V snoch je múdrosť (2)


Včera večer som rozmýšľal nad určitou skupinkou ľudí, ktorí sa zaoberajú rôznymi duchovnými praktikami. Hľadal som dôvody na obhajobu ich Cesty, aby som ich mohol lepšie pochopiť. V noci som mal k tejto otázke sen.
V ruchu veľkomesta mi jeden mladý pán vysvetľuje (človek zo skupinky tých ľudí), že majú zostrojené také dokonalé lietadlo, ktoré nikdy nespadne, hoci by aj človek pri jeho riadení zlyhal, pretože to lietadlo sa dokáže samo ovládať a je veľmi bezpečné. Potom to predviedol. Lietadlo bolo vážne neobyčajné, bolo veľké a silné, bolo založené na celkom inom princípe lietania, ako bežné lietadlá, ktoré poznáme, pohybovalo sa nad veľkomestom rôznymi spôsobmi a vedelo sa poháňať aj krídlami, nielen motormi. Avšak potom  sa začal predvádzať a lietadlo začalo lietať ako kaskadérske, kruhovite z hora dole, lenže neodhadlo výšku a pri lete kruhovým smerom buchlo chvostom o vysokú budovu veľkomesta a spadlo. Nie všetci sa zabili, pretože som videl niektorých ranených, ktorí sa postavili ešte na nohy. V sne bolo vysvetlené, že ono by vážne nehavarovalo, keby lietalo vo svojej výške.
Vysvetlenie môjho sna, mojou symbolikou:
V mojich snoch znamená dopravný prostriedok Cestu životom – cesta duchovného vývoja. Ak je to hromadný prostriedok – autobus, vlak, lietadlo, vtedy to znamená, že ide o spoločnú cestu určitej skupiny ľudí. Ak cestujem s nimi a autobus napríklad zíde z cesty, tak viem, že ja tou cestou, akou idú ľudia v autobuse, nemám ísť. Vtedy si zanalyzujem, kto bol v autobuse a každý človek nejakou svojou vlastnosťou symbolizuje to, čoho sa mám vyvarovať. Musím vystúpiť z autobusu a ísť vlastnou cestou, v sne napríklad na bicykli, motorke, prípadne vlastným autom, ktoré sám šoférujem. Autobus môže ľahko na križovatke zmeniť smer jazdy, ale horšie je to s vlakom. Lietadlo zasa nestojí pevne na zemi, lieta vo výškach. Čo sa týka nášho lietadla zo sna, ono by nespadlo a bolo by v bezpečí, ak by lietalo v tej výške, aká mu je určená a neriskovalo by voľné pády smerom dole, ktoré v poslednej chvíli má zachrániť sama Cesta – čiže samo lietadlo. To je zrejme omyl v zmýšľaní, ak si myslíme, že nám nič nehrozí, lebo už sme vysoko. Ale jedno priblíženie sa k ruchu veľkomesta a navyše voľným pádom všetko zničilo. A potom už nebudeme tak vysoko na svojej ceste a potrvá dlho, kým sa zostrojí nové dokonalé lietadlo. Preto aj mudrci stále hovorili, že ak stojíš na nižších stupienkoch, spadneš z malej výšky, ale ak si vysoko a spravíš malú chybu, potom je to už veľký pád a dlhá je cesta naspäť. Čím je človek vyššie, tým musí prekonávať ťažšie skúšky a rôzne pokušenia. Preto človek, ktorý stojí nižšie, sa musí najprv naučiť nevraždiť, nelúpiť a pod. a ten, ktorý stojí vyššie, už sa musí naučiť napríklad, kedy má mlčať, kedy hovoriť (12 blíženecké vlastnosti).
Spomeniem ešte jeden sen, ten sa odohral dávnejšie.
Šoférujem svoje auto smerom hore dosť strmým kopcom. Na tom kopci je vysoká tráva, cez ktorú sa bolo treba brodiť, boli tam aj husté kríky, ktoré tiež trebalo prekonať a nemohol som si dovoliť zastaviť, pretože už by som zrejme ostal na tom mieste a hore by som sa už nevedel rozbehnúť, iba dole. Dokázal som prejsť až na vrch kopca. Potom mi niekto hovorí: Pozri, ako si si doškriabal auto. On by to so svojím nespravil. Ale ja mu na to (v sne) odpovedám: Vôbec som si ho nedoškriabal, ale skôr som ho vyleštil.
Výklad sna: Auto, ako som spomínal, ak je moje a ja ho šoférujem, znamená moju cestu duchovného vývoja. Sen mi odpovedal na otázku, ktorou som sa zaoberal v bežnom dni. Odpoveď bola jednoznačná. Moja cesta smerom hore v duchovnom vývoji, nie je ľahká cesta, je to tŕnistá cesta, treba prekonávať prekážky a vynaložiť aj úsilie. Zdá sa mi ťažká, ktorá ma doškriabe, ale v konečnom dôsledku ma nedoškriabe, ale iba zo mňa zoškriabe nečistoty, ktorých sa mám zbaviť na svojej ceste a tým sa vlastne očistím a dôjdem na vrchol. Poznáte zrejme výrok, že cesta vedie cez utrpenie. Na tej ceste sa nesmiem zastaviť, pretože by som ostal na tom stupni, kde som na chvíľu zastavil. Mohlo sa mi tam niečo zapáčiť, prerušil by som tak cestu a potom by som mohol ostať už iba tam, kde som, alebo sa vrátiť dole. Ako princ, ktorý ide zachrániť princeznú, svoju lásku a ak nájde po ceste zlato, už ho Láska nezaujíma. Alebo v bežnom živote vidíme, že niekto na svojej ceste duchovného vývoja objaví v sebe napríklad jasnovidné schopnosti. Pri tejto skúške sa zastaví a je spokojný. Už nepotrebuje Lásku. Spraví si „Jasnovideckú živnosť“ a žije z toho až do konca života. Po smrti zistí, že veľa veci nestihol, ktoré mal stihnúť. Veľmi často žil v iných sférach a nie v tej sfére, do ktorej sa nie náhodou narodil. Mal nabrať nové skúsenosti v bežnom živote a v styku s bežnými ľuďmi vo fyzickej sfére a on namiesto toho žil v inom svete. Učil sa poznávať iné sféry, čiže to, čo dávno pozná každý, aj on, ibaže si nepamätá. To je podobné, ako keď zomrieme na Zemi a prechodom do inej sféry si už vraj nebudeme pamätať nič, iba skúsenosti z prežitia nám ostanú. A v inej sfére sa budeme pokúšať navštevovať fyzickú planétu Zem, aby sme poznali, aký je tu život. Zvláštne. A pritom sa máme učiť práve v tej sfére, v ktorej sa nachádzame.
Ale my sme zvláštni. Nechceme žiť v prítomnosti, iba sa trápime nad minulosťou, alebo fantazírujeme o budúcnosti. A to krásne, čo máme, čo môžeme prežívať práve teraz, si ani neuvedomujeme. Akoby sme ani nežili v reálnom svete, iba v našich myšlienkach minulosti a budúcnosti. Až potom si uvedomíme, čo sme mali, ak to stratíme.

One response to this post.

  1. Posted by bosorka on 13. júl 2009 at 11:44

    To je naozaj pravda, málo ludí dokáže si vychutnávať prítomnosť, musí ich niečo hodiť na samá dno, aby si to potom uvedomili. Len väčšinou už býva neskoro. v mojích snoch ja nevodička, keď som šoferovala , tak vždy som na tom aute niečo rozbila, či už predné sklo, či svetla. Ani jednen sen so šoférovaním nebol bez poruchy. Ja som si to vysvetlila mojím podvedomím, že ma stráži, aby som si nerobila šoferák, lebo zomriem na autonehodu. Môji strážny mi to potvrdili, lebo nechcú, aby som zomrela mladá. Mám počkať na svojho syna, keď bude dospelý a urobiť si ho až s ním. Ale tvoja teoria má zmyseľ. Predomnou je ešte veľmi trnistá cesta.

    Odpovedať

Pridaj komentár

