Abdrushin


Práve som našiel svoje poznámky z pred niekoľkých rokov, keď som študoval zrejme najdokonalejšie napísané duchovné dielo s názvom Vo svetle pravdy, Posolstvo Grálu. Doposiaľ som o lepšom diele nepočul.  Autor – Abdrushin – Oskar Ernst Bernhardt, žil v rokoch 1875-1941. Každý, kto dokázal prečítať a pochopiť celú túto knihu (832 strán), uznal ju za veľdielo. Dokonca som si všimol, že aj poniektorí duchovní velikáni ju zaraďujú medzi sväté texty. Ale všimol som si taktiež, že poniektorí sa aj pokúšali čítať toto dielo, lenže knihu odložili ešte pri prvých stranách, pretože ju ešte nechápali. Lenže vrátili sa ku knihe o 2 – 3 roky neskôr, keď duchovne viac postúpili a potom sa už od nej neodlepili. Som presvedčený, že múdrosti uvedené v tejto knihe niekoľkonásobne urýchlia pochopenie a duchovný vývoj u každého človeka.  Tu je zopár myšlienok:

Blažený ten, kto dosiahol taký stupeň, že pri každom posudzovaní a odsudzovaní najprv skúma, aby potom jednal podľa svojho vlastného cítenia.

Radostný a srdečný smiech je najväčším nepriateľom temnôt.

Božská láska činí len to, čo je pre ľudského ducha užitočné, avšak nie to, čo mu robí radosť na zemi a čo sa mu zdá príjemné.

Pri poslaniach sa karma berie dobrovoľne na seba kvôli získaniu pozemského chápania a pozemskej zrelosti pre splnenie poslania, pokiaľ karma nepatrí k samotnému poslaniu.

Každé skutočné prežitie si človek odnáša so sebou – ale nie naučené, to sa stratí.

Každý človek nie je dieťaťom Božím, ale stane sa ním len vtedy, keď sa naň vyvinul.

Každá vina a všetka karma sú len hmotné! Nemôžu prejsť na ducha, avšak môžu sa na neho zavesiť. Preto je možné očistiť sa z každej viny.

Nemáš mlčky znášať páchané bezprávie, lebo tým podporuješ a posilňuješ zlo.

Lucifer neochraňuje, neošetruje ako mu bolo určené, ale snaží sa zničiť všetko slabé, ktoré podľahne jeho pokušeniu.

Čím väčší je telesný stud, tým ušľachtilejší je pohlavný pud a tým vyššie stoji aj duchovne človek.

Účinky spätného pôsobenia môžu byť rozviazané aj keď postihnutý odpustí vinníkovi. Poškodený by sa nemohol dostať k svetlu, ak by nebol ochotný odpustiť. Neúprosnosť by ho zdržiavala.

Vyvoleným sa uvoľňuje páska z očí najprv opatrne a pomaly, aby sa nepredbiehalo potrebnému vývoju. Medzistupne musia byt prežité. Predčasná znalosť vlastnej úlohy vo vývoji by zanechala medzery, ktoré by sťažovali neskoršie splnenie.

Teraz sa uzatvára kruh všetkého doterajšieho diania, doba žatvy, zberu a triedenia. Od vzniku a trvania celej hmotnosti sa toto doteraz ešte nikdy nestalo.

Musíme živiť a pestovať zverené nám telo tak, ako je to potrebné, aby sa v tele rozvila sila, ktorá nás uschopní poskytnúť na zemi pevnú pôdu pre ducha, zdravý a silný nástroj na obranu a na vnímanie, a aby zároveň mohli mocne slúžiť duchu ako štíť a meč.

Pre nedostatok pohybu vzniká v pozemskom tele zahustenie krvi a zrážanie krvi, pretože len pohyb umožňuje krvi pretekať žilami voľnejšie a čistejšie.

Mnohých ľudí iba núdza privádza k prebudeniu, k pohybu. Len čo sa im z cudzej strany príliš rýchlo prispeje na pomoc, ochabnú v tom, spoľahnú sa na túto pomoc a pritom duchovne upadajú, pretože bez popudu nemôže ostať v pohybe. Potom žijú bez cieľa, všetko zlé vidia na iných, len nie na sebe.

Jednostranným obdarovávaním sa vychováva lenivé pokolenie, neschopné pre svieži radostný život a škodí to celému stvoreniu.

Pri všetkom, čo človek robí, sa musí pýtať, aký osoh to prinesie jemu samému a ľuďom.

V spánku hrubohmotného tela nastáva uvoľnenie pevného spojenia duše – nie odlúčenie duše. U materialistov je ťažké uvoľniť spojenie duše.

Každý človek má meno, ktoré si získal. Preto on sa tak nevolá, ako znie jeho meno, ale on taký je. Človek je tým, čo hovorí jeho meno.

Sféry
1. Bezbytostný – Boh
2. Bytostné sféry –
a) božské,
b) praduchovné,
c) duchovné,
d) bytostné,
e) jemnohmotnosť,
f) hrubohmotnosť.

V hrubohmotnosti sú ďaleko ťažšie a hustejšie odstupňovania ako Zem – ťažkopádnejšia možnosť vývoja.

http://www.martinus.sk/?uItem=22736

7 responses to this post.

  1. Posted by bosorka on 11. august 2009 at 07:01

    Vieš čo je zaujímavé? Včera som si našla jednu duchovnú stránku a v nej knihy online. Oslovila ma knha Vo svetle pravdy, tak som si ju posťahovala, že začnem čítať. Je tam varovanie, že sa musí čítať postupne, lebo by mohlo prísť k nesprávnemu pochopeniu. No a ešte je v češtine, tak to bude pre mňa ťažšie. Dnes ráno ma napadlo, že kde som videla toho autora v akom príspevku a už som si spomenula, že ty si o tej knihe písal. No som sama zvedavá koľko z toho zvládnem a dúfam, že aj niečo pochopím, ale je tam veľa pravdivých a múdrych myšlienok.

    Odpovedať

  2. Na tejto stránke sú niektoré prednášky už v slovenčine a ostatné v češtine.

    http://www.abdrushin.sk/vo-svetle-pravdy/

    Odpovedať

    • Posted by charis on 11. august 2009 at 12:09

      Z tejto stránky som si to začala sťahovať, ale zatial čo mám sú v čestine. No uvidím

  3. Posted by bosorka on 11. august 2009 at 12:11

    Tu som si to našla na tej stránke presne.

    Odpovedať

  4. Posted by zolo on 23. august 2009 at 20:58

    pekny vecer, dakujem za moznost pridat komentar, pri zacitani sa do jednotlivych clankov na tomto webe som citil jednotlive zrnka pravdy, uz rozmenene na “drobne”, ak sa tak mozem vyjadrit, ich jadro je v knihe- Vo Svetle Pravdy. toto je vsak len moje osobne tvrdenie, po x-rokoch mne na to potrebnych….tymto nikoho nenahovaram,neodhovaram-po svojej ceste si riadi kazdy svoj osud sam….s pozdravom

    Odpovedať

  5. celko dobra kniha.precital som si ju dvakrat.len ma mrzi,ked ju ludia nepochopia,alebo si z nej zoberu spatne ponaucenie a poznam aj takych,co na tom zarabaju neskutocne peniaze.je to smutne,ze nevedia pomoct sebe,ale chceli by pomahat druhym!

    Odpovedať

    • Roman
      To ma teší, že si ju pochopil, lebo je nás málo🙂 A hlavne si všímam, že koho oslovila a chápe ju, číta ju aj druhý krát🙂

Pridaj komentár

