UTRPENIE a jeho význam v živote človeka


Najprv by sme mali pochopiť, čo je utrpenie a prečo vlastne prežívame určité prežitky ťažko. Ak sa človek zamyslí nad rôznymi chvíľami v živote, kedy mu bolo nie najľahšie, zistí, že v týchto chvíľach trpel hlavne z dôvodu sebectva a z nesprávneho pochopenia života. Trpel zväčša preto, že stratil to, čo chcel aj naďalej vlastniť. Nemusí to byť iba vec, ale možno stratil priateľku, lebo sa zaľúbila do iného, alebo niekto zomrel a on bol na zosnulého človeka naviazaný a nevedel si zvyknúť na život bez neho, hoci chápal, že duša zosnulého pokračuje v živote niekde inde a pod. Nezaujíma ho, že zosnulý, ak by aj mohol sa vrátiť, už by to nechcel, lebo chápe inač zmysel prechodu do iného sveta. Príklad: “Chcelo by sa vrátiť novorodeniatko do lona matky, ak za ním plače ešte neporodený braček – dvojča, pre ktorého starší brat zomrel a odišiel von tunelom za svetlom? Teraz je voľnejší, slobodnejší a vidí matku. Nechce ísť naspäť do tmy, veď brat príde za ním na svetlo.”

Človek trpí hlavne kvôli svojmu nesprávnemu pohľadu na svet, pričom nie je pripravený na zmenu. Preto je dôležité, aby sme sa pozerali na dianie v tomto svete ako na školu, v ktorej naberáme skúsenosti. Treba pochopiť, že tento život je iba krátky úsek z nášho nekonečného štúdia. Pozerajme sa na tento život z našej nesmrteľnej podstaty. Predstavme si, aká divadelná hra prebieha na Zemi a akú úlohu hráme v nej my. Hráme ju v súlade s nesmrteľnými Božími zákonmi?

Ak sa chceme zbaviť utrpenia, musíme sa najprv zbaviť všetkých závislostí okrem jednej. Tá jediná závislosť, ktorú by sme mali naopak rozvíjať, je túžba po Božej prítomnosti. Je to túžba nájsť vo svojom duchovnom srdci “Boží chrám” a pracovať na sebe tak, aby sme stále cítili Jeho prítomnosť. Tá láska bude silnejšia ako všetko, čo sme doteraz poznali a preto už nebude možné pociťovať žiadne utrpenie, pretože všetky problémy sa nám budú zdať smiešne v porovnaní s tým, čo nosíte vo svojom vnútri a nebudeme už túžiť po ničom malichernom a po nikom inom, ako po Božej prítomnosti. Ak vykoreníme zo seba všetky závislosti, po čom potom budeme smútiť? Z tohto sveta odnesieme so sebou iba skúsenosti, ktorým sme sa naučili buď prežitím na vlastnej koži, alebo naučením, pochopením a následným osvojením. Preto, ak má niekto sklony ku krádeži, bude okradnutý, aby pochopil, že toho, čoho on je schopný, nie je správne. Lenže tí, čo pochopili včas aj bez príučky, že krádež je zlá vec a vedia, že by tak nikdy nekonali, tí sa nemusia báť krádeže z dôvodu “výučby”, ale môže sa to stať iba z dôvodu ich ochrany, ako spomínam ďalej. Ako funguje ochrana pred nespravodlivosťou, vysvetlím v inej téme, ak bude záujem.

Prečo je utrpenie dobré pre človeka. Ak trpíme, mali by sme vedieť, že niečo nie je v poriadku. Vtedy človek prestáva spať, respektíve sa zobúdza pre svoj duchovný vývoj. Vo chvíľach utrpenia sa človek konečne zamýšľa nad sebou, nad zmyslom života a ak rozmýšľa správnym spôsobom, hľadá chyby iba v sebe. Rozmýšľa, kde spravil chybu, že sa mu tak zle vodí – napríklad, že ho okradli. Čo zasial, že toto teraz zožal? Čo spravil, že sa mu to takto vrátilo? Niektorí nesprávne zmýšľajúci hľadajú príčiny ich utrpenia v iných ľuďoch. Pre tých je príčinou napríklad zlodej. Lenže treba brať v úvahu pravidlo, že Božie zákony sú spravodlivé a čo si zasial, to zožneš, tak preto aj tá krádež je pre okradnutého človeka zaslúžená vec, ktorou má niečo pochopiť, aby postúpil vyššie.

Dôvodov krádeže môže byť ale viacero. Môže sa to stať aj nevinnému človeku. A takému sa to stane z dôvodu Božej ochrany. Človek, ktorý túži po spravodlivosti a ktorý aj pracuje na sebe v súlade s touto spravodlivosťou, je zároveň chránený pred nepríjemnými “náhodami”. Preto sa môže stať, že aj jemu bude nejaká vec odcudzená, alebo mu vznikne iná škoda. Prvý príklad: Ukradnú mu vec, ktorá má poruchu a onedlho môže spôsobiť požiar v dome. Druhý príklad: Budete účastníkom menšej dopravnej nehody, aby Ste niekam nestihli prísť načas, kde by Vás mohla postihnúť iná katastrofa – zrážka s kamiónom, v ktorom zaspal vodič, alebo pád lietadla, v ktorom Ste mali letieť, alebo nestihnete schôdzku, ktorá by zmenila nepriaznivo Váš osud.

Ak prosíme o pomoc, je nám poskytnutá v pravý čas, ale iba ak si to zaslúžime a neprieči sa to vesmírnym zákonom. Lenže ak neprosíme o pomoc, naše ochranné bytosti nás nemôžu chrániť, pretože nemôžu zasahovať do našej slobodnej vôle.

72 responses to this post.

  1. Posted by Beata on 25. január 2010 at 21:18

    Minne, ďakujem za článok, veľmi poučný a veľmi zaujímavý…

    Odpovedať

  2. Posted by Beata on 25. január 2010 at 21:21

    …a, Minne, zaujala ma tvoja veta:”Ako funguje ochrana pred nespravodlivosťou, vysvetlím v inej téme, ak bude záujem.” Stačí, ak mám záujem len ja, alebo musíme byť viacerí?

    Odpovedať

    • 🙂 stačí, ak sama to chceš vedieť, ja už som aj zabudol, že som to písal. Ja neviem, o čom písať, ak bude nejaký nápad, ako tento tvoj, tak to mi uľahčí inšpiráciu🙂 pripravím niečo na príkladoch z môjho života🙂

  3. Posted by Rajka on 15. marec 2010 at 17:14

    Pri citani tohoto clanku som myslela na ludi na Haiti, v Chile, v Cine….a.p., kde su v poslednom case katastrofy. Vraj je za tym americky program ,,HAARP”. Mozu ovplyvnovat pocasie, sposobovat zemetrasenia a ine katastrofy. Dokonca mozu znicit atmosferu a tym zivot na Zemi. Ak si naldes cas, pozri si to na ,,CEZ OKNO” su tam o tom videa a clanky. Som zvedava na tvoj nazor.

    Odpovedať

  4. Posted by valery on 15. marec 2010 at 20:54

    Utrpenie je vec veľmi osobná. Záleží od povahy človeka, čo si pripustí a z čoho sa poučí. Raz som počula o jednej zaujímavej rovnici. Dá sa podľa nej vraj vypočítať šťastie.
    Šťastie rovná sa to čo chcem získať deteno to, čo mám. Čím je výsledok menší, tým je človek šťastnejší. 🙂

    Odpovedať

    • Posted by moonica on 15. marec 2010 at 21:32

      valery,
      je to tak, kamarát vyšetrovateľ hovorieva všetkým obetiam krádeží a vlámaní toto – kto má minimum hmotných vecí, ten má aj minimum problémov🙂
      Vyznieva to často ako provokácia, ale v podstate je v tom kusisko pravdy😉

  5. čo som nechtiac našiel:

    Odpovedať

    • Posted by Beata on 16. marec 2010 at 18:01

      … toto sú naše spomienky…všetkých, ktorí si to obdobie pamätáme…

  6. Posted by Rajka on 16. marec 2010 at 20:33

    Beethoven je uzasny, ale este radsej mam Bacha.😛

    Odpovedať

  7. Rajka,
    takže podľa toho vedca, je to reálne, že môžu mať také zariadenia, ktoré to dokážu. Už len záleží na tom, ako sa to bude používať, ak im to vážne funguje.

    Odpovedať

  8. Posted by Rajka on 16. marec 2010 at 21:04

    Hm…ktovie, co na to hovoria anjeli…?😀

    Odpovedať

  9. Posted by isia on 24. apríl 2010 at 10:58

    Veľmi pekný článok. I ja som bola včera veľmi chránená. Ostala som sama na firme a potrebovala som si niečo súrne vybaviť. Tak som zamkla sklad, kanceláriu a na dvere predajne som prilepila lístok zatvorené. Naspäť som sa vracala cez predajňu a aké bolo moje veľké prekvapenie a zhrozenie, keď som zistila, že dvere do predajne sú odomknuté. Proste som mala myšlienky inde a nezamkla som to najdôležitejšie. Vonku som bola pol hodiny. Za tú dobu tam nebol nik. Stačilo len otvoriť dvere a zobrať si podľa potreby🙂 . Peniaze, tovar – všetko na svojom mieste. Proste, práve počas tej pol hodinky nikto, žiaden zákazník do predajne nešiel. Stačilo málo a ja som si mohla brať pôžičku na zaplatenie škody.

    A k tomu utrpeniu. Občas sa stane, že nás ľudia, čo im veríme sklamú. To zistenie spôsobuje veľkú bolesť…ale…o čom je táto bolesť? Prečo cítime také sklamanie? Lebo zistíme, že predstava, ktorú sme si vytvorili nie je správna. Ale môžu za to ľudia čo nás tak veľmi sklamali? Nemôžeme si za to my sami? Veď to, za koho sme ich považovali bola len naša predstava o nich, nie oni sami. Oni sú predsa stále rovnakí, nemenia sa. To len my…naše zásady a myseľ nám nedovolili ich vidieť prirodzene, ale tak ako sme si ich vybájili. Oni za nič nemôžu. To čo vidím na druhom je len môj pohľad, moja túžba, nie ten človek. A z druhej strany…i keď takéto poznanie chvíľu bolí aj tak je to len upozornenie pre nás, že asi nie sme v tej správnej spoločnosti, alebo si máme dať pozor. Je to len pre nás, len o nás, nie o tom druhom človeku. Ten má svoje veci na riešenie…no my sa môžeme poučiť a na budúce svoje chyby neopakovať.

    Takže Minne…opäť sa budem opakovať-ďakujem za článoček, opäť mi veľa dal🙂 .

    Odpovedať

    • Posted by isia on 24. apríl 2010 at 11:11

      A ešte som zabudla dodatok🙂 – celý večer som premýšľala, čo tie nezamknuté dvere znamenali. Cítila som, že je to nejaké posolstvo pre mňa. A tesne pred spaním ma napadla veta, ktorá sa občas používa-keď sa jedny dvere zatvoria, otvoria sa druhé. Ja som tiež mala chuť úplne uzatvoriť dvere k pár ľuďom, čo som ich mala a mám rada. Ale nakoniec som pochopila, že ich zatvárať nemám…rovnako ako na tej predajni. že predsa viem, prečo ich mám rada aj keď ich jednanie som považovala za také menšie sklamanie, to hlavné ich so mnou spája. Svojou skúsenosťou som si len zobrala poučenie a preto sa budem snažiť si nevytvárať svoje predstavy o druhých, ale budem sa snažiť brať ich tak ako sú. Lebo moje zásady nemusia byť zásadami druhého. Preto ešte nie som lepší alebo horší človek.😛 …takže, všetko zlé je na niečo dobré…a utrpenie, bolesť nás nielen posiluje, ale i posúva ďalej😀 .

    • Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 15:25

      isia, zlatko, čo ti na toto poviem? skúsim jednoducho, POVEDZ MI, KDE BY BOLO ĽUDSTVO DNES BEZ PREDSTÁV? …………..snov, ilúzii, nemali by sme technické vymoženosti, nemali by sme sixitínsku kaplnku, nemali by sme Reverie od Debussyho.

      takže, predstavy sú dôležité, aj ked sklamú. viem, že by som to nemala vešať na tento blog, ale včeraj u nrayna sa ma pýtal odkliaľ mám takú skvelú filozofiu, z akého ZDROJA, že sme tu aj pre sex, milovanie, utrpenie, odpoved preňho, ale aj pre Vás a teba isiinka, ten zdroj je ŽIVOT a život je boh………… nie je čo riešiť.🙂

    • Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 19:10

      Ja som vcera spoznal tvoju druhu stranku. U ludi na internete si nikdy nemozes byt isty..😉

    • Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 19:18

      groover,🙂, mr, jekylla a mr.hyda máme v sebe všetci, že?🙂, predpokladám, že sa ti moja druhá stránka veeeeeeeľmi páčila.🙂,🙂,🙂

      ale vieš, že tá prvá by ma zaujímala?🙂, si normálne zvedavosť vo mne vyvolal. tsstsss,🙂,🙂,🙂

    • Posted by moonica on 24. apríl 2010 at 21:04

      lilah,
      KDE BY BOLO ĽUDSTVO DNES BEZ PREDSTÁV ? no asi nikde🙂 hm, predstavy sú požehnaním a požehnanie vnímam vlastne ako vedomé nasmerovanie energie na zhmotnenie konkrétnej predstavy … energia nasleduje pozornosť a pozornosť je požehnanou prítomnosťou a zárodkom budúcnosti zároveň😉

  10. Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 19:42

    No ale aspon mas prirodzene obranne reflexy. Kto na teba sekerov tak ty nanho tiez ale dost casto ti to bude vytvarat aj prekazky alebo prehadzovanie horuceho zemiaku🙂

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 20:00

      aha, takže som príliš živelná🙂, nekontrovateľná,🙂, dobre, to je tvoj názor. neberiem ti ho.🙂,

      obdivujem tvoju flegmatickú povahu, predpokladám, že ju máš darom.🙂, ale to ešte neznamená, že ak by som bola postavená pred situáciu so sekerou, neviem zareagovať.🙂
      moja sebakontrola je rokmi vybudovaná, nedostala som ju do daru, a práve to je pre mňa to najlepšie, ver mi.🙂

      na druhej strane tá moja reakcia svedčí aj o inom, nemyslíš?

  11. Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 20:06

    O com ?😛 Podel sa..

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 20:14

      lojálnosť a vernosť priateľovi, nedošlo ti to? jeden z nás tam bol zákerne, od chrbta napadnutý.

      ak niekoho považujem za priateľa som ochotná sa zaň biť. ak niekto to privilégium stratí, je koniec.

    • Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 20:20

      Kto ? Uff asi som hlupy a nieco dolezite mi uslo.. Oo

  12. Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 20:31

    Hej ide CARFIELD 2 !!! 😛

    Odpovedať

  13. Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 20:33

    neviem, ako to na tej stránke vyzerá teraz, ale nrayn zverejnil surovým, ponižujúcim, max.neohľaduplným spôsobom osobné údaje o svetlonošovi, zo priblblým komentárom o jeho schopnostiach, úspechoch, nezdaroch, dokonca skoro z úplnými tel. číslam. sorry ale na toto som inak zareagovať nemohla.

    viac som tam nebola a ani tam nepáchnem, ale viem že vymazal posledný môj posledný koment.

    a neriešme to viac. ok🙂, radšej mi porad, kde vziať tých smajlíkov, ktorých tu pridávate, hm?
    vieš, talent.🙂

    Odpovedať

    • Posted by Rajka on 24. apríl 2010 at 20:45

      index clankov na minigrimi, organizacne😛

    • Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 21:00

      rajka,🙂, našla som babu, deda ale smajlíkov ne, no nič budem si musieť viac oči vyočovať, ale dík🙂

    • Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 22:07

      Vsetko ma svoje priciny a nasledky. Ak svetlonosovy ublizil tak len preto lebo ma zranitelne miesto. To je to nieco s cim sa stotoznujeme dennodenne.

      “Srdce hloupého je v jeho jazyku a jazyk moudrého je v jeho srdci.”

      arabské přísloví 8)

    • Lilah: http://codex.wordpress.org/Using_Smilies Inak je to aj tuto u Minneho vpravo hore, volá sa to že Odkazy a hneď prvý odkaz😀

    • fajn, mám prvý palec dole😆 (podotýkam, že Grooverov komentár tu ešte nebol, keď som to ja písala… Tak to vyzerá, keď píšem naraz na viac blogov. :-P)

    • Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 08:27

      white, ale tvoj komentár mi viac pomohol, na grooverovom som sa pokochala, aký je šikovný,😀

  14. Posted by Groover on 24. apríl 2010 at 22:00

    🙂 😀 😦 😮 😯 😕 8) 😡 😛 😐 😉 😆 😳 😥 👿 😈 🙄 💡 :mrgreen:

    Hehe tu su vsetky:

    http://helar.wordpress.com/2009/06/10/ked-pisete-komentare/

    Odpovedať

  15. Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 23:57

    no lidičky, kašlem na to, fakt, dobre sa pozabávajme, a ideme spať🙂, je toto možné? no vidíte to, to je talent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpovedať

  16. Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 23:58

    😛

    Odpovedať

  17. Posted by lilah on 24. apríl 2010 at 23:59

    to som jaká dobrá, že som totoototototoototok zvládla, xixiixixiixiixi sila, to je des

    Odpovedať

  18. Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 00:19

    ale ten vypúlenec mi furt nejde, čvo je to space, teda okrem presného prekladu, to mi z klávesnice asi ukradli, či čo sila😀

    Odpovedať

  19. Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 00:36

    Skusim 80

    Odpovedať

    • Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 00:40

      Nieco mi nejde SO

    • Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 00:40

      8 O

    • Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 00:43

      je toto možné? no ale aspoň som sa dobre na sebe pobavila, fakt, ale ja na toho vypúlenca prídem, len nie že do vážnej témy hodím namiesto vypúlenca😀 80, to pak z toho ani vosel nevýjde, lidičky du spát. budem trénovať ešte, aj inde,😛 a to doslova😀

  20. Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 00:43

    Ake sme sikovne. Ze? Neda mi to.😯 😯 8-0

    Odpovedať

  21. Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 00:45

    Takze .edzera osmicka velke O medzera

    Odpovedať

  22. Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 00:49

    ufff,😯 , téda poviem ti, skôr som domáce kino zapojila, ako toto😀

    Odpovedať

  23. Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 00:49

    Sme supeeeeeeer!😀

    Odpovedať

    • Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 00:54

      téda, toto je fakt vhodný názov článku,😀😀, fakt utrpenie a jeho význam v živote človeka😀, uffff, normálne som sa unavila 😯 😛 a to doslova😀

    • Posted by Rajka on 25. apríl 2010 at 01:01

      prave som to chcela napisat. Telepatia?😛

    • Posted by lilah on 25. apríl 2010 at 01:06

      jasne, ako inak😀 no dobre som sa zasmiala, je dôležité sa aj na sebe vedieť smiať, nie?😀

      dobrú nocku a sladké sníčky prajem.

  24. Babyyyy😆😆😆 ste suprové!!! Takto som sa už dávno nezasmiala!!!😆😆😆 Fakt to sedí aj s témou…😆

    Odpovedať

  25. Posted by Groover on 25. apríl 2010 at 21:05

    😯 :mrgreen:

    Odpovedať

Pridaj komentár

