Z lásky a múdrosti sa rodí PRAVDA


Láska, ktorá predstavuje teplo a magnetizmus, všetko spája. Múdrosť, ktorá je svetlom a elektrinou, všetko rozdeľuje. Múdrosť nám umožňuje rozlišovať medzi dobrom a zlom a preto aj vyhnúť sa zlu. Ale pokiaľ budeme nepretržite používať múdrosť bez lásky,  tak ani naši najlepší priatelia s nami nebudú dlho. Samozrejme, múdrosť žiari, ale je studená a ľudia neradi ostávajú pri studenom svetle. Preto aj mudrcovia sú často osamotení a menej múdri ľudia, sú obklopení priateľmi.

Voda to poriešila takto: Neustále stúpa a zostupuje medzi nebom a zemou. Stúpa, aby sa zdokonalila v múdrosti a zostupuje, aby prejavila lásku. Hore ide pre požehnanie od neba a dole ho odovzdáva zemi. Brať a dávať, prijímať a odovzdávať, v tom je pravda, naplnenie Božej vôle.

Správne vysvetlenie týkajúce sa Lásky, Múdrosti a Pravdy nájdeme aj v prvých troch veršoch Otčenáša, ktoré nás naučil Kristus.

Otče náš, ktorý si na nebesiach,

1. Posväť sa Meno Tvoje

2. Príď Kráľovstvo Tvoje

3. Buď Vôľa tvoja ako v nebi, tak i na zemi

1. Posväť sa Meno Tvoje – Posvätenie je čin spojený s múdrosťou a preto aj so svetlom. Svetlo posväcuje a osvetľuje dielo Božie. Pokiaľ je naše chápanie správne, posväcujeme všetko, s čím prídeme do styku. A prečo práve meno Božie máme posvätiť? Pretože Meno je syntézou všetkých zložiek. Meno Božie obsahuje všetky zložky a celú existenciu.

2. Príď Kráľovstvo Tvoje – Vláda Boha, jeho Kráľovstvo, je dokonalá láska. Bez lásky neexistuje pravé kráľovstvo, láska zabezpečuje súdržnosť všetkých častí. Kráľovstvo bez lásky sa rozpadne. Pre Zasvätenca láska nie je prechodným pocitom, ale stabilným nenarušiteľným stavom vedomia, pri ktorom sa cítime v harmónii so všetkým, čo existuje.

3. Buď Vôľa tvoja ako v nebi, tak i na zemi – Človek, ktorému sa podarilo v sebe posvätiť meno Božie a s pomocou lásky ustanoviť Jeho kráľovstvo, bude bezpochyby vykonávať Jeho vôľu. Vykonávať Božiu vôľu znamená žiť v pravde.

Cvičenie:

Sadnite si uvoľnene a položte ruky na kolená.

– Počas nádychu  si hovorte: „Môj Bože, nech je vo mne posvätené Tvoje meno.“

– Pri zadržaní dychu si hovorte: „Nech do mňa vojde Tvoje Kráľovstvo.“

– Pri výdychu si hovorte: „Nech sa skrze mňa deje Tvoja vôľa.“

Toto opakujte šesťkrát. Cvičenie opakujte denne 4-5 krát po dobu niekoľkých týždňov a uvidíte, že sa niečo vo Vás prejasní, rozšíri a ukľudní.

Kristus povedal: “Ešte veľa je toho, čo by som Vám mohol povedať, ale teraz by ste to nezniesli. Lenže pošlem k vám Ducha Pravdy a On vám zjaví celú Pravdu a pripomenie vám všetko, čo som vám ja povedal”.

Na to, aby k nám prišiel Duch Pravdy, musíme to chcieť. Bez našej prosby k nám nepríde, pretože je rešpektovaná naša slobodná vôľa.

Modlitba – “Bože, pošli mi prosím Ducha Pravdy, aby ma viedol, aby som mohol rozlišovať pravé od falošného, aby ma vyvaroval pred nebezpečím. Napíš moje meno do Tvojej veľkej Knihy, aby som sa stal Tvojim služobníkom.

Myšlienky sú prevzaté z knihy Pravda, plod múdrosti a lásky od duchovného učiteľa Aïvanhov Omraam Mikhaël.

4 responses to this post.

  1. Posted by Beata on 20. február 2010 at 19:06

    … pekné zamyslenie, ĎAKUJEM Minne

    Odpovedať

  2. Posted by valery on 20. február 2010 at 21:20

    Krásne.

    Odpovedať

  3. Posted by gnooza@azet.sk on 14. marec 2012 at 23:44

    prva cast je neskutocne dokonalo precitena..aspon teda ja sa stym totoznujem..cast druha nemusi byt zdielana..ale aj tam vnimam pravdu..

    Odpovedať

Pridaj komentár

