ospevovať sväté meno a slávu Pána a nestaral som sa o formality hmotného sveta. Takéto ospevovanie transcedentálych zábav Pána a spomínanie na neho prináša všetky požehnania. Takto som putoval po celej Zemi, celkom spokojný, skromný a nezávislý.

Zdroj: Šrímad Bhagavátam, Zpev první – díl první, Prabhupáda, 2006

6 responses to this post.

  1. Posted by nrayn on 15. marec 2010 at 22:45

    om namo bhagavate Vasudevaya🙂

    Odpovedať

  2. Posted by nrayn on 15. marec 2010 at 23:04

    om-=Ó môj pane; namah–skláňam Ti úctivé poklony ; bhagavate–k Tebe, Najvyššej Božskej Osobnosti ; Vasudevaya–k Pánovi Krišnovi, Vasudévovi ( synovi Vásudevu )

    Odpovedať

  3. Posted by white82 on 24. marec 2010 at 07:09

    1.6.24 – o tomto bola reč aj v smaragdových doskách, nie???🙂 S tou pamäťou a plameňom…

    Odpovedať

  4. Posted by Groover on 25. apríl 2010 at 20:33

    1.6.24

    Uzasne😛 Milost Sri Krisnu

    Odpovedať

Pridaj komentár

